• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3700 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲ دي

چهره‌ها - خبرها

يورش به منزل  شيخ عيسي قاسم
مردم بحرين در محكوميت اقدام نيروهاي امنيتي اين كشور مبني بر يورش به منزل شيخ عيسي قاسم رهبر معنوي انقلاب بحرين، تظاهرات كردند. به گزارش فارس، ساكنان شهرك «الستره الخارجيه» به نشانه همبستگي با شيخ عيسي قاسم و در محكوميت يورش نيروهاي امنيتي به منزل وي تظاهراتي با عنوان «جانم فداي تو» برگزار كردند. بنابر گزارش رسانه‌‌هاي بحرين، تظاهرات‌كنندگان با سر دادن شعارهايي حمايت خود از شيخ عيسي قاسم و تحصن‌‌كنندگان در مقابل منزل وي را اعلام كردند.
نيروهاي امنيتي بحرين صبح روز گذشته به محل تحصن‌‌كنندگان و منزل شيخ عيسي قاسم يورش برده و پس از درگيري با تعدادي از مردم حاضر در اين محل، آنجا را ترك كردند. نيروهاي امنيتي بحرين پس از عقب‌‌نشيني از منزل شيخ عيسي قاسم با خودروهاي زرهي در اطراف بني جمره واقع در نزديكي منطقه الدراز مستقر شدند. مسوولان دولت بحرين از يك سو اجازه ورود آب شرب به فروشگاه‌ها را نمي‌دهند و از سوي ديگر با قرار دادن سيم‌هاي خاردار و تپه‌هاي شني در ورودي‌هاي خيابان عمومي منطقه الدراز، حلقه محاصره اين منطقه را تشديد كرده‌اند. از 21 ژوئن گذشته به دنبال تحصن مردم در مقابل منزل آيت‌الله عيسي قاسم عالي‌ترين مرجع ديني بحرين كه در اعتراض به لغو تابعيت وي صورت گرفت، خودروهاي نظامي و زرهي رژيم آل خليفه منطقه الدراز را به محاصره خود درآورده‌اند.


گولن: اتهام‌ها به من «مضحك» است
فتح‌الله گولن، روحاني در تبعيد و مخالف دولت تركيه در پيام تسليتي ضمن محكوم كردن ترور آندري كارلوف، سفير روسيه در آنكارا گفت: ‌اين اقدام تروريستي با هر انگيزه‌اي كه انجام شده باشد، قابل توجيه نيست. گولن افزود: تمامي مردم تركيه و افكار عمومي جهان انتظار دارند كه اقدامات لازم جهت كشف حقايق پرونده و شناسايي همدستان عامل ترور و برنامه‌ريزان اين حمله انجام شده و از تكرار چنين حوادثي جلوگيري شود. اين چهره مخالف دولت تركيه با اشاره به احتمال شعله‌ورتر شدن آتش درگيري‌ها در سوريه به دنبال ترور كارلوف، ‌آن را همانند ريختن بنزين بيشتر بر آتش سوريه خواند. وي با تاكيد بر اينكه نمي‌توان اين اقدام تروريستي را با هر انگيزه‌ و عاملي كه انجام شده توجيه كرد، گفت: بسياري از كارشناسان داخلي تركيه و كارشناسان بين‌المللي بارها به ضعف امنيتي موجود در تركيه كه ناشي از انتقال تعداد زيادي از نيروهاي خبره پليس مبارزه با تروريسم به پست‌هاي كم‌اهميت يا اخراج و حبس‌شان است، اشاره كرده بودند. گولن افزود: اين حمله خائنانه عليه نماينده يك كشور مي‌تواند شعله‌هاي فتنه و درگيري را در سوريه بيشتر كند. روحاني در تبعيد و مخالف دولت تركيه در ادامه اتهاماتي كه عليه‌اش در اين خصوص زده شده را «مضحك» خواند و گفت: اين ادعاها با هدف سرپوش گذاشتن بر ضعف امنيتي موجود در تركيه مطرح شده‌اند. در برخي گزارش‌هاي مطبوعاتي به نقل از يك مسوول عاليرتبه دولت تركيه آمده است: مولود چاووش اوغلو، وزير خارجه تركيه در تماس تلفني با جان كري، همتاي امريكايي خود گفته كه آنكارا و مسكو بر اين باورند كه طرفداران گولن عامل اين ترور هستند. اين در حالي است كه گروه تروريستي جيش‌الفتح امروز در بيانيه‌اي مسووليت اين ترور را برعهده گرفت.


كره‌شمالي براي جنگ آماده مي‌شود؟
رهبر كره‌شمالي با انجام مجموعه‌اي از رزمايش‌هاي جديد موشكي، ارتش خود را براي يك نبرد آماده مي‌كند. به گزارش ايسنا به نقل از اكسپرس، كيم جونگ اون، رهبر كره‌شمالي و ارتش خلق كره سيستم‌هاي راكتي چندگانه خود را طي رزمايش‌هايي مورد آزمايش قرار داد و نسبت به نتيجه آن ابراز خرسندي كرد.
در يكي از اين رزمايش‌ها كه به صورت شبانه برگزار شد خلبانان بايد به اهداف تعيين شده‌اي حمله مي‌كردند كه نتيجه اين رزمايش به ويژه رهبر كره‌شمالي را خشنود كرد. وي درباره اين رزمايش گفته است، هدف‌گيري دقيق اين جنگنده‌ها وي را اينگونه مجاب كرده كه گويي اين رزمايش طي روز و نه در شب انجام شده است. در همين حال نگراني‌ها نسبت به حمله احتمالي كره‌شمالي به كره‌جنوبي به‌ويژه پس از دستور كيم جونگ اون، به سربازانش مبني بر انجام تمرين در شرايط واقعي جنگ به‌شدت افزايش يافته است. در همين حال سربازان ارتش كره‌شمالي همزمان با زمستان از ماه دسامبر آموزش‌هاي جنگي زمستاني خود را آغاز كرده‌اند، در حالي كه انتظار مي‌رود رزمايش‌هاي اين كشور تا آوريل سال آينده ادامه يابد. نگراني‌هاي فعلي زماني تشديد مي‌شوند كه سربازان پيونگ‌يانگ علاوه بر مجهز بودن به تسليحات هسته‌اي، حمله به كاخ رياست‌جمهوري كره‌جنوبي را نيز شبيه‌سازي كرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون