• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3739 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۸ بهمن

در ديدار مالك بندر آروم‌آدا روسيه با مهندس مسرور اعلام شد:

انعقاد تفاهمنامه همكاري بندر آروم آدا روسيه با مجتمع بندري كاسپين

رمضان يونس اف، مالك بندر خصوصي آروم آدا آستاراخان روسيه در ديدار با مهندس رضا مسرور، رييس هيات‌مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي خواستار انعقاد پروتكل همكاري دوجانبه با مجتمع بندري كاسپين براي فعا‌ل‌سازي كريدور شمال - جنوب و توسعه مبادلات تجاري دو كشور شد.
در اين نشست رييس هيات‌مديره و مديرعامل سازمان با استقبال اقدامات و همكاري‌هاي مشترك ايران و روسيه براي عملياتي‌سازي كريدور شمال - جنوب، مزيت‌ها و مشخصات فني مجتمع بندري كاسپين را تشريح كرد و اظهار داشت: اين مجتمع بندري براي توسعه مراودات و صادرات به روسيه و كشورهاي حاشيه خزر احداث شده و دو پست از مجموع پنج پست فاز نخست آن مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد. وي به تجزيه و تحليل فرصت‌هاي ترانزيت كالا ميان كشورهاي حاشيه درياي خزر و جنوب خليج‌فارس به خصوص در زمينه غلات پرداخت و افزود: يكي از برنامه‌هاي اين سازمان تبديل شدن به بورس كالا و غلات كشورهاي منطقه است و در همين راستا، احداث ۱۲۰ هزار تن سيلو از سوي بخش خصوصي را در دست اقدام داريم. مهندس رضا مسرور با اشاره به ظرفيت‌هاي بالاي مبادلات دو كشور ايران و روسيه بر لزوم ارتقاي سطح آن از طريق تامين نيازهاي دو طرف تصريح كرد و گفت: آمادگي خود را براي فراهم‌سازي زمينه توسعه همكاري‌هاي بخش خصوصي دوطرف اعلام مي‌داريم.
در ادامه رمضان يونس اف به تشريح ويژگي‌هاي بندر خود پرداخت و با بيان اينكه هم‌اكنون در چهار پست اسلكه اين بندر، سالانه در حدود سه ميليون تن كالا حمل‌و‌نقل مي‌شود، اضافه كرد: در طرح توسعه دو پست اسكله و ترمينال‌هاي كالاهاي فله‌اي ايجاد مي‌شود و با بازديدهايي كه از بندر انزلي و مجتمع بندري كاسپين انجام شده و توافقاتي كه با انجمن كارآفرينان و سرمايه‌گذاران منطقه آزاد انزلي براي حمل و نقل كالا صورت گرفته، براي انعقاد توافقنامه‌هاي ايجاد خطوط دريايي، كاهش عوارض و برقراري خطوط كانتينري آمادگي كامل داريم.
گفتني است، در اين ديدار علاوه بر معاونين و مديران سازمان، سرمايه‌گذاران و فعالين بخش خصوصي و مديران سازمان توسعه تجارت كشور حضور داشتند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون