• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3722 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۸ دي

باند 6 نفره سرقت در پوشش مسافركش متلاشي شد

تفريح در شمال با پول زورگيري

اعتماد

شش مجرم كه در پوشش مسافركش اقدام به زورگيري خشن در غرب تهران مي‌كردند، پس از دستگيري از سوي پليس، اعتراف كردند كه بيشتر پول‌هاي سرقتي را صرف خريد روانگردان شيشه و سفر تفريحي در شمال كشور مي‌كردند. تحقيقات پليس نشان مي‌دهد كه آنها علاوه بر سرقت از مسافران با تهديد چاقو، اقدام به ده‌ها فقره زورگيري با استفاده از موتوسيكلت نيز كرده‌اند كه شناسايي مالباخته‌هاي آنها آغاز شده است.
17 آبان امسال مردي با مراجعه به كلانتري 135 آزادي از سرنشينان يك دستگاه خودروي پرايد سفيد رنگ به اتهام زورگيري و سرقت گوشي شكايت كرد. ماموران پرونده‌اي با موضوع «سرقت به عنف» تشكيل دادند و براي رسيدگي به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ فرستادند. شاكي به كارآگاهان اين پايگاه گفت: « ظهر امروز در ميدان آزادي به مقصد تهرانسر سوار يك پرايد سفيدرنگ شدم. دو مرد جوان هم سوار خودرو بودند. مدتي كه از حركت خودرو گذشت، ناگهان هر دوي آنها با چاقو به سمتم حمله كردند و گوشي همراه و پولم را دزديدند. سپس خودرو را متوقف كردند و مرا از ماشين پايين انداختند.»
در حالي كه با ثبت شكايت مالباخته، تحقيقات پليس براي شناسايي سارقان آغاز شده بود، پرونده‌هاي مشابه ديگري نيز در اختيار كارآگاهان قرار گرفت كه در همه آنها سرنشينان يك پرايد سفيد رنگ، با تهديد چاقو اقدام به سرقت كرده بودند.
 آنها در مناطق غرب و جنوب غرب تهران پرسه مي‌زدند و پس از شناسايي مسافران، آنها را سوار كرده و در يك لحظه اموال‌شان را با تهديد سلاح سرد مي‌دزديدند و خودشان را پايين مي‌انداختند. يكي از مالباخته‌ها مردي بود كه مورد ضرب و جرح سارقان نيز قرار گرفته و در بيابان‌هاي اطراف تهران رها شده بود.
پس از بررسي اظهارات مالباخته‌ها، سرنخ‌هايي از شماره پلاك خودروي سارقان به دست آمد كه استعلام آن، باعث شناسايي مالك شد. او كه از مجرمان سابقه‌دار در زمينه سرقت و ضرب و جرح بود، تحت تعقيب نامحسوس پليس قرار گرفت تا مخفيگاه 5 عضو ديگر باند نيز كه همه شان بين 18 تا 20 سال سن دارند در اسلامشهر شناسايي شود. مدتي بعد، عمليات چندگانه پليس آغاز و همه سارقان دستگير و به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شدند. آنها پس از مواجهه حضوري با مالباخته‌ها به ده‌ها فقره زورگيري در پوشش مسافركشي در مناطق غرب و جنوب غرب تهران به خصوص در محدوده‌هاي شهرري، آزادگان، آزادي و... اعتراف كردند و گفتند كه بيشتر پول‌هاي به دست آمده را صرف خريد روانگردان شيشه و مخارج سفرهاي تفريحي شان در شمال كشور مي‌كردند.
سرهنگ كارآگاه احمد نجفي، رييس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر درباره سابقه اعضاي باند گفت: «همه متهمان به روانگردان شيشه اعتياد دارند و از آنها دو دستگاه موتوسيكلت طرح هوندا 125 نيز كشف شده كه در سرقت‌ها مورد استفاده قرار مي‌گرفتند.» به گفته سرهنگ نجفي، اعضاي باند بيشتر سرقت‌هاي خود را در گروه‌هاي سه يا چهار نفره و از طريق موتور در غرب و جنوب‌غرب تهران انجام مي‌دادند و علاوه بر آن، در پوشش مسافركش و با تهديد چاقو نيز دست به سرقت مي‌زدند. او با اشاره به اعتراف صريح سارقان به ده‌ها فقره سرقت و زورگيري، از مالباخته‌هايي كه به شيوه مشابه مورد سرقت، زورگيري، ضرب و جرح و تهديد قرار گرفته‌اند خواست تا براي پيگيري شكايت خود به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان آزادي، خيابان زنجان شمالي مراجعه كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون