• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3714 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۹ دي

قاليباف در پاسخ به امكان حضورش در انتخابات گفت

وظيفه ما خدمت به مردم است

اعتماد| ديروز شهردار تهران براي نخستين‌بار نسبت به احتمال كانديداتوري‌اش در انتخابات رياست‌جمهوري سال 96 واكنش نشان داد. قاليباف در حاشيه مراسم بهره‌برداري از ۳ پروژه شهري در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشي در خصوص احتمال حضورش در انتخابات رياست‌جمهوري گفت: وظيفه ما خدمت به مردم است و مكان و جاي آن مهم نيست.  اما سخنان شهردار تهران در اين مراسم تنها به اين چند جمله خلاصه نمي‌شد. ديروز شهردار تهران در اين مراسم با ادبياتي متفاوت‌تر از هميشه، با بيان اينكه «اقدامات ما در شهرداري تهران قابل مردم را ندارد»، گفت: با اين حال اگر اقدامات انجام شده را با دوران گذشته و شهرهاي ديگر مقايسه كنيد بدون شك اقدامات انجام شده در عرصه زيرساخت‌ها كم نظير بوده است به گونه‌اي كه در طول عمر 25 ساله مترو تنها 35 ايستگاه ساخته شده بود اما در طول 10 سال گذشته تعداد ايستگاه‌ها به عدد 106 رسيده است.  
وي با بيان اينكه چندين سال است كه حل چالش‌هاي آلودگي آب و خاك و هوا دراولويت شهرداري تهران قرار گرفته است، ادامه داد: اين چالش‌ها را نيز از جوانب مختلف مورد توجه قرار داديم به گونه‌اي كه براي حل گره‌هاي ترافيكي توسعه بزرگراهي و احداث زيرساخت‌ها را مدنظر قرار داده و از سوي ديگر به توسعه حمل‌ونقل عمومي با تاكيد بر توسعه ريلي اهتمام ويژه ورزيديم.  قاليباف با بيان اينكه قطعا در سه الي چهار ماه آينده تعداد ايستگاه‌هاي مترو از عدد 120 نيز عبور مي‌كند در پاسخ به برخي منتقدان كه معتقدند اقدامات شهرداري براساس اولويت و ضرورت‌ها نبوده است، گفت: اين يك برداشت اشتباه است چراكه اقدامات براساس اولويت و ضرورت‌ها تعيين مي‌شود، به گونه‌اي كه هم نيازمند تونل مترو هستيم و هم نيازمند تونل شهري و تونل ديگر براي جمع‌آوري آب‌هاي سطحي.  
وي با بيان اينكه ما نمي‌توانستيم فقط يك موضوع را دنبال كنيم، گفت: براساس يك برنامه مدون 5 ساله كار پيش رفته است و خدا را شاكر هستيم كه با همه تحريم‌هاي خارجي و مشكلات داخلي، هيچ‌وقت در حوزه زيرساختي امور را متوقف نكرده‌ايم، به طوري كه از دوشنبه هفته گذشته تاكنون 620 ميليارد تومان پروژه در حوزه حمل و نقل افتتاح شده است.  
شهردار تهران در ادامه با زيركي تمام طعنه ظريفي به دولت زد و در مورد برآورد ريالي ارزش پروژه‌هاي افتتاح شده در حوزه حمل‌و‌نقل به شوخي گفت: به تومان بگوييم يا ريال؟ هرچند كه سر سفره مردم نه تومان و نه ريال اثري نمي‌گذارد بلكه بالا و پايين رفتن ارز تاثيرگذار است اما چون به تومان عادت داريم ارزش پروژه‌ها را به تومان محاسبه مي‌كنيم.  وي در ادامه در مورد باقي ماندن 55 پروژه نيمه‌تمام عمراني شهرداري تهران گفت: ما به مردم قول داديم و سر قول‌مان نيز هستيم و نمي‌توان بهانه آورد كه اجراي پروژه انجام نشد و كما اينكه توقع اين است كه دولت كمك كند؛ اما برنامه‌ريزي‌ها انجام شده است، يا ما قول نمي‌دهيم يا قول مي‌دهيم حتما آن را انجام مي‌دهيم.  قاليباف با بيان اينكه براي مردم ما مرزهاي اداري و تقسيمات مهم نيست، گفت: مردم حس‌شان اين است كه شهروند هستند و بايد از امكانات زيادي بهره‌مند شوند و نبايد آنها را با چالش‌هاي گوناگون مواجه كنيم. با اين حال سعي داريم با سرعت زياد اين مشكل را حل كنيم و در كوتاه‌ترين زمان، شاهد افتتاح اين پروژه‌ها باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون