• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3686 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۵ آذر

مراسم تشييع پيكر محمد زرين‌دست برگزار شد

گروه فرهنگ و هنر| مراسم تشييع پيكر محمد زرين‌دست صبح ديروز با حضور جمعي از اهالي سينما و خانواده اين هنرمند از ساختمان شماره 2 خانه سينما به سمت بهشت زهرا(س) برگزار شد. اين مراسم با حضور اندك شركت‌كنندگان در حالي برگزار مي‌شد كه منوچهر شاهسواري، مديرعامل خانه سينما در صحبت‌هايش از برداشت‌هاي سياسي كه به واسطه رفت‌وآمد هنرمندان به خارج از كشور يا مهاجرت آنها ايجاد مي‌شود، انتقاد كرد. محمدعلي سجادي، نايب‌رييس كانون كارگردانان به عنوان نخستين سخنران اين مراسم در صحبت‌هايي راجع به زرين‌دست گفت: «آخرين بار او را در مراسم مرحوم كيارستمي ديدم و متوجه شدم كه او تسليم نشده است به عبارتي او را هميشه قد برافراشته ديدم كه تا آخرين لحظه سينما را دوست داشت. فكر مي‌كنم جوانان فيلمساز ما مي‌توانند از زرين‌دست بياموزند كه چگونه مستمر باقي بمانند. او مي‌تواند به عنوان كسي كه هميشه نفسش با سينما بود الگوي مناسبي براي جوانان فيلمساز ما باشد. » در ادامه مراسم مرتضي شايسته از تهيه‌كنندگان سينما هم در صحبت‌هاي كوتاهي از اينكه زرين‌دست در طول اين سال‌ها رويه سازنده‌اي داشته و اهل تهمت و افترا نبود حرف زد. ضياءالدين دري، كارگردان سينما و تلويزيون سخنران بعدي بود. او با ابراز تاسف از اينكه در اين مراسم جمعيت اندكي حضور يافته‌اند، گفت: «او يك فرد باسواد و حيف شده در سينماي ايران بود و در ژانري كار مي‌كرد كه بايد قدر او را مي‌دانستيم. آخرين بار او را در همين جا ديدم كه مي‌گفت مي‌خواهم فيلم بسازم اما شوراي نظارت و ارزشيابي نمي‌گذارد. بعد از آن ديگر او را نديدم و مي‌توانم بگويم من تنها مشوق خود را از دست دادم. زرين‌دست جزو استثناهاي ايران بود كه هم در امريكا و هم ايران مي‌توانست كار كند. »
بعد از صحبت‌هاي دري، عليرضا شجاع‌نوري بازيگر سينما، جهانگير الماسي و يونس صباحي (تهيه‌كننده) هم در صحبت‌هاي كوتاهي از شخصيت زرين‌دست و سابقه آشنايي‌شان با او و فيلم‌هايش حرف زدند. در ادامه مراسم نوبت به منوچهر شاهسواري، مديرعامل خانه سينما رسيد. او در صحبت‌هايش از برخوردي حرف زد كه در ايران با هنرمندان و سينماگران بعد از مدتي حضور و زندگي در خارج از كشور مي‌شود: «از بين سينماگران ايراني گروهي بودند و هنوز هم هستند كه براي اعتلاي صنعت سينماي ايران تلاش مي‌كنند اما مي‌خواهم بپرسم چه كسي گفته اگر
كسي كه صاحب صلاحيت است و توان دارد وقتي از جايي به جاي ديگر مي‌رود و نهايتا به كشور خود باز مي‌گردد اين يك عيب تلقي مي‌شود. اميدوارم صحنه فعاليت فرهنگي به خصوص در حوزه سينما به عنوان برترين زبان جهاني از نگاه تنگ نظرانه دور باشد و بدرخشد. » در پايان اين مراسم بعد از صحبت‌هاي عليرضا زرين‌دست در مورد برادرش، پيكر محمد زرين‌دست بر دوش دوستداران او و سينماگران به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) بدرقه شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون