• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3736 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۴ بهمن

تحليل پيشا‌انتخاباتي عبدالله ناصري از وضعيت جبهه اصلاحات:

اسير جنگ رواني رقيب نمي‌شويم

طرح موضوعات مختلف براي از ميدان به در كردن حسن روحاني، رييس‌جمهوري و فشارها و هجمه‌هاي سنگيني كه به دولت او وارد مي‌شود نمي‌تواند اصلاح‌طلبان را درباره حمايت مجدد از روحاني دچار ترديد كند. آنها در فرصت‌هاي مختلف اعلام كرده‌اند از روحاني عبور نخواهند كرد و گزينه نهايي‌شان براي انتخابات سال 96 رييس‌جمهور فعلي كشور است.  عبدالله ناصري، فعال سياسي در خصوص مباحث مطرح شده اخير پيرامون حضور يك گزينه ديگر در كنار حسن روحاني براي انتخابات گفت: جمع‌بندي شوراي مشورتي و نظر كلي اصلاح‌طلبان اين است كه جز آقاي روحاني هيچ فرد ديگري مطرح نشود، البته ممكن است تاكتيك‌هايي را اتخاذ كنند كه با ورود قطعي روحاني به انتخابات و برپايي ستاد انتخاباتي نشان‌دهنده حضور حتمي ايشان است و جايي براي ابهام وجود ندارد.  وي ادامه داد: از زماني كه مطمئن شديم از حضور روحاني در انتخابات، طبيعتا اصلاح‌طلبان نه نامزدي را معرفي خواهند كرد و نه هيچ شرط و شروطي را خواهند گذاشت. نامزد اصلاح‌طلبان بدون هيچ قيد و شرطي حسن روحاني است و همان‌طور هم كه دكتر عارف رييس شوراي‌عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان گفتند، هيچ قصدي براي عبور از روحاني وجود ندارد و حسن روحاني گزينه نهايي و مورد حمايت جامعه اصلاح‌طلبي است.  ناصري با بيان اينكه ممكن است برخي طيف‌ها و اشخاص سخناني مغاير با خواست اصلاح‌طلبان مطرح كنند، خاطرنشان كرد: اين سخنان هيچ هماهنگي و همخواني با شوراي‌عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان ندارد و تصميم اصلاحات بر حمايت از رييس‌جمهور مستقر است.
مديرعامل سابق ايرنا، ادامه داد: تاكنون هيچ كدام از طيف‌هاي اصلاح‌طلبي ساز مخالف نزده‌اند، فقط حزب مردم سالاري اعلام كرده است يك گزينه معرفي مي‌كند، اما در كل آنها هم هماهنگ با شوراي سياستگذاري هستند و بايد به اجماع با ساير احزاب اصلاح‌طلب برسند. ممكن است اين سخنان به دليل تاثير‌پذيري از كنگره يا شوراي مركزي‌شان باشد. در نهايت همه اصلاح‌طلبان به شوراي سياستگذاري پيوسته‌اند و زيرنظر اين شورا فعاليت مي‌كنند. وي با بيان اينكه سخناني كه مبني بر رد صلاحيت حسن روحاني مطرح مي‌شود، يك جنگ رواني است، تصريح كرد: اين مباحث تبليغات و يك جنگ رواني است و اين موضوع يك شوخي بسيار بزرگ است كه برخي دوستان و اعضاي جريان رقيب با رييس‌جمهور مستقر انجام مي‌دهند. وي ادامه داد: هيچ گزينه‌ ديگري قرار نيست در كنار روحاني براي حضور در انتخابات وارد عرصه رقابت شود و نه بحث رد صلاحيت مطرح است و اين سخنان را مطرح مي‌كنند كه به زعم خودشان فضا را براي اصلاح‌طلبان ترقيب كنند تا گزينه‌ ديگري را در كنار حسن روحاني مطرح كنند.
عبدالله ناصري با بيان اينكه اصلاح‌طلبان گزينه‌هاي ديگري به جز حسن روحاني براي انتخابات دارند، تصريح كرد: اصلاح‌طلبان از آنجايي كه هيچ قصدي براي معرفي گزينه ديگري ندارند به همين دليل هم از فردي اسم نمي‌بريم، اما قطعا گزينه‌هاي بسياري را دارا هستند. اين فعال اصلاح‌طلب با اشاره به آينده انتخاباتي حسن روحاني پس از رحلت آيت‌الله هاشمي، گفت: با توجه به تشييع جنازه آيت‌الله هاشمي يك پشتوانه بسيار عظيم و قوي و راي آوري براي حسن روحاني شد و معتقدم حتي بخشي از اصولگرايان معتدل كه نگران ايران پس از هاشمي هستند، حتما قوي‌تر از سال 92 پاي روحاني خواهند ماند. نامه نيوز

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون