• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3740 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۹ بهمن

پايان سناريوي انتخاب سرمربي تيم ملي واليبال

كولاكوويچ هفته آينده كارش را شروع مي‌كند

بعد از اعلام اسامي مختلف و متفاوت در نهايت فدراسيون واليبال ايران ايگور كولاكوويچ مونته نگرويي را به عنوان جانشين رائول لوزانو براي نشستن روي نيمكت تيم‌ ‌ملي واليبال ايران انتخاب كرد.
ايگور كولاكوويچ صربستاني ۵۱ ساله از سن ۱۴ سالگي فعاليتش در واليبال را آغاز كرد و در تيم‌هاي پودگوريا، پارتيزان بلگراد بازي كرد. او در دوران بازيگري خود كه تا سال ۱۹۹۷ ادامه داشت يك مدال نقره ليگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. ايگور مربيگري خود را از همان تيم پودگوريا آغاز كرد و يك قهرماني و دو نايب‌قهرماني ليگ يوگسلاوي را به دست آورد. او در سال ۲۰۰۶ به عنوان سرمربي تيم‌ ‌ملي صربستان انتخاب شد و تا سال ۲۰۱۴ هم در اين تيم بود و بعد از آن در دو تيم اسلوونيايي فرانسوي مربيگري كرد. كولاكوويچ همراه با صربستان يك طلا و دو برنز۲۰۱۳، ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ قهرماني اروپا، نقره و دو برنز ليگ جهاني ۲۰۰۸، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰، برنز ۲۰۱۰ جام جهاني را به دست آورد.
فدراسيون واليبال ايران به مانند انتخاب‌هاي گذشته خود براي نيمكت تيم‌ ‌ملي ايران ابتدا از نام‌هاي بزرگ آغاز كرد و سرانجام به ايگور، مربي كمتر شناخته شده اما با انگيزه رسيد. مندس، آناستازي، استويچف، بروتو، هوگ و حتي رزنده نام‌هايي بودند كه نام آنها روي تخته اتاق داورزني نوشته شد اما در نهايت مربي‌اي انتخاب شد كه نامش از ابتدا روي تخته نبود و به تعبيري آخرين نفر بود كه نامش روي تخته سفيد معروف داورزني نوشته شد. در دو هفته گذشته استويچف و كولاكوويچ به ايران آمدند تا ليگ برتر ايران را از نزديك ببينند و البته مذاكرات خود را با فدراسيون واليبال ايران ادامه بدهند. بسياري انتظار داشتند استويچف پاسخ مثبت بدهد اما مربي مغرور و جدي اسلوونيايي ترجيح داد نيمكت ايران را به ايگور بسپارد.
كولاكوويچ كه به ايران آمد بر خلاف استويچف در گفت‌وگو با خبرنگاران نشان داد كه تمايل زيادي براي نشستن روي نيمكت تيم‌ ‌ملي دارد و حتي اين جمله را به زبان آورد كه اگر دوست نداشت سرمربي ايران شود هيچگاه به ايران نمي‌آمد. برعكس استويچف كه در زمان حضورش در ايران به مانند توريست بود و حتي در مصاحبه‌هاي خود هم رفتار متفاوت‌تري نسبت به همتاي مونته نگرويي‌اش داشت ايگور با روي بازتري با همه برخورد كرد. او در نخستين سفرش به تهران هميشه لبخند روي لب داشت و با همين خوشرويي توانست روي نيمكت ايران بنشيند. كولاكوويچ مي‌دانست باز هم به ايران برمي‌گردد، چرا كه اگر استويچف جواب مثبت به ايران مي‌داد او ديگر به ايران نمي‌آمد. در نهايت شرايط طوري پيش رفت كه جلسه هيات رييسه فدراسيون نيز بيشتر براي اعلام نام مربي تيم ملي برگزار شد و نه انتخاب آن.
فدراسيون واليبال ايران همان طور كه مي‌خواست قرارداد ۲+۲ را با ايگور كولاكوويچ امضا مي‌كند قراردادي كه به نظر مي‌رسد استويچف علاقه‌اي نداشت زير بار آن برود. استويچف قراردادي چهارساله تا المپيك ۲۰۲۰ و اختيارات تام مي‌خواست اما فدراسيون واليبال در نظر داشت كه قراردادي با شرط امضا كند و شايد اين يكي از دلايلي بود كه فدراسيون واليبال نتوانست با گزينه اصلي خود براي مربيگري تيم‌ ‌ملي به توافق برسد.
به هر حال بازي با نام‌ها براي انتخاب سرمربي تيم‌ ‌ملي واليبال ايران به پايان رسيده و بعد از ماه‌ها بررسي ايگور كولاكوويچ روي نيمكت تيم‌ ‌ملي ايران مي‌نشيند. مربي‌اي كه همه اميدوارند قراردادش بر خلاف كواچ و لوزانو پايدار و با موفقيت‌هاي مستمر همراه باشد.
البته شايد زماني كه قرارداد دو ساله كولاكوويچ با ايران به پايان برسد، جانشين داورزني سرپرست فعلي و معاون جديد وزير تصميم متفاوتي درباره همكاري يا عدم ادامه همكاري با او بگيرد. به هر حال در آينده‌اي نه چندان دور رييس جديد فدراسيون واليبال بايد پاسخگوي عملكرد تيم ملي باشد.
سيچلو چهارشنبه در ايران
ايگور كولاكوويچ كه به عنوان سرمربي جديد تيم ملي واليبال انتخاب شد براي معارفه هفته آينده به ايران مي‌آيد. در سفر هفته آينده ايگور او رسما به عنوان سرمربي تيم ملي قرارداد را امضا و كارش را آغاز مي‌كند. نظارت بر بازي‌هاي حساس مرحله پلي‌آف ليگ برتر واليبال و انتخاب بازيكنان برتر براي دعوت به اردوي تيم ملي واليبال از ديگر برنامه‌هاي سرمربي جديد تيم ملي در مدت حضور در ايران است. ليگ برتر واليبال مردان ايران ۲۵ اسفند به پايان مي‌رسد و نخستين اردوي تيم ملي واليبال ايران براي حضور در رويدادهاي پيش رو بعد از تعطيلات نوروز سال ۹۶ آغاز مي‌شود. همچنين خوان سيچلو، مربي تيم ملي هم براي مذاكره با فدراسيون درباره ادامه همكاري چهارشنبه وارد تهران مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون