• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3741 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۰ بهمن

به ميزباني رييس‌جمهور و پس از 6 ماه

نشست مشترك سران قوا در سال جاري برگزار شد

گروه سياسي| از 19 مرداد تا 19 بهمن فرصت لازم بود تا سران قوا دوباره گرد يك ميز بنشينند، لبخندهاي هميشگي را بزنند و بعد از ساعتي، گفت‌وگوي كوتاهي با رسانه‌ها داشته باشند. از آن 19 مرداد ماه تا اين 19 بهمن ماه اما رخدادهاي بسياري در كشور بوده است. رابطه رييس‌جمهور و رييس قوه قضاييه در دو ماه اخير بيشتر به پاسخ دادن در رسانه‌ها و سخنراني‌ها ختم شده بود و رييس قوه ديگر يعني رييس مجلس هم در تلاش بود در ميانه باشد. با اين همه روساي قوا ديروز بعد از چندين ماه كه توصيه لزوم گفت‌وگو را شنيده بودند در يك اتاق در پاستور نشستند و گفت‌وگو كردند. اين‌بار ميزبان حسن روحاني رييس‌جمهور بود. روسا در پاستور گرد يكديگر آمدند و بحث و تبادل نظر كردند. گفت‌وگويي كه براي انجام آن مدت‌ها بود كه لحظه شماري مي‌شد اما با تاخيري دو ماهه از روزهايي كه اختلافات در اوج بود، برگزار شد.
دعوت روحاني از مردم براي حضور در راهپيمايي 22 بهمن
ميزبان جلسه كه حسن روحاني بود بعد از اين نشست  با حضور در جمع خبرنگاران، همه مردم را به شركت گسترده در راهپيمايي 22 بهمن دعوت كرد. روحاني با بيان اينكه در اين جلسه، مسائل مهم كشور، منطقه و برخي از مسائل بين‌المللي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، اظهارداشت: مردم ايران اسلامي با حضور گسترده خود در راهپيمايي 22بهمن نشان خواهند داد كه با انقلاب اسلامي، امام راحل و مقام معظم رهبري يك ارتباط ناگسستني دارند. رييس‌جمهوري گفت: ملت ايران، عزت و راه صحيح استقلال و حاكميت ملي را در سايه انقلاب اسلامي مي‌دانند و هر سال با شركت گسترده خود در راهپيمايي 22 بهمن، اين موضوع به نمايش مي‌گذارند.
بررسي پيام شوراي همكاري خليج فارس در جلسه سران قوا
در ادامه روحاني افزود: در جلسه سران قوا، مسائل مهم كشور از جمله مسائل اقتصادي و گام‌هايي كه دولت در ماه‌هاي گذشته با حمايت قواي قضاييه و مقننه برداشته است، مورد بحث قرار گرفت. در 10 ماه گذشته 20 هزار واحد صنعتي كوچك و متوسط فعال شده‌اند كه اين به معناي حركتي رو به جلو در مسير رونق اقتصادي در كشور است. رييس‌جمهوري افزود: مردم بايد احساس كنند كه نظام و همه قوا از سرمايه و فعاليت‌هاي اقتصادي در كشور حمايت مي‌كند. اكنون در بسياري از بخش‌هاي اقتصادي، از مرحله ركود عبور كرده‌ايم و وارد رونق و رشد اقتصادي شده‌ايم كه اين روند رونق، بايد در همه بخش‌ها انجام گيرد. دكتر روحاني در ادامه به محورهاي مورد بحث در مسائل منطقه‌اي اشاره كرد و گفت: در اين نشست موضوعات مرتبط با عراق و سوريه و همچنين پيام اخير شوراي همكاري خليج‌فارس براي مذاكره و حل و فصل مسائل كه توسط وزير خارجه كويت تقديم شده بود، مطرح و بررسي شد. رييس‌جمهوري همچنين اشاره كرد كه سران قوا تصميم گرفته‌اند فاصله جلسات دوره‌اي خود را كوتاه‌تر كنند و البته اين انتظار و توقع مردم است كه قوا در كنار يكديگر براي حل مشكلات، گام‌هاي موثري بردارند.
 درباره مسائل داخلي وحدت نظر وجود داشت
رييس مجلس شوراي اسلامي نيز در پايان اين نشست، با بيان اينكه در اين جلسه بسيار خوب، درباره مسائل داخلي وحدت نظر وجود داشت، گفت: حل مسائل داخلي در ابعاد اقتصادي نيازمند وفاق در سطح قواي كشور است كه بررسي و تحليل وجوه مختلف، به همكاري شايسته اجزاي مختلف قوا كمك مي‌كند. لاريجاني با اشاره به اينكه مردم با حضور پرشور خود در راهپيمايي 22 بهمن امسال كه جشن ملي براي همه ايران است، به استقامت، پايداري و امنيت كشور معناي جديدي مي‌دهند، تاكيد كرد: حضور مردم پاسخ گويايي به سخنان نادرست و برخي لفاظي‌هاست.
مشكلات با همكاري قوا حل شود
رييس قوه قضاييه نيز با تبريك و تهنيت فرا رسيدن سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در 22 بهمن سال 1357، تاكيد كرد: برگزاري اين جلسه در آستانه 22 بهمن را به فال نيك مي‌گيريم كه پيام آن، وحدت و هماهنگي سران قوا در پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي و حل مشكلات مردم است. آيت‌الله آملي لاريجاني افزود: اگر مشكلات اقتصادي در كشور وجود دارد، بايد با همكاري قوا و مردم و تلاش مسوولان حل شود. رييس قوه قضاييه تاكيد كرد: دشمنان جمهوري اسلامي ايران بدانند حتي اگر اختلاف سلايق بين مردم و مسوولان وجود دارد، اما در مسائل امنيت و منافع ملي همه قوا و مردم متحد هستند. آيت‌الله آملي لاريجاني تصريح كرد: حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن اثبات مي‌كند كه مردم و مسوولان يكصدا، پاي آرمان‌هاي انقلاب ايستاده‌اند و ارزش‌هاي انقلاب را دنبال خواهند كرد. رييس قوه قضاييه افزود: مردم و مسوولان اجازه نخواهند داد، با لفاظي‌ها و شعارهاي توخالي برخي كشورها، آرمان‌هاي انقلاب زمين بماند و مردم مي‌دانند آن چيزي كه با خون شهدا به دست آمده، با حرف‌هاي سبك برخي از اينها كنار گذاشته نخواهد شد. آيت‌الله آملي لاريجاني تاكيد كرد: ان‌شاءالله تحت هدايت‌هاي مقام معظم رهبري، مردم، قوا و مسوولان آرمان‌هاي انقلاب را دنبال كنند و پيروزي قطعي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون