• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3736 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۴ بهمن

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم:

نگاه هاشمي به جمهوريت همان نگاه امام بود

پس از فوت آيت‌الله هاشمي، منتقدان وي چند روزي به سكوت گذراندند و با فروكش كردن اخبار اوليه و پايان يافتن مراسم تشييع و تدفين بار ديگر هجمه به آيت‌الله هاشمي آغاز شد. با اين حال آنها كه هاشمي را مي‌شناختند اين روزها نيز در پي مقابله با نگاه غيراخلاقي به مشي و روش او هستند.
آيت‌الله سيدمحمد غروي، عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم درباره نقش آيت‌الله هاشمي در انقلاب گفت: ايشان در انتخاب رهبري در مجلس خبرگان نقش ويژه و مهمي را اجرا كردند و ثابت كردند كه اصلا به منافع خود فكر نمي‌كنند و فقط به صلاح نظام فكر مي‌كنند.
آيت‌الله محمد غروي در مورد نقش آيت‌الله هاشمي در قبل و بعد از انقلاب اسلامي گفت: آيت‌الله هاشمي يكي از افرادي بود كه از اول نهضت پا به پاي امام و نظام بود و همچنين مورد اطمينان امام بودند. ايشان بسياري از خطرات را به جان خريد و ريسك‌هاي بسيار زيادي كرد.
در آن زمان افراد زيادي پيرو امام بودند و تفكر امام را قبول داشتند و با تفكر‌ انقلاب و امام همراه بودند و‌ با جريان انقلاب حركت مي‌كردند.
او افزود: آيت‌الله هاشمي وظيفه مهمي در جريان انقلاب و پيروزي آن بر عهده داشتند و همين نقش مهم و ويژه را بعد از انقلاب نيز بر عهده داشتند و آن به خوبي ايفا كردند. آيت‌الله هاشمي قبل از انقلاب حدودا پنج سال در زندان به سر بردند كه در برخي موارد خطر اعدام ايشان نيز وجود داشت.
 آيت‌الله هاشمي مورد اطمينان امام بودند و از ايشان دستور مي‌گرفتند و اجرا مي‌كردند و نقش‌هاي زيادي در برهه‌هاي مختلف قبل و بعد انقلاب به عهده داشتند و نقش خود را به‌خوبي در جريان انقلاب ايفا كردند.
غروي خاطرنشان كرد: بسياري از مردم، دانشگاهيان، مراجع و خواص در پيشبرد آرمان‌هاي انقلاب نقش داشتند اما آيت‌الله هاشمي جزو خواصي بودند كه نقش ويژه‌اي در‌ انقلاب ايفا كردند.
قبل از انقلاب وقتي كه وزارتخانه‌ها به فرمان امام در اعتصاب بودند و وزارت نفت هم اعتصاب كرده بود، حضرت امام به آيت‌الله هاشمي دستور دادند تا به عنوان نماينده ايشان مساله اعتصاب در وزارت نفت را بررسي كند تا اگر به صلاح كشور است، اين بخش اعتصاب نكند و به فعاليت خود ادامه دهد زيرا بيم اين مي‌رفت كه به صادرات نفت ضربه وارد شود و اين به ضرر كشور باشد.
او تصريح كرد: ايشان تمام زندگي خود را صرف انقلاب كردند و همواره خطرات زيادي ايشان را تهديد مي‌كرد اما ايشان تمام سعي خود را كردند كه نظام با موفقيت به حيات خود ادامه دهد.
آيت‌الله غروي با اشاره به نگاه آيت‌الله هاشمي در مورد جمهوريت نظام گفت: ايشان همان نگاهي را به مقوله جمهوريت داشتند كه حضرت امام داشتند و همين‌طور بعد از امام نگاه ايشان منطبق با نظر رهبري و مردم‌سالاري ديني بود. ايشان در انتخاب رهبري در مجلس خبرگان نقش ويژه و مهمي را اجرا كردند و ثابت كردند كه اصلا به منافع خود فكر نمي‌كنند و فقط به صلاح نظام فكر مي‌كنند. ايشان با ورود به مساله انتخاب رهبري نقش بسزايي در انتخاب رهبري داشتند و معتقد بودند كه آيت‌الله خامنه‌اي رهبر شايسته‌اي براي كشور است. ايلنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون