• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3716 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۱ دي

يادمان

تهران آماده برگزاري مراسم خاكسپاري آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني
اعتماد| در آستانه برپايي مراسم خاكسپاري آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، نهادهاي مختلف خدماتي پايتخت در حالت آماده باش قرار گرفتند و خود را آماده برگزاري اين مراسم كرده‌اند. محمدحسين حميدي، رييس پليس راه راهور ناجا؛ گفت: بار اصلي ترافيكي در خيابان‌هاي مياني تهران و آزادراه‌ منتهي به حرم مطهر امام خميني خواهد بود كه ما از ساعات ابتدايي صبح نيروهاي خود را در اين مسير‌ها مستقر خواهيم كرد و تمامي نيروهاي ما از ساعات ابتدايي براي اجراي برنامه طرح ترافيكي به مناسبت رحلت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در آماده‌باش به سر مي‌برند.مازيار حسيني، معاون حمل و نقل شهردار تهران گفت: به موجب دستورالعملي به مناطق 22 گانه شهرداري تهران اعلام شد از انجام هرگونه عمليات حفاري در سطح شهر تهران خودداري كنند. ‎ براساس اين گزارش خطوط 1 و ٤ متروي تهران، سه شنبه ٢١ دي ماه از ساعت ٨ صبح تا پايان مراسم براي دسترسي مناسب به دانشگاه تهران و حرم مطهر حضرت امام(ره) به صورت رايگان آماده خدمت‌رساني است و از ساعت 7 بامداد مورخه سه‌شنبه 21 دي ماه جاري، ناوگان اتوبوسراني پايتخت آماده انتقال شركت‌كنندگان محترم از ميادين و پايانه‌هاي مهم شهر تهران به محل برگزاري مراسم واقع در دانشگاه تهران خواهد بود. عيسي عليزاده، رييس سازمان زيباسازي نيز با اشاره به سياه‌پوشي پايتخت در 3 روز عزاي عمومي در كشور گفت: تمامي پرچم‌هاي رنگي در سطح شهر جمع‌آوري شده و به رنگ مشكي در آمده و بيرق‌هاي سياه در كنار پرچم ايران در سطح شهر تهران برافراشته خواهند شد. همچنين پرچم‌هاي بلند سطح شهر نيز به مدت 3 روز به رنگ سياه در مي‌آيد. تمامي نورپردازي‌هاي مناطق 22گانه از ديشب خاموش شده‌اند و متن‌هايي در زمينه پيام‌هاي حضرت امام(ره) درباره آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني را در بنرهاي سطح شهر نصب مي‌كنيم. بنابر اعلام شهرداري منطقه 6، توقف خودرو از ساعت 1 بامداد سه شنبه تا پايان آيين تشييع پيكر حضرت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در حاشيه خيابان‌هاي مسير تشييع آن مرحوم ممنوع است.

توصيه آيت‌الله هاشمي به وزير رفاه در آخرين ديدار
ايسنا| علي ربيعي؛ وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: «آيت‌الله هاشمي در آخرين ديدارم با ايشان درباره بيمه بيكاري و بيمه فراگير اجتماعي براي اقشار فرودست جامعه صحبت و تاكيد كردند كه اين موضوع بايد در كشور ما اجرايي شود تا حداقل‌هايي براي اين اقشار فراهم شود. قبل از پيروزي انقلاب اسلامي هم كه كانون توحيد شكل گرفته بود به ديدار آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني رفتيم و نخستين توصيه وي به ما اين بود كه تشكل‌هاي كارگري را ساماندهي كنيم. يكي از خصوصيات بارز وي برنامه‌ريزي و اجتماع درست كردن براي حركت بود و از اين رو جامعه كارگري با وي انس ديرين داشت. خطبه‌هايي كه آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در نماز جمعه در زمينه عدالت ايراد كردند، باعث ايجاد نشاط در جامعه كارگري و محرومان بود.»

ثبت ملي منزل پدري آيت‌الله رفسنجاني و منزل كنوني
ميراث آريا| حسن حسيني، رييس اداره ميراث فرهنگي رفسنجان از تدوين پرونده ثبت ملي خانه پدري مرحوم آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني خبر داد و گفت: منزل پدري آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني يك بناي تاريخي متعلق به دوره پهلوي اول است كه در بهرمان واقع‌شده و پرونده اين خانه تاريخي براي ثبت در فهرست آثار ملي در حال تدوين است. قدمت اين خانه تاريخي به دوران پهلوي اول بازمي‌گردد و ۱۲۰۰ متر مساحت و ۳۵۰ مترمربع زيربنا دارد. منزل پدري آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در شهر بهرمان هم از جهت معماري و هم از جهت معنوي داراي اهميت بسياري است. اين منزل تاريخي شامل يك سالن بزرگ كه محل دسترسي به ساير اتاق‌ها است، يك بادگير بزرگ و يك مطبخ به سبك قديم است و بسياري از جلسات قبل از انقلاب در اين منزل برگزار مي‌شده است. فرهاد نظري، مديركل ثبت آثار تاريخي و فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، در مورد امكان ثبت خانه آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در محله جماران تهران كه در آن ساكن بودند،  درفهرست آثار ملي گفت: قطعا خانه آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني به دليل شأن ملي كه دارد، قابل ثبت است و به خاطر تعلق به ايشان كه چهره‌اي ملي دارند، مي‌تواند ثبت شود. خانه پدري ايشان در استان كرمان بايد بررسي شود، اما هر آنچه به ايشان تعلق دارد و در بر دارنده برخي از خاطرات و زندگي ايشان است، قابل ثبت است.

اطلاعيه وزارت ارتباطات در مورد اختلال اينترنت
يكشنبه شب و پس از اعلام خبر درگذشت آيت‌الله هاشمي، اخباري مبني بر اختلال در اينترنت و شبكه‌هاي تلفن همراه از سوي كاربران منتشر شد كه گستردگي و تعدد اين گزارش‌ها باعث شد تا وزارت ارتباطات در قالب اطلاعيه‌اي توضيحاتي ارايه كند. در اطلاعيه وزارت ارتباطات آمده است: در پي ارتحال آيت‌الله هاشمي رفسنجاني شايعاتي مبني بر اختلال در شبكه اينترنت كشور مطرح شده كه اين شايعات قويا تكذيب مي‌شود. هيچگونه اختلالي در شبكه اينترنت كشور وجود ندارد، ليكن به دليل هجوم كاربران براي دريافت اخبار، شبكه اينترنت در حالت اشباع است و ممكن است اين امر در برخي مناطق كندي‌هايي را ايجاد كرده باشد. احتمال كندي در منطقه جماران وجود دارد و اپراتورهاي تلفن همراه درحال ارسال آنتن‌هاي سيار براي رفع مشكل هستند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون