• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3739 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۸ بهمن

پيشخوان

برگزاري مراسم اربعين آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در حرم مطهر امام راحل

روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام خبر داد

گروه سياسي|  از غروب 19 دي ماه حالا كم‌كم نزديك به چهل روز مي‌گذرد. چهل روزي كه هنوز بسياري جاي خالي مردي كه از روزهاي اول شكل‌گيري اين نظام در صف اول همه اتفاقات حضور داشته است را باور نكرده‌اند. حالا مراسم چهلمين روز درگذشت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني قرار است در كنار مزار آن مرحوم در حرم امام خميني (ره) برگزار شود. در همين راستا روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام با انتشار اطلاعيه‌اي اعلام كرد: مراسم اربعين آيت‌الله اكبر هاشمي‌رفسنجاني رييس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام عصر پنجشنبه 28 بهمن ماه جاري در حرم مطهر امام خميني (ره) برگزار مي‌شود. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني مجمع تشخيص مصلحت نظام، در بخشي از اين اطلاعيه آمده است: با توجه به تماس‌هاي مكرر مردم از سراسر كشور و سوال از زمان و مكان مراسم اربعين رحلت مجاهد نستوه و امين امام راحل و رهبري، مرحوم آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني به اطلاع مردم عزيز و همه علاقه‌مندان و دوستداران ايشان مي‌رساند كه اين مراسم روز پنجشنبه 28 بهمن ماه از ساعت 15 الي 17 در كنار آرامگاه ايشان در حرم مطهر امام خميني (ره) برگزار مي‌شود.

 

15 مورد از برنامه ششم مغاير سياست‌هاي كلي
مجمع تشخيص مصلحت نظام با برگزاري دو جلسه فوق‌العاده صبح و بعدازظهر ديروز، ادامه بحث و بررسي مصوبات كميسيون تلفيق اين مجمع در مورد مغايرت يا عدم انطباق سياست‌هاي كلي برنامه ششم توسعه كشور با سياست‌هاي كلي نظام را پيگيري كرد. به گزارش روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، در اين جلسات فوق‌العاده كه به رياست آيت‌الله‌موحدي‌كرماني و با حضور اكثريت اعضا برگزار شد، در مجموع 15 مورد از اين سياست‌ها مغاير تشخيص داده شد و براي اصلاح به شوراي نگهبان ارجاع شد.

 

محسن اسماعيلي:
نبايد خودمان را بي‌دليل استثنايي فرض كنيم
عضو حقوقدان شوراي نگهبان با بيان اينكه اميرالمومنين (ع)، مسلمانان را از اماكن و مجالسي كه زمينه‌ساز غفلت و جفا هستند برحذر داشته‌اند، گفت: دليل بر حذر داشتن از چنين مكان‌هايي، تاثير حتمي و تدريجي فضاي جلسات و فرهنگ حاكم بر آن در اعتقاد و رفتار آدمي است. مسووليت اصلي و دشوار مسوولان و زمامداران هم همين است كه فضاي عمومي و فرهنگ جامعه را اصلاح و الهي كنند. به گزارش ايلنا، محسن اسماعيلي افزود: براي تهذيب نفس و رسيدن به كمال بايد دايما مراقب بود و كافي نيست كه گهگاه در محافل و اماكن ذكر قرار بگيريم و لذا بايد «ساكن» در آنها باشيم. اما براي سقوط از انسانيت و هلاكت، گاهي يك لحظه غفلت و جفا كافي است. عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: باز هم تكرار مي‌كنيم كه ممكن است كسي استثنايي باشد و بتواند يك‌تنه در برابر همه غافلان و جفاكاران بايستد و حتي آنها را بيدار و اصلاح كند. آري! چنين كساني حكم خاص خود را دارند اما بايد مراقب بود كه خود را فريب ندهيم و خودمان را بي‌دليل استثنايي فرض نكنيم. تغيير فضا و شنا كردن بر خلاف جريان آب دشوار است و از هر كسي برنمي‌آيد. امام صادق(ع) چنين كاري را به ايستادن و جنگيدن در ميان كساني تشبيه فرموده است كه همگي در حال فرار و عقب‌نشيني از ميدان جنگ هستند.


واعظي: تخريب دولت، با اهداف انتخاباتي ادامه دارد
عضو شوراي مركزي حزب اعتدال و توسعه شفاف‌سازي و پاسخگويي مسوولان كشور به مردم را براي مقابله با تخريب‌ها عليه دولت ضروري دانست و گفت: تخريبگران اقدام‌هاي دولت، اهداف انتخاباتي دارند. به گزارش ايرنا، «محمود واعظي» ادامه داد: برخي رسانه‌ها عزم و تلاش جدي دارند هرجا دولت براي رفع مشكل مردم اقدامي كرده است، آن را تخريب يا درباره آن ابهام‌آفريني كنند. به گفته وي، هرچه به زمان برگزاري دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري نزديك‌تر مي‌شويم تخريب اقدام‌هاي دولت ادامه مي‌يابد و اين رويه تشديد مي‌شود. واعظي در عين حال بر ضرورت پاسخگويي و شفاف‌سازي مسوولان تاكيد كرد و آن را راه مقابله با تخريبگران دانست. عضو كابينه دولت يازدهم گفت: شفاف‌سازي مسوولان بايد وجود داشته باشد زيرا مسوولان براي مردم خدمت مي‌كنند و يكي از وظايف آنان پاسخگويي به مردم است. واعظي تاكيد كرد برخي رسانه‌ها تلاش دارند اقدام‌هاي مثبت دولت را ناديده بگيرند و افزود: برخورد تخريبگرانه مضر است و اگر مسوولان بخواهند هر روز نسبت به آنها موضع‌گيري كنند از خدمت رساني باز مي‌مانند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون