• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3708 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۲ دي

عددنوشت

توليد چاي

رييس سازمان چاي از توليد بيش از ۳۱ هزار تن چاي خشك و خريد بالغ بر ۲۳۴ ميليارد توماني برگ سبز چاي خبر داد و گفت كه حدود ۱۷ درصد مطالبات چايكاران باقي‌مانده كه به صورت روزانه و هفتگي از ميزان آن كاسته و به حساب توليدكنندگان واريز مي‌شود. محمدولي روزبهان اظهار كرد: امسال بالغ بر ۱۳۹ هزار تن برگ سبز چاي توليد و به ارزش ۲۳۴ ميليارد تومان از چايكاران خريداري شد كه از اين ميزان بيش از ۱۹۴ ميليارد تومان بهاي برگ سبز چاي به حساب چايكاران واريز شد و حدود ۴۰ ميليارد تومان ديگر معادل ۱۷ درصد مطالبات نيز به تدريج در حال تامين و پرداخت توليدكنندگان است. وي با بيان اينكه دولت پيش از اين همه سهم خود از بهاي برگ سبز چاي را پرداخت كرده و آن را در اختيار چايكاران قرار داده‌ايم، افزود: هم‌اكنون در حال تامين مطالبات چايكاران از طريق پرداخت سهم كارخانه‌هاي فرآوري چاي هستيم و آنها نيز ما به ‌ازاي فروش چاي خشك توليدي‌شان بدهي خود به چايكاران را تسويه مي‌كنند. امسال حدود ۳۱ هزار تن چاي خشك توليد شد كه دو برابر بيشتر از ميزان توليد چاي خشك در سال ۱۳۹۳ بود و ركوردي جديد در اين زمينه به ثبت رسيد و به همين ميزان افزايش درآمد چايكاران را در پي داشت.


پيشرفت آزادراه تهران – شمال

سعيدي‌كيا درباره آخرين وضعيت ساخت آزادراه تهران – شمال نيز عنوان كرد: قطعه نخست اين آزادراه كه ۳۲ كيلومتر طول دارد در حال حاضر پيشرفتي ۷۶ درصدي را پشت سر گذاشته است. ۳۳۰۰ نفر با ۹۸۰ ماشين سنگين اين پروژه را پيگيري مي‌كنند و ما انتظار داريم طبق برنامه‌ريزي‌ها در بهار سال آينده قطعه نخست به بهره‌برداري برسد. وي با بيان اينكه براي نخستين‌بار در اين آزادراه طرح مسيرآرايي اجرايي مي‌شود، توضيح داد: يك شركت ايتاليايي كه در توافق‌ها اجراي اين كار را برعهده گرفت كار خود را آغاز كرده و براي نخستين‌بار طراحي مسير در كشور اجرايي مي‌شود. وي درباره قطعه دوم نيز توضيح داد: طبق وعده بنياد قطعه دوم نيز بايد حدود دو سال پس از افتتاح قطعه نخست به بهره‌برداري برسد. در حال حاضر پيمانكار اين قطعه انتخاب شده و انتظار داريم مراحل عقد قرارداد تا قبل از پايان سال نهايي شود و به مرحله‌ تجويز كارگاه برسيم. تونل البرز كه طولاني‌ترين تونل راهي ايران به حساب مي‌آيد نيز در قطعه دوم واقع شده كه يكي از محورهاي آن پيشرفت قابل توجهي داشته و در محور دوم كار براي انتخاب نهايي پيمانكار ادامه دارد.


كاهش توليد آيفون

نشريه مالي نيك‌كي ژاپن با اشاره به محاسباتي كه بر مبناي آمار قطعه‌سازان بوده است اعلام كرد اپل توليد گوشي آيفون را به ميزان ۱۰ درصد در سه‌ماهه ژانويه تا مارس سال ۲۰۱۷ كاهش خواهد داد. اين شركت امريكايي توليد آيفون را به ميزان ۳۰درصد در فاصله ژانويه تا مارس سال ۲۰۱۶ به دليل افزايش موجودي كاهش داده بود. ارزش سهام اپل در اواسط معاملات روز جمعه مطابق با شاخص سهام نزدك 84/0 درصد كاهش يافت. بر اساس گزارش رويترز، سخنگوي اپل درباره اين خبر حاضر به اظهارنظر نشد.


رشد توليد خودرو

آذر ماه امسال توليد انواع خودرو 7/63 درصد افزايش يافته است. در اين مدت توليد انواع خودرو از ۷۸هزار و ۷۳۴ دستگاه در آذر ماه سال گذشته به ۱۲۸ هزار و ۸۵۷ دستگاه افزايش يافت. آذر ماه امسال توليد انواع خودروي سواري با رشد 1/69 درصدي همراه بوده و از ۷۲ هزار و ۱۰۷ دستگاه به ۱۲۱ هزار و ۹۶۴ دستگاه رسيد. توليد انواع وانت نيز 1/2درصد رشد داشته و از ۵۸۴۵ دستگاه در آذر ماه سال گذشته به ۵۹۶۹ دستگاه افزايش يافت. توليد انواع ميني‌بوس و ميدل‌باس نيز صعودي بوده و با رشد 9/5 درصدي از ۳۴ دستگاه در آذر ماه سال گذشته به ۳۶ دستگاه رسيد. همچنين توليد انواع اتوبوس نيز افزايش يافته و با رشد 9/12 درصدي از ۸۵ دستگاه در آذر ماه ۱۳۹۴ به ۹۶ دستگاه افزايش يافت. در اين مدت توليد انواع كاميونت، كاميون و كشنده نيز با افزايش 5/19 درصدي همراه بوده و از ۶۶۳ دستگاه در آذر ماه سال گذشته به ۷۹۲ دستگاه رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون