• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3717 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۲ دي

محمود واعظي:

حفظ انقلاب عامل سكوت آيت‌الله هاشمي برابر تهمت‌ها و بي‌اخلاقي‌ها بود

 گروه سياسي| وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: «آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني همواره از اختلافات بين جناح‌ها و گروه‌هاي سياسي كشور ناراضي و معتقد بود بايد همه جريان‌ها به فكر پيشرفت و سازندگي كشور باشند.» به گزارش آنا جمله‌هاي كليدي اظهارات محمود واعظي به شرح زير است:
 «آقاي هاشمي‌رفسنجاني شخصيتي است كه در ابعاد مختلف داراي ويژگي‌ها و خصوصيت‌هاي خاص بود. اگر بخواهيم پيش از پيروزي انقلاب اسلامي سوابق مبارزاتي ايشان را بررسي كنيم، با يك روحاني شجاع و جسور مواجه‌ايم كه چندين‌بار از سوي رژيم شاهنشاهي زنداني و به‌واسطه پيروزي انقلاب اسلامي از زندان‌ آزاد شد. »
 «آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني يكي از شاگردان امام‌خميني‌ (ره) بود و هيچگاه در تهران و نجف ارتباط ايشان با امام قطع نشد. »
 همه وجود آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني متعلق به اين نظام و انقلاب بود و زماني كه ايشان فرماندهي جنگ را برعهده گرفتند، دليل آن حفظ انقلاب اسلامي بود.»
 اگر آيت‌الله هاشمي در برابر تهمت‌ها و بي‌اخلاقي‌ها سكوت مي‌كرد، دليل آن، حفظ انقلاب بود. ايشان هميشه در خدمت امام‌(ره) و رهبري بودند و همواره دو خط قرمز در زندگي خود داشتند كه يكي از آنها حفظ ديانت در انقلاب و پيشبرد آن بود و دليل ديگر اين بود كه بهتر از هركسي مي‌دانست اين نظام بدون امام (ره) و رهبري نمي‌تواند به مقصد خود برسد و به عنوان يك نظامِ الگو و سرمشق براي امت اسلامي در جهان مطرح شود. »
 كساني كه معاند جمهوري اسلامي ايران هستند، مي‌خواستند از آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني به عنوان ابزاري براي ضربه زدن به نظام مقدس جمهوري اسلامي استفاده كنند اما ديدند كه هاشمي از انقلاب جداشدني نيست. »
 «آقاي هاشمي همان‌طور كه عمر بابركت خود را در راه پيشرفت و اعتلاي انقلاب اسلامي صرف كرد، مراسم فقدان ايشان هم بايد در راستاي وحدت و انسجام باشد چراكه ايشان هميشه به فكر آينده نظام بود.»
 ‌ «آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني منادي وحدت بود و معتقد بود كشور با تندروي پيشرفت نخواهد كرد بلكه اعتدال، راه موفقيت است.»
 «بنده در سفري در كنار آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني به حج مشرف شدم. رژيم عربستان سعودي در آن دوره بقيع را به روي زايران بسته بود و مردم بايد از پشت پنجره قبور ائمه اطهار را زيارت مي‌كردند. سران سعودي براي آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني و هيات همراه‌شان تمهيداتي در نظر گرفتند كه درهاي بقيع را باز كنند تا بتوانند زيارت كنند.
  كه آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني براي زيارت بقيع مي‌رفتند، مردم زيادي پشت پنجره‌هاي قبرستان حضور داشتند، ايشان به ماموران سعودي گفتند من از قسمتي مي‌روم كه زايران پشت پنجره ايستاده‌اند و از اين مسير رفتند و در راه با مردم سلام و احوالپرسي كردند. زماني كه آقاي هاشمي قرار بود وارد قبرستان بقيع شوند، به ماموران همراه خود گفتند كه تا ابتدا مردم وارد قبرستان بقيع بشوند و زيارت كنند و سپس من مي‌آيم چون اگر من بروم ماموران سعودي مانع حضور زايران در قبرستان مي‌شوند.
  اين ترتيب ايشان همان ابتداي در ورودي ايستادند تا همه افرادي كه پشت پنجره‌ها بودند وارد قبرستان شدند و زيارت كردند و سپس خودشان براي زيارت رفتند.
 آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني هميشه با مردم بود و افتخار ايشان اين بود كه خدمتگزار مردم باشد. اكنون ايشان از بين ما رفته است اما در مراسم تشييع پيكر اين مجاهد خستگي‌ناپذير ديديم كه ازدحام جمعيت به گونه‌اي بود كه مسير مراسم مسدود شده بود و اين نشان از قدرشناسي مردم شريف ايران دارد. »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون