• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3700 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲ دي

مهاجر تونسي، مظنون اصلي عمليات تروريستي آلمان

 اخبار ضد و نقيض در خصوص مظنون اصلي حمله انتحاري به بازارچه كريسمس در برلين ادامه دارد. روز سه شنبه كه بسياري تصور مي‌كردند يك فرد پاكستاني عامل اين اقدام بوده روز گذشته بي‌گناه شناخته شد و از بازداشت خارج شد. اما در ادامه تحقيقات، مقامات پليس به مداركي دست پيدا كردند كه نشان مي‌دهد مظنون اصلي اين حادثه يك پناهجوي تونسي است كه مدارك هويتي آن در كاميوني كه براي حمله مرگبار مورد استفاده قرار گرفته پيدا شده است. يك مقام آگاه پليس به شرط ناشناس بودن به واشنگتن پست گفت: بازرسان اسنادي از مردي كه در داخل كابين كاميون بوده را پيدا كرده‌اند كه اكنون متهم به اقدام تروريستي و قتل 12 نفر است و اكنون مقام‌هاي آلماني به‌شدت دنبال آن در كمپ‌هاي پناهجويان هستند. مقام‌هاي پليس آلمان مي‌گويند اين مهاجر تونسي در حدود بيست سال سن دارد و مدارك پناهندگي او نيز پيدا شده است كه به نظر مي‌رسد پس از پياده شدن از كاميون در حال فرار افتاده است. طبق گزارش مقام‌هاي ارشد پليس آلمان نيروهاي امنيتي و پليس به دنبال اين فرد هستند خيابان به خيابان و محله به محله به دنبال مظنون فراري هستند.
طبق مداركي كه پيدا شده، دولت به اين فرد تونسي پناهندگي اعطا نكرده است به صورت قانوني مجاز به حضور در آلمان بوده است. روزنامه بيلد آلمان نيز يك عكس از فرد مظنون در حال فرار منتشر كرده است. گفته مي‌شود اين فرد در يك شهر كويري در تونس در سال 1992 به دنيا آمده است، آن‌گونه كه بيلد گزارش داده است.
آن‌گونه كه شاهدان عيني شرايط را توصيف كرده‌اند يك فرد پس از اصابت كاميون به يك ميله، از ماشين پياده شد و فرار كرده است. مقامات ابتدا يك پناهجوي پاكستاني را دستگير اما به دليل نبود شواهد جدي در نهايت او را رها كردند. اما طبق اطلاعاتي كه زود دويچه آلمان به دست آورده، مظنون تونسي در سال 2012 وارد ايتاليا شده است و در ماه جولاي2015 به آلمان نقل مكان كرده است و در آوريل سال2016 نيز درخواست پناهندگي در آلمان داده بود كه اوايل اين ماه ناپديد شد. اين روزنامه عنوان مي‌كند كه اين فرد با نام‌هاي مختلفي خود را معرفي مي‌كند. به گزارش رسانه‌هاي آلمان اين فرد توانسته ارتباطي با شبكه‌هاي تروريستي برقرار كند كه گفته مي‌شود او با ابوولاء كه ماه گذشته به اتهام استخدام تروريست براي داعش مشغول به كار بوده، دستگير شده است. بر همين اساس پليس جست‌وجوي‌هاي گسترده‌اي را در بيمارستان‌ها و مناطقي كه احتمال مي‌رود اين فرد در آنجا باشد را آغاز كرده است.
با اين حال به نظر مي‌رسد، با توجه به دستاوردهاي جديدي كه محققان آلماني به دست آوردند و جنازه فرد لهستاني كه در صندلي شاگرد بوده است و تحليل آثار DNA موجود در كاميون مشخص شده است تقريبا دست داشتن اين مهاجر تونسي در عمليات دوشنبه شب مشخص شده است.
همچنين فرد لهستاني كه در صندلي شاگرد مرده پيدا شده در حال حمل يك محموله فولاد به برلين بوده است. محققان عنوان مي‌كنند كه راننده توسط فرد ضارب گروگان گرفته و سپس كشته شده است. پليس آلمان همچنين گزارش مي‌دهد كه شواهد حاكي از آن است كه درگيري در كابين اتفاق افتاده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون