• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3699 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱ دي

دكه خبر

ابتكار: سخنراني‌هاي روز دانشجو باوجود محدوديت‌ها يك ركورد بود

ايسنا| رييس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به نگاه دولت به منتقدان گفت: دولت روحاني افراد را بابت انتقاد تحت تعقيب قرار نمي‌دهد در حالي كه برخي دانشجويان در گذشته به دليل بيان برخي انتقادها صدمات و آسيب‌هاي زيادي ديدند. معصومه ابتكار در ديدار با تشكل‌هاي دانشجويي در دانشكده علوم پزشكي كاشان گفت: هرچند هنوز شرايط ايده‌آل نيست و شرايط تلخ گذشته در برخي جاها ديده مي‌شود ولي بايد تلاش كنيم كه دوره بي‌خردي كه فشاري زيادي به بخشي از مردم، دانشجويان و بخشي در اقتصاد و طبيعت وارد كرد، برنگردد. وي با بيان اينكه دانشگاه منبع تحولات است، افزود: آنچه در دولت يازدهم فراهم شد اين است كه فضا براي تشكلات دانشجويي و تضارب آرا و ديدگاه‌ها در راستاي نقد و ديدگاه‌ها آزادانه باشد. تلاش‌هاي دولت براي ايجاد فضاي فعاليت عمومي در جامعه و فعاليت دانشجويي سالم و آزاد است و نتيجه اين تلاش‌ها برگزاري 60 سخنراني در دانشگاه‌هاي كشور در روز دانشجوي امسال بود.


وزير علوم بودجه دانشگاه‌ها را كم كرد

مهر| عضو كميسيون آموزش مجلس گفت: وزارت علوم بدون اينكه دليل مشخصي اعلام كند، بودجه حدود ۱۴ دانشگاه و مجتمع آموزش عالي را كاهش داده و اين باعث اعتراض نمايندگان شده است. عليرضا سليمي درباره نامه ۱۴۶ نفر از نمايندگان مجلس به رييس‌جمهور درباره وزارت علوم گفت: متاسفانه بودجه تعدادي از دانشگاه‌ها در لايحه بودجه ۹۶ بدون اينكه دليلي براي آن اعلام شود، كاهش يافته است. وي ادامه داد: دكتر فرهادي وزير علوم، تحقيقات و فناوري در نامه‌اي رسمي به دكتر نوبخت رييس سازمان برنامه و بودجه بدون اينكه دليل مشخصي را اعلام كند، بودجه حدود ۱۴ دانشگاه و موسسه آموزش عالي را در لايحه بودجه سال ۹۶ بدون ذكر دليل مشخص كاهش داده است.


توصيه وزارت خارجه به مسافران تركيه

ايسنا| وزارت امور خارجه كشورمان، به كليه هموطناني كه قصد مسافرت به تركيه را دارند، توصيه‌هايي را ارايه كرد. وزارت خارجه اعلام كرد: نظر به شرايط خاص در كشور تركيه طي روزهاي اخير، به كليه هموطناني كه قصد مسافرت به اين كشور را دارند، توصيه اكيد مي‌شود تا اطلاع ثانوي، از انجام مسافرت‌هاي غيرضروري به اين كشور اجتناب كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون