• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3713 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۸ دي

روايت‌هاي آقاي شهردار:

جوانان مي‌توانند به اين مديريت‌هاي خسته و بسته پايان دهند

آنهايي كه اول دهه 70 ما را محكوم به ادامه جنگ مي‌كردند، حالا مي‌فهمند ثمره مقاومت چيست

گروه سياسي| محمدباقر قاليباف در تمام اين سال‌ها اظهارات زيادي داشته است كه آنچنان ارتباطي به سابقه كاري‌اش نداشته، ديروز اما او در يك مراسم نكوداشت از روزهاي جنگ گفت. از منتقدانش كه او و همراهانش را به دليل ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر سرزنش كرده بودند گلايه كرد و از 88 هم گفت. از پياده روي كه با سردار سليماني در مسير نماز جمعه داشته و با معترضان به نتايج انتخابات مواجه شده بوده است. با اين همه سخنراني محمدباقر قاليباف شهردار يازده ساله پايتخت به دفاع مقدس ختم نشد و همچون همه سخنراني‌هاي اين روزهاي او انتقادات هم حواله دولت شد.
هرچند انتقاد ظريف كه با انتقاد قاليباف از عدم به‌كارگيري جوانان در عرصه‌هاي مديريتي بيان شد اما معلوم بود كه اشاره قاليباف به « مديريت‌هاي خسته و بسته و به وادادگي» آن هم در روزهايي كه به انتخابات رياست‌جمهوري نزديك مي‌شويم، كيست. به گزارش فارس، «محمد‌باقر قاليباف» شهردار تهران در آيين نكوداشت شهداي دانشجو كه با عنوان «از هويزه تا حرم» در محل تالار خليج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت:« در دوران دفاع مقدس شاهد بوديد كه تانك‌هاي روسي، امكانات، تجهيزات و مستشاران شرقي و امكانات و تجهيزات نظامي غربي در اختيار دشمن وجود داشت. يعني هر روز روي سرمان هم ميگ‌ها و هم ميراژها را مي‌ديديم كه بمباران مي‌كردند؛ هم فرانسوي‌ها و تجهيزات امريكايي‌ها و هم پول بادآورده دولت‌هاي پادشاهي وابسته حوزه خليج فارس وجود داشت. حتي در زمينه نيروي انساني هم به دشمن كمك مي‌كردند به نحوي كه ما از 34 كشور در دفاع مقدس اسير داشتيم. قاليباف افزود: روزهايي كه قطعنامه پذيرفته شد چقدر شنيديم كه چرا شما جنگ را بعد از خرمشهر ادامه داديد؟ امروز كه 30 سال از پايان جنگ مي‌گذرد بدون شك آنهايي كه اول دهه 70 ما را محكوم به ادامه جنگ مي‌كردند، مي‌فهمند ثمره مقاومت چيست؟وي تاكيد كرد: وقتي شهيد احمد متوسليان براي حوادث لبنان رفت، حضرت امام (ره) پيام دادند كه راه قدس از كربلا مي‌گذرد؛ يعني برگرديد و اين جبهه را محكم داشته باشيد چرا كه اگر اين جبهه به پيروزي برسد شما به قدس هم رفته‌ايد؛ امروز با همه وجود اين را مي‌فهميم. شهداي پشت خاكريز آن روز احساس مي‌كردند هيچ‌وقت به كربلا نخواهيم رسيد اما امروز مي‌بينيم سرنوشت صدام و حزب بعث به كجا رسيد. فرمانده لشكر 5 نصر در دوران دفاع مقدس عنوان داشت: حتي زماني كه جنگ توفان صحرا در حمله صدام به كويت شكل گرفت و ظالمان خودشان با هم درگير شدند، برخي در اين كشور تحليل غلط دادند كه حالا كه صدام با امريكا مي‌جنگد ما بايد به كمك صدام برويم. در آن برهه نيز اگر تدبير داهيانه مقام معظم رهبري نبود، تصميم غلطي گرفته مي‌شد. همان كساني كه مي‌گفتند چرا جنگ را ادامه داديد، در اينجا مي‌گفتند به كمك صدام برويم كه با امريكا مي‌جنگد.
روايتي از اعتراضات 88
قاليباف  ادامه داد: در سال 88 يك روز با سردار سليماني در پياده رو بلوار كشاورز به سمت نماز جمعه مي‌رفتيم؛ در مسير ديديم گروهي دو سه هزار نفري در خيابان به صورت منسجم با هم حركت مي‌كردند و درست مثل حركت تشكل‌هاي چپ پا به زمين مي‌كوبيدند، دست‌هاي‌شان را به هم مي‌زدند و شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران» را در خيابان‌هاي تهران سر مي‌دادند. يعني دوباره يك بار ديگر آن رويكرد و خط مشي كه به امام راحل (ره) در قبل از انقلاب مي‌گفت مبارزه نكن، بعد از انقلاب قبول نداشتند فرهنگ اصيل براي اداره كشور به ميدان بيايد، همان فرهنگي كه در شش ماهه اول جنگ اجازه حضور را به بچه‌هاي اصيل انقلاب نمي‌داد، حالا همان جريان و خط دوباره آمده بود و به اين نقطه رسيده بود كه شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران» را سر دهد.
شهردار تهران گفت: براي موفقيت در عرصه‌هاي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي هم نيازمند همين روحيه هستيم؛ بايد به جوانان خلاق اعتماد كنيم تا به اين مديريت‌هاي خسته و بسته و به وادادگي در اين عرصه پايان دهند؛ همان‌طور كه اين جوانان در دفاع مقدس و پيروزي انقلاب اسلامي نيز اين حركت را انجام دادند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون