• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3730 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۷ بهمن

ناگفته‌هاي معصومه ابتكار از پرونده فرزندش:

مي خواهند از اين مساله بهره‌برداري كنند

گروه سياسي| دردسرهاي اعضاي دولت تمامي ندارد. اگرچه بيشتر رسانه‌ها هنوز درگير ماجراي پلاسكو هستند و فضاي خبري كشور هنوز تحت تاثير اين اتفاق تلخ است اما برخي رسانه‌هاي مخالف دولت همچنان براي حاشيه‌سازي عليه اعضاي كابينه هيچ فرصتي را از دست نمي‌دهند. چند روز پيش بود كه خبر صدور حكم جلب پسر معصومه ابتكار منتشر شد، حكم جلبي كه مشخص شد به خاطر صدور چك بوده است. روز سه‌شنبه هم وكيل طه هاشمي، پسر معصومه ابتكار در مورد اين موضوع توضيحات تكميلي داد و گفت: فرد مدعي در سه شعبه مختلف مجتمع ونك، سه شكايت عليه موكلم داشته كه در هر سه شكايت به عمد آدرس را نادرست به مجتمع قضايي ارايه كرده بود تا بتواند با عدم دسترسي به وي نسبت به اخذ حكم جلب اقدام كند. به اين ترتيب سه برگ حكم جلب غيابي براي آقاي هاشمي صادر شد. در صورتي كه او در اين خصوص اطلاعي نداشت و وقتي متوجه اين شكايات شد، سريعا نسبت به واخواهي آنها اقدام كرد؛ بنابراين تمامي موارد در دادگاه و ديوان عالي كشور ملغي و بي‌اثر شده و در حال حاضر پرونده مورد بحث در مراجع قضايي در حال رسيدگي و كارشناسي است. ديروز اما معصومه ابتكار هم در مورد پرونده پسرش توضيحاتي را ارايه داد، توضيحاتي گلايه مند و تاكيد كرد كه اين موضوعي است كه فرآيند قضايي خود را طي مي‌كند و هر آنچه احكام دادگاه باشد مورد قبول آنهاست و اظهار اميدوراي كرد كه اين پرونده تحت تاثير فضا‌سازي‌هاي رسانه‌اي قرار نگيرد. معاون رييس‌جمهور مي‌گويد: اين موضوع توسط يك رسانه خاص عامدا و از طريق يكي از طرفين دعوا مطرح و رسانه‌اي مي‌شود تا از الان بهره‌برداري كنند و از صحبت‌هايش با محسني اژه‌اي در مورد اين موضوع خبر داد. به نظر مي‌رسد هر چه به زمان انتخابات نزديك‌تر مي‌شويم حلقه فشار بر دولتيان هم تنگ‌تر مي‌شود. به گزارش ايلنا، معصومه ابتكار ديروز در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران درباره حكم جلب فرزندش و برخي اتهامات وارده، افزود: دادگاه به پرونده ٢ نفر رسيدگي مي‌كند اما چون مادر يكي از اين افراد از مسوولان است، اين موضوع قاعدتا نبايد در رسانه‌ها طرح شود تا فرآيند قضايي را تحت تاثير قرار ندهد؛ ولي اين موضوع توسط يك رسانه خاص عامدا و از طريق يكي از طرفين دعوا مطرح و رسانه‌اي مي‌شود تا از آن بهره‌برداري كنند. وي ادامه داد: اين پرونده كاملا شخصي بوده و در حال رسيدگي است و ما هر چه كه نتيجه اين پرونده در محاكم باشد تابع قانون هستيم. رييس سازمان حفاظت محيط زيست اظهارداشت: به دليل اينكه در اين موضوع يكي از طرفين دعوا نسبتي با مسوولان دارد و ممكن است برخي بخواهند از اين پرونده سوءاستفاده و بهره‌برداري كنند، كه اين اقدامات نه قانوني، نه اخلاقي و نه شرعي است اما ما تابع رسيدگي قانوني هستيم. ابتكار گفت: فكر مي‌كنم برخي از نقطه نظراتي كه در اين باره مطرح شده به دليل عدم آگاهي كافي بوده و من در اين خصوص با معاون اول قوه قضاييه آقاي محسني اژه‌اي صحبت كردم. وي افزود: اين موضوع به دليل ابعادي كه پيدا كرده بود و به يك سري تهديدات منتهي شد توسط بازرسي ويژه دفتر مقام معظم رهبري گزارشي تهيه شده و يك گزارش هم توسط وزارت اطلاعات تهيه شده و همه مسوولان ذي‌ربط در جريان هستند ولي به هر حال پرونده‌اي بود كه از اول تهديداتي در آن مطرح بود.  
رييس سازمان حفاظت محيط زيست اضافه كرد: در اين پرونده به دليل اينكه مادر يكي از شركا جزو مسوولان بود و ممكن بود تبديل به ماجراي ديگري شود كه متاسفانه هم شد ولي اميدوارم همه قانون را رعايت كنند و فرآيند قضايي و احكام دادگاه را كه مورد احترام ما است قبول كنند و اميدوارم پرونده تحت تاثير فضاسازي‌هاي رسانه‌اي قرار نگيرد.
ابتكار گفت: ما هم علاقه‌مند نيستيم به اين حاشيه‌سازي‌ها كشيده شويم چون كار و مسووليت ما بسيار سنگين است و بايد اين حرمت را قائل باشيم كه چون ممكن است خانواده‌ افراد مسووليت داشته باشند در چهارچوب قانون و مقررات به آن رسيدگي شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون