• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3729 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۶ بهمن

همه مصائب در جامعه از منيت‌ها شروع مي‌شود

فرازهايي از سخنان سيدحسن خميني، يادگار امام راحل در جمع اعضا وكاركنان دفتر حضرت امام(ره) در فروردين ماه 1391 پيرامون نگاه بنيانگذار كبير انقلاب به مقوله وحدت.
 تمام رفتارهاي امام تابع يك نظام عقلانيت انساني است و ايشان در تصميم‌هاي شخصي، سياسي و اجتماعي هيچگاه به رمل و خرافه و امور غير‌عقلاني متكي نبود.
  در گوشه گوشه رفتارهاي سياسي امام از سال 42، آنچه اساسا بروز و ظهور دارد، وحدت است. اينكه جامعه، چندپاره نشود اينكه همه، «ما» بشود. يادمان باشد «همه با هم» شعار امام بود. بايد «همه با هم» باشيم تا «من و تو» پيدا نشود.
  امام فقيهي است كه اخلاق را در رفتارهاي خود رعايت مي‌كند ودر تصميم‌گيري‌ها به عقلانيت اتكا دارد و به‌عنوان يكي از مهم‌ترين امور راهبردي به وحدت ملي تكيه مي‌كند. ما همواره بايد چشم به جلو داشته باشيم. خود را نقد كنيم. اشكالات را ببينيم. اما نبايد از توانمندي‌ها و زحمات، چشم بپوشيم.
 ما بايد هر سال خود را براي كارهاي بزرگ‌تر آماده كنيم. ما اگر ياد امام را زنده نگه مي‌داريم، به خاطر اين است كه امام يك نماد تمام عيار است. نماد استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي، چنانچه اگر ياد پيامبر(ص) را مدام در همه جا، ذكر مي‌كنيم، يك مساله فردي نيست.
 اميرالمومنين(ع)، فاطمه(س)، امام حسين (ع) را بزرگ مي‌پنداريم، چون همانند يك پرچم هستند اين پرچم را سر دست نگه مي‌داريم تا دور آن جمع شويم. تكريم اين بزرگواران، نياز ما است و اين ماييم كه محتاج پرچم‌هاي هويت خويش هستيم. همه مصائب در جامعه از منيت‌ها شروع مي‌شود.
 اگر از امام مي‌گوييم، باز به خاطر شخص‌پرستي نيست بلكه به خاطر نگه داشتن پرچم اسلام است.  منبع: ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون