• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3687 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۶ آذر

خبر كوتاه

مرگ كارگر دريانورد شركت ملي نفتكش

ايلنا| يك كارگر دريانورد شاغل در شركت ملي نفتكش، جان خود را از دست داد. بستگان و همكاران اين كارگر دريانورد هويت او را «علي چشم دهمام» عنوان كرده‌ و گفته‌اند كه مرگ او در روز جمعه (12 آذر) اتفاق افتاده است. براساس اين اطلاعات ظاهرا مرحوم چشم‌دهمام به عنوان مهندس سوم در يكي از كشتي‌هاي شركت ملي نفتكش مشغول كار بوده است. از قرار معلوم اين حادثه در يك كشتي نفتكش كه هم‌اكنون در حال تردد از كره جنوبي به سمت ايران است، اتفاق افتاده است. خانواده اين مرحوم نيز با تاييد خبر فوت او گفته‌اند كه از چرايي و چگونگي اين حادثه اطلاعي ندارند و منتظرند تا كشتي مورد نظر به ايران برسد. گفته مي‌شود كه اين كشتي نفكتش قرار است روز پنجشنبه (18 آذرماه) در ساحل ايران پهلو بگيرد.


دستگيري قاتل در  8 ساعت

ميزان| مردي كه پسرعمه خود را با ضربه‌هاي چاقو به قتل رسانده بود پس از 8 ساعت از سوي پليس دماوند دستگير شد. رييس حوزه قضايي بخش رودبار قصران گفت: شامگاه پنجشنبه هفته گذشته وقوع يك فقره درگيري منجر به قتل به پليس اطلاع داده شد. با حضور ماموران و بررسي صحنه جرم مشخص شد كه مقتول با چاقو مورد اصابت ضربه‌هايي از سوي پسردايي خود قرار گرفته و بر اثر جراحات ناشي از آن كشته شده است. با به دست آمدن اين سرنخ، عمليات پليس براي شناسايي مخفيگاه متهم آغاز و او 4 صبح جمعه در منطقه گيلاوند شهرستان دماوند دستگير شد. داريوش مهرطلب با اشاره به دستگيري متهم در كمتر از 8 ساعت، درباره جزييات بازجويي از او گفت: قاتل كه پسردايي مقتول است در ابتدا منكر جرم شد اما در نهايت به قتل اعتراف و انگيزه خود را مشكلات خانوادگي و شخصي اعلام كرد. او گفت كه درگيري لفظي‌اش با مقتول در شب حادثه به درگيري فيزيكي منجر شده و با دو ضربه چاقو او را به قتل رسانده است.


9 استان كشور گرفتار سيل و آب‌گرفتگي

ايسنا| رييس سازمان امداد و نجات با ارايه گزارش عمليات سيل و آبگرفتگي از 11 تا 15 آذر، گفت: خدمات امدادي لازم در 39 شهر و روستاي 9 استان‌ آذربايجان‌غربي، اصفهان، ايلام، چهارمحال و بختياري، خوزستان، كهگيلويه و بويراحمد، كردستان، فارس و لرستان به هموطنان ارايه شده است. مرتضي سليمي گفت: در اين مدت به 1260 نفر از هموطنان امدادرساني شده به نحوي كه 65 نفر از خدمات اسكان اضطراري استفاده كرده و تخليه آب از 101 واحد مسكوني با 30 دستگاه موتور پمپ و لجن‌كش انجام شده است. همچنين 170 قرص نان، 2700 قوطي انواع كنسرو، 15 كيلوگرم خرما، 250 تخته پتو، 100 تخته موكت، 290 ست شست‌وشو و 180 كيلوگرم حبوبات ميان متاثران از سيل و آبگرفتگي توزيع شده و در اين زمينه امدادرساني‌ها در ايوان‌غرب و مياندوآب ادامه دارد. او با اشاره به وقوع توفان از 12 تا 15 آذر در پنج شهرستان بجنورد، مانه و سملقان، بهشهر، نكا و سوادكوه، گفت: در اين زمينه نيز خدمات امدادي لازم به 3621 تن از هموطنان ارايه شده و 1650 تن از هموطنان در خراسان شمالي از خدمات اسكان اضطراري استفاده كردند.


برداشت غيرمجاز ، بالاترين جرايم سايبري كشور

ايسنا| رييس پليس فتاي كشور برداشت‌هاي غيرمجاز از حساب‌هاي بانكي را جزو بالاترين آمار جرايم سايبري كشور اعلام و نقش بانك‌ها در جلوگيري از بروز اين جرايم را بسيار اساسي توصيف كرد. سردار سيد كمال هاديانفر گفت: در حال حاضر بيش از 360 ميليون كارت بانكي در سراسر كشور توزيع شده است و در دست مردم به طور متوسط بيش از 4 تا 5 كارت بانكي وجود دارد. بانك‌ها نقش بسيار اساسي در جلوگيري از بروز و كاهش وقوع اينگونه جرايم دارند و مي‌توانند با پياده‌سازي آخرين استانداردهاي امنيتي بستر بسياري از سرقت‌ها و كلاهبرداري‌هاي صورت گرفته در اين حوزه را كاهش دهند. به گفته او بيش از 34 درصد پرونده‌هاي تشكيل شده از بدو تاسيس پليس فتا تاكنون مربوط به برداشت‌هاي بانكي است كه برخي از اين پرونده‌ها تا ۲۵۰۰ مالباخته داشته‌اند و اين آمار بالاي تشكيل پرونده، نشان از ضرورت حساس شدن بانك‌ها به افزايش سطح استانداردهاي امنيتي و ارتقاي سطح تعامل و همكاري با پليس فتا را نشان مي‌دهد. البته افزايش ضريب دقت مردم در حفظ اطلاعات بانكي خود نيز مورد تاكيد است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون