• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3692 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۲ آذر

منچستر هم با مورينيو ششم است، از منصوريان حمايت كنيد

امير حاج رضايي كارشناس فوتبال

1- قصد من نه توجيه كردن است نه دفاع از استقلال، اما مصداق اين تيم را در دنيا هم داريم. خيلي دشوار است كه در فوتبال مدرن پس از سيزده هفته بگوييم عملكرد مربي خوب بوده يا بد. در ابتداي فصل بايد كار باشگاه استقلال را تحسين كرد كه تابوشكني كرد و به مربي جواني چون عليرضا منصوريان فرصت داد. هر چند او از نظر جامعه فوتبال انتظارات را برآورده نكرده است.
2- ناكامي استقلال را در چند مورد مي‌بينم. نخست اينكه بازيكنان نامدار و گرانقيمتي جذب كردند، اما به تاكتيك تيم نمي‌خورند. نمونه‌اش بختيار رحماني است كه بازيكن خوبي بوده و در تيم ملي هم حضور داشته، اما توقعي كه از او داشتند، برآورده نكرده است. او توانايي‌هايش را جايي نگذاشته، اما در تاكتيك استقلال ذوب شده است. نمونه بارز مانند او، ساسان انصاري است كه با آن همه سر و صدا در پرسپوليس توفيقي پيدا نكرد و اكنون در فولاد خوزستان تبديل به يك ستاره شده و كاري مي‌كند كارستان. دومين مساله، صحبت‌هاي متناقض مديرعامل و اعضاي هيات‌مديره باشگاه است. وقتي در تعريف و تكذيب، حرف‌‌هاي متناقضي زده شود، در كار مربي و بازيكنان تاثير مي‌گذارد. يكي از اعضاي هيات‌مديره گفته كه با اين كادر فني به جايي نمي‌رسيم؛ اين حرف بدترين ضربه به تيم است. اگر انتقادي داريد، در جلسه خصوصي باشگاه به كادر فني منتقل كنيد، اما زماني كه رسانه‌اي مي‌شود، تاثير منفي در تيم مي‌گذارد. شايد هم مسائلي ديگر باشد كه من اطلاعي از آنها ندارم.
3- فراموش نكنيم چند فوتبالي درجه اول مانند نصرالله عبداللهي و بهتاش فريبا در اين تيم حضور دارند كه در جام جهاني بازي كرده و كهنه‌كار هستند. سراغ آنها برويد و بپرسيد در استقلال چه خبر است. آنها در سفرها و تمرينات حضور دارند و مي‌دانند در اين تيم چه مي‌گذرد. حرف اصلي من اين است كه بايد نيم فصل بگذرد و عليرضا منصوريان را حفظ كنند. منچستريونايتد هم با مورينيو ششم جدول است، اما به اين صورت دنبال تغييرات نيستند.
4- سيزده هفته زمان كمي نيست، اما اينكه سراغ آدرس معروف هميشگي يعني تغيير مربي برويم، كار اشتباهي است. مگر مربي جديد مي‌تواند معجزه كند؟ او هم مي‌گويد تيم را از اول نبسته‌ام و نتايج بد ارتباطي به من ندارد. بنابراين فشارها را از روي منصوريان‌برداريم. قرار است چه زماني امثال منصوريان در فوتبال ايران خدمت كنند؟ بايد نگاه حمايتي داشته باشيم. حضور او به همراه استقلال در بالاي جدول به جذابيت فوتبال ما كمك مي‌كند.
5- اميدوارم عليرضا منصوريان كنار زمين مرتكب اشتباه نشود. من از رسانه‌ها پيگير اتفاقات فوتبال هستم و شنيده‌ام در قم كنار زمين اتفاقاتي افتاده است. منصوريان بايد بيرون از زمين خودش را مديريت كند و تمركزش داخل زمين باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون