• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3700 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲ دي

پيشخوان

معاون پارلماني دولت:
منشور حقوق شهروندي نياز به قانونگذاري دارد

گروه سياسي| سرنوشت منشور حقوق شهروندي از همان روز ابتدايي مطرح شدنش تا همين چند روز پيش كه توسط رييس‌جمهور به امضا رسيد، محل سوال بوده است. سوال از اينكه در نهايت اين منشور به كجا خواهد رسيد؟ آيا مخاطبان اين منشور ملزم به اجراي آن مي‌شوند يا خير. پاسخ اين سوالات را رابط مجلس با نهاد قانونگذاري كشور داده و گفته است كه دامنه منشور حقوق شهروندي دامنه وسيعي است و در حوزه‌هايي نياز به قانونگذاري دارد. به گزارش تسنيم، حسينعلي اميري، معاون پارلماني رييس‌جمهور در پاسخ به اين سوال كه آيا منشور حقوق شهروندي به صورت لايحه به مجلس شوراي اسلامي تقديم مي‌شود تا در آينده تبديل به قانون شود؟ گفت: منشور حقوق شهروندي يك طيف گسترده‌اي از حقوق را شامل مي‌شود. آنچه در اين منشور آمده بعضا نياز به قانون ندارد، يا قانونش را داريم يا اينكه به شكلي است كه با همين وضعيت موجود قابليت اجرا دارد. وي افزود: دامنه منشور حقوق شهروندي دامنه وسيعي است و در حوزه‌هايي نياز به قانونگذاري دارد.


دبير شوراي عالي امنيت ملي:
 زمينه خروج مجروحين از مناطق فوعه و كفريا  بايد به سرعت فراهم شود

دبير شوراي عالي امنيت ملي و نماينده ولي فقيه با اشاره به فعاليت ارزشمند نهادهاي انقلاب اسلامي در مسير سازندگي و محروميت‌زدايي گفت: هم‌افزايي نهادهايي كه در مناطق محروم كار مي‌كنند با پشتيباني سپاه پاسداران اقدامي ضروري و موجب شتاب گرفتن فرآيندهاي توسعه و خدمات‌رساني می‌شود. به گزارش ايسنا، وي با اشاره به تاثيرگذاري مستقيم اقتصاد بر امنيت و سلامت اجتماعي و فرهنگي خاطرنشان كرد: بسياري از مشكلات و آسيب‌هاي ما از جمله ناهنجاري‌هاي اجتماعي، فرهنگي و تربيتي ما اقتصاد پايه بوده و تا زماني كه اقتصاد در مسير رشد و اعتلاي مستمر قرار نگيرد نمي‌توان به رفع موثر معضلات اجتماعي اميدوار بود. دبير شوراي عالي امنيت ملي تاكيد كرد: امروز اقتصاد مقاومتي مهم‌ترين شاخص ارزيابي ميزان وفاداري به انقلاب اسلامي و عملكرد انقلابي است و در اين مسير سپاه پاسداران بايد پيشگام باشد. وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به پيروزي راهبردي ارتش سوريه و جبهه مقاومت در حلب گفت: مقاومت و پايداري مردم و دولت سوريه در برابر تروريست‌ها الگوي موفقي براي كشورهاي منطقه و پاسخي محكم به كشورها و ائتلاف‌هايي است كه وقيحانه از تروريست‌ها حمايت مي‌كنند. وي ادامه داد: قطعنامه 2328 شوراي امنيت سازمان ملل متحد با توجه به درنظر نگرفتن شرايط و مشكلات مردم و نقش دولت سوريه و تمركز صرف بر نجات تروريست‌ها به نفع حل بحران اين كشور نبوده و مي‌تواند زمينه‌ساز افزايش تنش در سوريه شود. وي با انتقاد از كارشكني تروريست‌ها در خروج مردم از مناطق تحت محاصره گفت: زمينه براي خروج مجروحين و سالخوردگان از مناطق فوعه و كفريا بايد به سرعت فراهم شود


قول مساعد لاريجاني براي كمك به تحقيق و تفحص

گروه سياسي| فساد صندوق ذخيره فرهنگيان باعث شد تا مجلسي‌ها در پي تحقيق و تفحص از اين صندوق برآيند. اعضاي اين هيات اما روز گذشته به ديدار علي لاريجاني رفتند. يكي از اعضاي اين هيات هم اطلاعات جديدي در مورد جزييات اين جلسه داده است. عضو هيات‌‌رييسه كميته تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان از قول مساعد رييس مجلس براي كمك به اين كميته خبر داد. به گزارش ايسنا، اسدالله عباسي، نماينده مردم رودسر و املش در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به جلسه روز گذشته اعضاي كميته تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان با رييس مجلس، اظهار كرد: اين جلسه براي فراهم كردن شرايط لازم به جهت اجراي برنامه تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان بوده است. وي افزود: اعضاي كميته تحقيق‌وتفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان در اين جلسه از رهنمودهاي لازم رييس مجلس به جهت كم و كيف تحقيق و تفحص مشورت گرفتند تا به موجب تجارب گذشته و همچنين وضعيت حساسي كه صندوق ذخيره فرهنگيان دارد، رعايت همه مقررات و قوانين حاكم بر نظارت مجلس بر تحقيق و تفحص را مدنظر داشته و بتوانند از ظرفيت‌هاي مجلس، ديوان محاسبات و... به خوبي استفاده كنند. وي تصريح كرد: در اين جلسه در مورد امكاناتي كه مجلس مي‌تواند در اختيار گروه تحقيق و تفحص قرار بدهد تا با كيفيت بالاتر و سرعت عمل و دقت بيشتر بتواند كار را پيگيري كند نيز صحبت شد. عباسي گفت: دكتر لاريجاني در اين جلسه قول مساعد دادند كه براي كمك به كميته تحقيق و تفحص صندوق ذخيره فرهنگيان با كارشناسان زبده ديوان محاسبات، محل حسابرسي، بازرسي كل كشور و ساير دستگاه‌ها هماهنگي كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون