• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3680 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۴ آذر

چهره ها - خبرها

سفارت اسلووني در تهران بازگشايي شد

بازگشايي سفارت پس از چهار سال غيبت. روز گذشته سفارت اسلووني با حضور ریيس‌جمهور و وزير امور خارجه اين كشور و همچنين محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران بازگشايي و البته با اظهار امیدواری او مبني بر اينكه بازگشایی این سفارتخانه زمینه‌های لازم را برای گسترش و توسعه مناسبات دو جانبه فراهم کند، همراه شد. به گزارش ایسنا، ظریف پس از بریدن روبان قرمز و افتتاحیه نمادین این سفارت گفت: سفر رییس محترم جمهوری اسلوونی به همراه دو وزیر عالی‌رتبه و هیات عالی‌رتبه همراه با گروهی از کارآفرینان این کشور صفحه جدیدی در روابط دو کشور می‌گشاید. ظریف با بیان اینکه بازگشایی سفارت اسلوونی روند بسیار خوبی را در تعاملات ایران و اسلوونی ایجاد خواهد کرد، افزود:‌ در ملاقات‌های رییس‌جمهور اسلوونی با مقام‌های عالی‌رتبه ایران و همین طور فعالان در حوزه اقتصادی می‌توان گفت زمینه‌های بسیار خوب و مناسبی برای همکاری دو کشور وجود دارد که با عزم سیاسی رهبران دو کشور می‌توانیم از آنها در جهت توسعه و گسترش مناسبات دو کشور بهره جسته و آنها را به نفع مردم منطقه پیش ببریم. او خاطرنشان کرد: امیدوارم سفر رییس‌جمهور اسلوونی با موفقیت به پایان برسد و با این سفر روابط دو کشور به سمت پیشرفت برود.


از ارتش سوريه حمايت مي‌كنيم

رييس‌جمهور مصر تاكيد كرد كه كشورش از ارتش سوريه براي مقابله با گروه‌هاي تروريستي حمايت مي‌كند و خواهان جديت در از ميان برداشتن چنين گروه‌هايي است. به گزارش ايسنا، عبدالفتاح سيسي، رييس‌جمهور مصر در مصاحبه با تلويزيون دولتي پرتغال درباره اعزام نيروهاي مصري به سوريه گفت: اولويت براي ما اين است كه از ارتش‌هاي ملي به عنوان مثال در ليبي حمايت كنيم تا در برابر تروريست‌ها بايستند و ثبات را در كشور خود برقرار سازند. همين مساله درباره سوريه نيز صدق مي‌كند. ما از ارتش سوريه و همچنين عراق حمايت مي‌كنيم. وي گفت: حساسيت‌هايي درباره مساله اعزام نيروهاي مصري به سوريه وجود دارد. بهتر است نيروهاي ملي اين كشورها همان طرفي باشند كه در چنين شرايطي امنيت و ثبات را حفظ مي‌كنند. سيسي تاكيد كرد: سوريه از بحراني عميق رنج مي‌برد و موضع ما اين است كه به اراده مردم سوريه احترام بگذاريم. حل سياسي بحران سوريه بهترين راهكار است و بايد با جديت با گروه‌هاي تروريستي برخورد شده و سلاح از دست آنها گرفته شود. بايد تماميت ارضي سوريه نيز حفظ شود تا اين كشور دچار تجزيه نشده و مناطقي كه آسيب ديده‌اند بازسازي شوند. رييس‌جمهور مصر گفت: درباره اظهاراتي كه دونالد ترامپ، رييس‌جمهور امريكا در جريان تبليغات ايراد كرده بايد منتظر بمانيم و ببينيم وي در زمان در اختيار گرفتن كامل قدرت در ژانويه چه اقداماتي انجام خواهد داد.


بيش از 30 كشته و زخمي  در انفجارهاي بغداد

6 انفجار در مناطق مختلف پايتخت عراق به كشته شدن 7 تن و مجروح شدن 24 تن ديگر منجر شد. به گزارش فارس؛ انفجار يك بمب دست ساز در منطقه ابو غريب در غرب بغداد يك نفر كشته و هفت نفر زخمي شدند. به نوشته خبرگزاري آناتولي در خيابان «تجاري» در منطقه «سبع البور» در شمال بغداد نيز دو نفر كشته و شش نفر نيز با انفجار يك بمب زخمي شدند. بنا به اين گزارش در چهار انفجار ديگر نيز در مناطق چهارم و پنجم پليس و منطقه «البياع» در جنوب غرب بغداد سه نفر كشته و يازده نفر هم مجروح شدند. هنوز گروه يا فردي مسووليت اين انفجارها را بر عهده نگرفته است اما به نظر مي‌رسد  براساس سوابق، تروريست‌هاي داعش مسوول اين وقايع باشد.


اصلاح قانون پخش اذان از بيت المقدس

پارلمان رژيم صهيونيستي (كنست) با تغيير قانون منع پخش اذان در مساجد شهر قدس و اراضي اشغالي، بار ديگر آن را در دستور كار خود و برنامه راي‌گيري براي تصويب آن قرار داد. كابينه وزراي رژيم صهيونيستي دو هفته قبل طرحي را به كنست داد كه طي آن مساجد فلسطين اشغالي از پخش اذان توسط بلندگوها منع مي‌شدند. كنست نيز در حالي كه قصد برگزاري راي‌گيري و تصويب آن را داشت، به دليل مخالفت «ياكوف ليتزمان» وزير بهداشت اين رژيم، جلسه راي را براي بررسي دوباره به تعويق انداخت. ليتزمان معتقد بود تصويب چنين قانوني مي‌تواند باعث برانگيخته شدن اعتراضات عليه صداي آژير يهوديان كه ورود به شنبه را نشان مي‌دهد، شود. به نوشته وبگاه شبكه خبري «آي24» كنست اما اكنون اين قانون را تغيير داده و اجراي آن را فقط به ساعات 11 شب تا 7 صبح محدود كرده كه يعني مساجد اراضي اشغالي حق پخش اذان صبح را از مأذنه ندارند. درپي اين تغيير، وزير بهداشت رژيم اسراييل نيز مخالفت خود را برداشته و به گفته سخنگوي «يولي ادلشتاين» رييس كنست طرح دوباره به جريان افتاده و هفته آينده به راي گذاشته مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون