• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3738 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۷ بهمن

بايد ديد راي فيفا براي تراكتورسازي چيست؟

احمدرضا براتي رييس كميته حقوقي فدراسيون فوتبال

1- به علت پرداخت نكردن مطالبات بازيكن تونسي، «حمزه يونس» و شكايت اين بازيكن مساله‌اي براي تراكتورسازي تبريز به وجود آمد و شوراي حل اختلاف در تاريخ ۳۰ سپتامبر اين راي را مستقيما به باشگاه اعلام كرد و باشگاه تراكتورسازي نيز تقاضاي رسيدگي كرد. تراكتورسازي به هر دليلي نتوانست در مهلت ۲۱ روزه اعتراض خود را به CAS اعلام كند و نهايتا در تاريخ شش اكتبر از سوي فيفا دستور داده شد كه سرخ‌پوشان تبريزي از دو پنجره انتقالات زمستاني و تابستاني فصل آينده محروم خواهند بود.
2- در درجه اول باشگاه‌هايي كه تراكتورسازي در مقابل آنها حاضر شده و بازي كرده بايد ظرف دو ساعت پس از بازي اعتراض خود را اعلام مي‌كردند و چون باشگاه تراكتورسازي و حريفانش از اين جريان اطلاعي نداشتند پس مي‌توان اين را روزنه‌ اميدي براي عدم شكايت حريفانش دانست. اما درباره اينكه تراكتورسازي راي فيفا را اجرا نكرده، فدراسيون فوتبال در حال مكاتبه با فيفا است و بايد ببينيم راي فيفا چيست اما آنچه كه مشخص است اينكه تراكتورسازي حق استفاده از بازيكناني كه بعد از تاريخ مقرر قرارداد خود را با سرخ‌پوشان امضا كرده‌اند را ندارد.
3- فردي كه مسوول نقل و انتقالات سازمان ليگ بود بازنشسته شد و به واسطه تغييراتي كه در سازمان ليگ به وجود آمد فرد جديد از اين مسائل بي‌اطلاع بود و ناهماهنگي‌هاي به وجود آمده باعث ثبت قرارداد اين بازيكنان شد. نامه از طرف فدراسيون به سازمان ليگ ابلاغ شد ولي آنجا به سبب جابه‌جايي‌ها در سمت نقل و انتقالات سازمان ليگ ناهماهنگي‌هايي به وجود آمد و اين اشتباه سهوي رخ داده است. بر اساس اساسنامه فدراسيون فوتبال بايد يك انجمن براي رسيدگي به وضعيت بازيكنان و فدراسيون فوتبال تشكيل شود كه اين اتفاق تا الان نيفتاده است ولي تاج دستور داده تا اين كميته تشكيل شود تا مشكلات دوباره پيش نيايد.
4- باشگاه تراكتورسازي برابر با دستور فيفا از نقل و انتقالات محروم است و بازيكناني كه تا الان صبر كرده‌اند، نمي‌توانند براي آنها بازي كنند. البته بازيكناني كه به خاطر اين مسائل نمي‌توانند بازي كنند با فسخ قرارداد خود به عنوان بازيكن آزاد اين امكان را دارند كه به تيم ديگري ملحق شوند. آنهايي هم كه سرباز بودند به يك تيم نظامي ديگر مي‌پيوندند. با درآمدهاي فدراسيون در فصل آينده و درآمدهاي حاصل از حق پخش و ساير موارد، درآمد باشگاه‌ها افزايش مي‌يابد تا آنها بتوانند به تعهدات مالي خودشان عمل كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون