• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3716 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۱ دي

خبر

شريعتمداري وزير فرهنگ و آموزش بازرگان درگذشت

همزمان با روزها و ساعت‌هايي كه انقلاب اسلامي آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني يكي از ياران ديرينه‌اش را از دست داد؛ روز گذشته علي شريعتمداري، نخستين وزير فرهنگ و آموزش عالي پس از پيروزي انقلاب و در دولت بازرگان نيز در 93 سالگي درشيراز درگذشت. او سال ۱۳۰۲ در شيراز به دنيا آمد. از ديگر مسووليت‌هاي اين پژوهشگر و مدير فرهنگي عضويت در شوراي عالي انقلاب فرهنگي بود. شريعتمداري در سال 1332 در رشته فلسفه و علوم تربيتي ليسانس گرفت و سپس براي ادامه تحصيل به امريكا رفت و مدرك كارشناسي ارشد رشته آموزش متوسطه را سال ۱۳۳۶ از دانشگاه ميشيگان و دكتراي تعليم و تربيت و برنامه‌ريزي درسي را در سال ۱۳۳۸ از دانشگاه تنسي دريافت كرد. اين پژوهشگر از دهه‌ بيست خورشيدي تا پايان دهه سي در مقاطع مختلف تحصيلي، معلمي كرد و در آغاز دهه چهل به عنوان دانشيار علوم تربيتي در دانشگاه‌هاي شيراز و اصفهان به تدريس مشغول شد. در نيمه اول دهه چهل به عنوان استاد مدعو در دانشگاه‌هاي اينديا و تنسي به تدريس مشغول بود.

علي شريعتمداري پس از انقلاب نيز استاد تعليم و تربيت و عضو هيات علمي دانشگاه تربيت معلم تهران بود. سرپرستي دانشكده علوم تربيتي دانشگاه اصفهان، عضويت در ستاد انقلاب فرهنگي، سرپرستي گروه علوم انساني شوراي عالي انقلاب فرهنگي، سرپرستي گروه‌هاي برنامه‌ريزي در شوراي عالي برنامه‌ريزي، كميته علوم تربيتي، رياست فرهنگستان علوم جمهوي اسلامي ايران و... از ديگر مسووليت‌هاي او بوده است. به پاس عمري خدمت در عرصه تعليم و تربيت، نيز مدال درجه يك علمي و نشان درجه يك تعليم و تربيت جمهوري اسلامي ايران به وي اهداء شده است. به قلم اين استاد دانشگاه و پژوهشگر فقيد، قريب ۲۴ جلد اثر تاليفي و شش عنوان كتاب ترجمه و ده‌ها مقاله علمي، اجتماعي، فرهنگي، مذهبي منتشر شده است.


قتل عام 8 عضو يك خانواده در ايرانشهر
فارس| فرمانده انتظامي ايرانشهر از قتل 8 نفر از اعضاي يك خانواده و شناسايي عوامل اين حادثه خبر داد. سرهنگ دوستعلي جليليان، فرمانده انتظامي ايرانشهر، با تاييد خبر قتل‌ عام 8 نفر از اعضاي يك خانواده در شهرستان ايرانشهر اظهار داشت: صبح ديروز در پي تماس مامور بهداشت محلي كه براي دادن قطره فلج اطفال به منازل روستاييان مراجعه مي‌كرد، پليس از اين موضوع مطلع شد.  فرمانده انتظامي ايرانشهر تصريح كرد: اين حادثه در روستاي آبادان در شهرستان ايرانشهر به وقوع پيوسته و صاحبخانه به همراه همسر و 2 فرزندش و همچنين خواهر صاحبخانه و 3 فرزندش به قتل رسيده‌اند. اين مقام ارشد انتظامي با بيان اين مطلب كه كارآگاهان پليس از لحظه اطلاع حادثه در محل حضور داشته و با جديت در حال پيگيري موضوع هستند، اعلام كرد: عوامل اصلي شناسايي شده و تلاش براي دستگيري آنها ادامه دارد. وي خاطرنشان كرد: در محل حادثه يك اسلحه كلت كمري نيز كشف شده است. سرهنگ جليليان درخصوص علت و انگيزه اين جنايت گفت: با توجه به اينكه پليس در حال انجام عمليات براي دستگيري عوامل اين حادثه است، علت اين واقعه را بعد از دستگيري عوامل، اطلاع خواهيم داد.


ديوان عالي حكم پرونده قاتل «ستايش» را عينا تاييد كرد

نورالله عزيزمحمدي، وكيل مدافع اولياي دم ستايش قريشي از تاييد حكم اين پرونده در ديوان عالي كشور خبر داد و گفت: حكم ديوان عالي كشور به ما ابلاغ شده است. ديوان عالي حكم پرونده «ستايش» را عينا تاييد كرده است. غلامحسين محسني‌اژه‌اي در آخرين نشست خبري خود گفت: «از جهت قتل، حكم قصاص تاييد شد. در جهت ديگر پرونده در حال بررسي بودند و نمي‌دانم چه شد.» منظور اژه‌اي از «جهت ديگر پرونده» بررسي حكم اعدام صادر شده از سوي دادگاه براي متهم ١٧ ساله پرونده است كه به جرم تعرض به ستايش 6 ساله صادر شده است. در نهايت روز گذشته حكم صادره براي متهم پرونده تاييد شد و او به جرم تعرض، قتل و سوزاندن جسد ستايش ٦ ساله با اسيد، به اعدام، قصاص و پرداخت ديه محكوم شده است. فروردين ماه امسال خبر قتل ستايش قريشي دختر 6 ساله تبعه افغان به دست پسري 17 ساله كه در همسايگي آنها زندگي مي‌كرد، افكار عمومي را تحت تاثير قرار داد. پس از بررسي پرونده، شهريور ماه امسال، سه اتهام عمل منافي عفت، قتل عمد و جنايت بر ميت به متهم پرونده تفهيم شد. بر اساس راي صادره، قاتل اين پرونده در خصوص اتهام قتل عمد به قصاص نفس، در خصوص اتهام تجاوز به عنف به يك بار اعدام و 74 ضربه شلاق در خصوص اتهام جنايت بر ميت محكوم شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون