• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3736 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۴ بهمن

اشكان دژاگه از روزهاي تازه‌اش در فوتبال آلمان مي‌گويد

دلم براي بوندسليگا تنگ شده بود

سايت رسمي باشگاه ولفسبورگ و همچنين شبكه‌هاي مجازي منتسب به اين باشگاه آلماني را كه جست‌وجو كنيد، خواهيد ديد كه نام اشكان دژاگه و خبر پيوستنش به گرگ‌ها، چطور رديف اخبار مهم مربوط به اين باشگاه را پر كرده. ولفسبورگ اما در شرايطي بازگشت اشكان را جشن گرفته است كه اين تيم در حال حاضر ستاره‌هاي سرشناسي در اختيار دارد كه هركدام از ملي پوشان كشور خود هستند و اين نشان مي‌دهد كه اشكان ما، بازيكني همرديف بهترين بازيكنان فوتبال دنياست و حضورش در جمع بهترين‌ها بي‌شك مي‌تواند در پيشرفت فوتبال ايران هم تاثيرگذار باشد. روزي كه زمزمه‌هاي حضور اشكان دژاگه در تيم ملي فوتبال ايران، نقل محافل فوتبال شده بود، هنوز از خاطره تاريخ پاك نشده. خوب يادمان هست كه اشكان، از سر ناچاري تيم ملي فوتبال ايران را انتخاب نكرد و همان زمان هم شانس حضور در تيم ملي فوتبال آلمان را داشت. شايد اين شانس خيلي پررنگ و جدي نبود اما آنقدرها هم دور از دسترس به نظر نمي‌رسيد. در دوراهي تيم ملي ايران و آلمان اما دژاگه در نهايت تيم ملي فوتبال ايران را انتخاب كرد. حضور اشكاني كه در بوندسليگا پرورش يافته بود، اتفاق خوبي براي فوتبال ما بود. آنقدر خوب كه شايد هيچ كس بيشتر از خودمان بابت جدايي‌اش از ولفسبورگ و حضور در ليگ قطر تاسف نخورد. مشكلاتي كه در ابتداي فصل براي بازي در العربي به وجود آمد، در نهايت به جدايي اشكان از العربي انجاميد تا اوبه تيمي بازگردد كه پنج سال (2012-2007) سابقه بازي براي اين تيم را داشت. او حالا به عنوان بازيكن آزاد و تا پايان فصل با اين تيم آلماني قرارداد امضا كرده است و بار ديگر اين فرصت را دارد كه در جمع بهترين‌هاي فوتبال دنيا باشد و كلاس فوتبالش را بار ديگر به بالاترين سطح فوتبال برساند چرا كه بازيكنان حاضر در اين تيم هركدام از ملي پوشان كشور خود و از بازيكنان برجسته كشورشان به حساب مي‌آيند.
او درباره بازگشتش به ولفسبورگ گفت: « چند روز قبل بود كه باشگاه با من تماس گرفت و نسبت به خريد من ابراز تمايل كرد و من هم بدون فوت وقت اين پيشنهاد را قبول كردم. اينجا مثل خانه من است و خيلي خوشحال هستم بار ديگر به جايي برگشتم كه خاطرات خيلي خوبي در كنار هواداران آن دارم. درست مثل حس يك كودك كه به جايي جديد مي‌رود. ولفسبورگ نسبت به دوره‌اي كه من در آن بازي كردم تغييرات زيادي داشته است و به زودي با مربيان و بازيكنان جديدي كه اينجا حضور داشتند آشنا خواهم شد. بيش از همه دلم براي جو بوندسليگا تنگ شده بود. البته در انگليس هم جو ورزشگاه‌ها خيلي خوب بود و در قطر هم خيلي از بازي‌ها حساس بود ولي ورزشگاه‌هاي آلمان شرايط خاص خود را دارند.»
دژاگه درخصوص فيليكس ماگات هم گفت: «دلم براي او تنگ شده است (باخنده). البته والرين اسماعيل، سرمربي خيلي خوبي است و مطمئن هستيم با او مي‌توانيم به جايگاهي برسيم. زماني كه در ولفسبورگ بودم زيرنظر ماگات كار كرديم و خب همه مي‌دانند تمرينات او خيلي سخت و فشرده است.»
خبرنگاري پرسيد «دو سال در العربي بودي كه خيلي بازي نكرديد. آيا براي بازي در بوندسليگا آماده هستيد؟» و دژاگه پاسخ داد: «بله مشكلي ندارم. در همان قطر هم خيلي سخت تمرين كردم و البته بازي‌هاي فشرده‌اي با تيم ملي ايران داشتم. در خيلي از بازي‌ها براي تيمم به ميدان رفتم. الان تمركز من روي تمرين كردن است. مي‌خواهم خيلي سخت تمرين كنم و خودم را به سطح آمادگي بالايي برسانم و بتوانم در تركيب تيمم به ميدان بروم. مي‌دانم سرمربي از احتمال بازي كردن من در بازي برابر كلن سخن گفته است. اين باعث افزايش اعتماد به نفس من مي‌شود و من هم سخت تلاش مي‌كنم تا جواب اعتماد مربيان را بدهم.»
و سوال پاياني كه از اكثر ايراني‌ها هم پرسيده مي‌شود «تو به عنوان يك ايراني و آلماني اخيرا به خاطر تصميم ترامپ نمي‌توانيد به امريكا سفر كنيد. نظرتان درباره اين موضوع چيست؟» پاسخ اشكان اين گونه بود: «واقعا رفتار ترامپ را درك نمي‌كنم و قطعا من هم تحت تاثير اين قانون قرار مي‌گيرم ولي تمركز من تنها روي ورزش است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون