• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3710 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۴ دي

‌ انتقاد رييس سازمان ميراث فرهنگي از اعضاي ستاد هماهنگي سفر

مهر| رييس سازمان ميراث‌فرهنگي با انتقاد از اعضاي ستاد ملي سفر گفت: متاسفانه افق روشني از اينكه سال ۲۰۱۷، در ايران چطور بخواهيم از ظرفيت گردشگري استفاده كنيم، وجود ندارد. زهرا احمدي‌پور، رييس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در ديدار با اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها در حوزه گردشگري گفت: «دنيا در سال ۲۰۱۷ سرمايه‌گذاري كرده كه از طريق صنعت گردشگري خود را معرفي كند. رقابت جدي نيز بين كشورها در اين حوزه ايجاد شده است، حتي با آغاز سال ۲۰۱۷ بيلبوردهايي طراحي كردند كه با تبريك سال نو شعار گردشگري و رونق اين حوزه در سال ۲۰۱۷ را نيز مطرح مي‌كنند. متاسفانه افق روشني از اينكه سال ۲۰۱۷، در ايران چطور بخواهيم از ظرفيت گردشگري استفاده كنيم، وجود ندارد.
 دستگاه‌هاي دولتي نيز عملا دچار كرختي هستند و اين كرختي مانع مي‌شود كه با سرعت بتوانند با ضرورت‌هاي توسعه به سرعت هماهنگ شوند. ظرفيت‌هاي تئوريك، عملياتي و برنامه‌اي توسعه را دانشگاه‌ها و انجمن‌هاي علمي مي‌توانند ايجاد كنند تا دستگاه‌هاي دولتي اين ظرفيت‌ها را در غالب برنامه‌هاي مصوب شروع به
 اجرا كردن كنند.»
احمدي‌پور گفت: «در نخستين نشستي كه با معاونت گردشگري داشتم، بر اين مساله تاكيد كردم كه بايد توزيع جغرافيايي سفر در ايران را تغيير دهيد و براي آن برنامه داشته باشيد. براي نوروز ۹۶ بايد برنامه‌اي به استان‌ها داده شود كه در آن علاوه بر تعيين مقاصد گردشگري كشور و مقاصد گردشگري در آن استان‌ها برنامه‌هاي موجود نيز ارايه شود. تفاوت نوروز ۹۶ با نوروزهاي قبلي چيست؟ كميته ملي سفر كه ۳ سال گذشته تشكيل شد در جلسه اخير هيچ برنامه مدوني ارايه نكردند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون