• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3682 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۷ آذر

كانديداشناسي جبهه پيروان

غفوري‌فرد: اسامي آقايان ولايتي، روحاني، الهام، حاجي بابايي و رستم قاسمي در ليست بررسي‌هاي ما قرار دارد

گروه احزاب

اصولگرايان شرايط مناسبي ندارند. نه در انتخابات رياست‌جمهوري و نه در انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا آنها هنوز نه به جمع‌بندي درباره چگونگي حضور در انتخابات رسيده‌اند و نه مي‌دانند در چه سطحي قرار است به رقابت با ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالگرايان بپردازند. مواضع آنها در انتخابات رياست‌جمهوري به قدري متناقض است كه هيچ آينده روشني طي ماه‌هاي آينده پيش روي‌شان قرار نمي‌دهد. عده‌اي به دنبال حمايت از روحاني هستند، عده‌اي مي‌گويند انتخابات 96 و پيروزي در آن اولويت نيست و عده‌اي هم به هر نحوي شده مي‌خواهند جلوي انتخاب مجدد حسن روحاني را بگيرند.
اما در انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا وضعيت بدتر است. تنها دو ماه قبل غلامرضا مصباحي‌مقدم، سخنگوي جامعه روحانيت مبارز اعلام كرد مي‌خواهند با محوريت اين تشكل روحاني براي شوراها نيز برنامه‌ريزي كنند. آنها البته تنها مي‌توانند براي تهران ليست انتخاباتي بدهند چرا كه هنوز نهيب قاطعانه امام خميني به حزب جمهوري را به خاطر دارند. زماني كه حزب جمهوري مي‌خواست در جريان انتخابات مجلس اول براي سراسر كشور كانديدا معرفي كند با ورود امام خميني به موضوع آنها نه تنها از اين امر نهي شدند بلكه اين مقدمه‌اي شد تا حزب جمهوري تمامي فعاليت‌هاي خود را معلق كند و به نوعي منحل شود.
اعضاي جامعه روحانيت نه سياسيون تازه‌به‌دوران رسيده‌اند و نه حافظه‌شان آنقدر ضعيف شده كه خط امام را فراموش كنند. بنابراين اگر هم بخواهند در انتخابات شوراي شهر وارد شوند بر اساس نظر امام صرفا در تهران اجازه فعاليت دارند.
محمدحسن غفوري‌فرد، از اصولگرايان ميانه‌رويي است كه اين روزها بيش از گذشته فعاليت رسانه‌اي خود را افزايش داده و فعالانه موضوع انتخابات رياست‌جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا را به بحث مي‌گذارد. او كه اين روزها به عنوان يكي از كانديداهاي بالقوه شوراي شهر تهران است تلاش مي‌كند تا با حضور رسانه‌اي گسترده شانس خود را براي حضور در فهرست اصولگرايان افزايش دهد.
ليست آماده شده است
اين عضو شوراي مركزي جبهه پيروان خط امام و رهبري از نهايي شدن ليست انتخاباتي اين تشكل سياسي براي انتخابات سال آينده در اواسط آذرماه خبر داد.
غفوري‌فرد در گفت‌وگو با تسنيم، با اشاره به روند وحدت در بين اصولگرايان، اظهارداشت: تلاش خوبي براي «وحدت» در حال انجام است، اما كار مشكل است. يكي از مشكلاتي كه داريم و كشورهاي ديگر ندارند اين است كه مردم ما بسيار زياد احساس وظيفه شرعي مي‌كنند! هيچ‌كس احساس وظيفه شرعي نمي‌كند كه دست يك پيرمرد را بگيرد و به آن طرف خيابان ببرد، ولي براي نماينده شدن و رييس‌جمهور شدن بسياري احساس وظيفه شرعي مي‌كنند و اگر يك نفر واقعا احساس وظيفه شرعي كند ديگر نمي‌توان با حرف و نصيحت كاري از پيش برد.
غفوري‌فرد در عين حال با اشاره به سال 92 يادآورشد: رسيدن به اجماع و وحدت كار ساده‌اي نيست. در دوره قبل برخي كانديداها معتقد بودند تنها فردي هستند كه برنامه دارند و وقتي شخصي به اين نتيجه برسد خواهش از او براي كنار رفتن بسيار مشكل است البته اميدواريم مسير وحدت در سال 96 به گونه ديگري باشد. اكنون ليست‌هاي احزاب عضو جبهه پيروان آماده شده و تا اواسط اين ماه به ليست ابتدايي جبهه مي‌رسيم. پس از آن جبهه هم بايد با ساير اصولگرايان به توافق برسد.
نتيجه انتخابات مجلس
درس عبرت شود
اين فعال سياسي اصولگرا همچنين در گفت‌وگو با ايلنا اظهار كرد: در انتخابات قبل آقاي مصباح‌يزدي و پايداري‌ها در جمع اصولگرايان نيامدند و نتيجه آن را در انتخابات مجلس دهم در تهران ديديم. در داخل اصولگرايان طيف‌هاي وسيعي وجود دارد. ممكن است برخي موافق آقاي روحاني و برخي مخالف باشند. در حال حاضر در اين خصوص تصميمي گرفته نشده است.
او افزود: در حال حاضر هر كسي كه در مظان كانديداتوري باشد، در بررسي‌هاي اصولگرايان قرار خواهد گرفت. شايد بيش از ۳۰ اسم در حال بررسي است كه تا اين لحظه هيچ تصميمي در مورد آنها گرفته نشده است. از ليست مورد بررسي اصولگرايان كسي حذف يا تاييد نشده است.
اين فعال سياسي اصولگرا ادامه داد: در اين ميان آقاي روحاني هم عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت است كه اصلي‌ترين تشكل سياسي اصولگرايان محسوب مي‌شود. اما اينكه خود او چه گرايشي دارد بايد بررسي شود. اين موضوع هم درون جريان اصولگرا در حال بررسي است.
از ولايتي تا رستم قاسمي
غفوري‌فرد در پاسخ به اين سوال كه آيا قرار است اصولگرايان همچون سال ۸۴ از كانديدايي ناشناخته حمايت كنند، گفت: چنين چيزي صحت ندارد. الان درباره هيچ فردي نظري اتخاذ نشده است. تاكنون چهره‌هايي از آقايان ولايتي، روحاني تا دوستان آقاي احمدي‌نژاد مثل الهام، حاجي‌بابايي و رستم قاسمي در ليست بررسي‌هاي ما قرار دارند.
او در پاسخ به اين سوال كه آيا حاميان احمدي‌نژاد از كانديداي اجماعي اصولگرايان حمايت خواهند كرد، گفت: ما تلاش خودمان را مي‌كنيم كه تمام اصولگرايان از جمله دوستان آقاي احمدي‌نژاد با ليست واحد وارد انتخابات شوند.
در انتخابات قبل هم آقاي مصباح‌يزدي و پايداري‌ها در جمع اصولگرايان نيامدند و نتيجه آن را هم در انتخابات مجلس دهم در تهران ديديم.
اين فعال سياسي اصولگرا خاطرنشان كرد: اميدواريم انتخابات مجلس دهم زنگ خطري براي اين دوستان باشد كه بتوانند به بقيه اصولگرايان بپيوندند و به كانديداي واحد برسند. در انتخابات شوراها هم حتما به ليست واحد خواهيم رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون