• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3700 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲ دي

خبر كوتاه

راهكارهاي فقهي براي «مقابله با ازدواج زودهنگام»
ايلنا| معاون بررسي‌هاي راهبردي معاونت امور زنان و خانواده از تدوين راهكارهاي فقهي براي «مقابله با ازدواج زودهنگام دختران» خبر داد. سوسن باستاني در ارتباط با اقدامات معاونت امور زنان و خانواده در زمينه ازدواج زودهنگام دختران گفت: ما گزارش «آسيب‌شناسي قانوني ازدواج‌هاي زودهنگام زير سنين قانوني» را در سال 94 تهيه و به وزير دادگستري به عنوان رييس مرجع ملي كنوانسيون حقوق كودك وزارت دادگستري ارايه كرديم و به دنبال اين گزارش جلسه حقوقي با حضور مسوولان ذي‌ربط در محل مرجع برگزار و منجر به طرح چند راهكار قانوني شد. وي ادامه داد: علاوه بر آن در ارديبهشت سال 95 برگزاري نشست علمي «امكان‌سنجي ازدواج كودكان از منظر موازين ديني، موازين حقوقي و تعهدات بين‌المللي» با مشاركت كميسيون حقوق بشر اسلامي ايران برگزار شد كه خروجي اين نشست تهيه مجموعه راهكار مقابله با مساله ازدواج‌هاي زير سنين قانوني و بدون رعايت ترتيبات قانونگذار، به ويژه از منظر فقهي بود.


سفر نواده جو پونتي به تهران
ايلنا | «متيو ليچيترا»، نوه دختري «جو پونتي»، معمار «ويلاي نمازي» در ايميلي به كميته مردم‌نهاد پيگيري حفاظت از خانه‌هاي تاريخي تهران، خواستار كمك براي حفاظت از ميراث پدربزرگ خود شد. به نقل از كميته مردم‌نهاد پيگيري حفاظت از خانه‌هاي تاريخي تهران، پس از انتشار اخبار خروج از ثبت ويلاي نمازي اثر معمار شهير ايتاليايي «جو پونتي» و ساخت هتل ۲۰ طبقه روي اين بنا، «متيو ليچيترا»، نوه دختري اين معمار ايتاليايي در ايميلي به اين سازمانِ مردم‌نهاد، خواستار كمك براي حفاظت از اين ميراث ارزشمند معماري شد. او در ايميل خود به كميته پيگيري خانه‌هاي تاريخي تهران اعلام كرده است: «من قصد دارم به تهران سفر كنم تا با كمك شما صاحبِ فعلي خانه را ملاقات و بتوانم دست‌كم برخي از دكوراسيون داخلي بنا را كه كار پدربزرگ من «جو پونتي» است، قبل از تخريب و تبديل به هتل خريداري كنم.»وي در ادامه اين ايميل تاكيد كرده: «اين سفر مي‌تواند يك فرصت باشد و اگر اين امكان فراهم شود، من و خانم «ماريا الساندريا» همسرم كه معمار و طراحِ منظر است، به دانشگاه‌هاي ايران آمده و با اساتيد دانشگاه‌ها در اين رابطه ملاقات كنيم. من مي‌توانم در رابطه با پدربزرگم «جو پونتي» كنفرانسي برگزار كنيم. همچنين همسرم خانم «ماريا الساندرا» هم در رابطه با تاريخچه معماري منظر و طبيعت سخنراني ترتيب دهد.»


افزايش ظرفيت نگهداري و سم‌زدايي معتادان متجاهر
ايسنا | استاندار تهران از افزايش ظرفيت سم‌زدايي معتادان متجاهر تا سقف بيش از 11 هزار نفر خبر داد و افزود: اين افزايش ظرفيت در حالي انجام شده است كه در ابتداي دولت يازدهم تنها 400 نفر ظرفيت سم‌زدايي معتادين متجاهر را داشتيم. حدود 50 درصد معتادان متجاهر از ساير استان‌ها وارد تهران شده‌اند و قرار است رياست كل دادگستري استان تهران براي بازگرداندن آنها به استان‌هاي خود اقدام كند. وي افزود: يكي از مشكلاتي كه در خصوص كمبود ظرفيت‌ها وجود دارد معتادين متجاهر ساير استان‌ها هستند كه به تهران مي‌آيند؛ در اين بخش نيز بر اساس صحبت‌هاي انجام شده اين افراد را به شهرستان‌هاي خود باز مي‌گردانند كه اگر اين مهم اتفاق بيفتد مشكلي در ظرفيت نخواهيم داشت. استاندار تهران در بخش ديگري از سخنانش به اقدامات انجام شده براي بازگشت متكديان به جامعه و ساماندهي آنها اشاره كرد و افزود: ‌در حوزه كودكان متكدي از نظر قانوني مشكلات زيادي داريم و تاكنون 5 هزار متكدي از سطح شهر جمع‌آوري شده‌اند و بايد چهره شهر را از حضور آنها سامان دهيم. هاشمي كنترل و دستگيري سرباندهاي حرفه‌اي متكديان را در اولويت برشمرد .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون