• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3744 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۴ بهمن

گلايه‌ها و انتقادهاي محمدرضا عارف:

صدا و سيما تريبوني براي حمله به اصلاح‌طلبان شده است

گروه سياسي| محمدرضا عارف مهمان اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران. جلسه‌اي با طعم انتقاد رييس فراكسيون اميد به اقدامات جريان رقيب كه همه امكانات را در دست دارد و آنها كه مي‌خواهند فضاي انتخابات بعدي سرد باشد. عارف توصيه‌هايي هم داشت؛ براي دانشجوياني كه اين روزها جايگاه جنبش دانشجويي را در اختيار دارند و بايد براي حفظ اين جايگاه تلاش كنند. اما يكي از مهم‌ترين انتقادهاي ديروز اين نماينده مجلس رفتار صدا و سيما بود. امكاني بالقوه كه در دست جريان اصولگرايي است و تبديل به محلي براي حمله به اصلاح‌طلبان شده است. ديروز رييس فراكسيون اميد با هشدار نسبت به تلاش‌هايي كه در جهت خمودگي فضاي دانشگاه‌ها صورت مي‌گيرد، گفت: تمامي امكانات بالقوه در اختيار جريان رقيب اصلاحات است به ويژه تريبون‌هاي اصلي همچون صدا و سيما كه نه تنها امكان استفاده براي اصلاح‌طلبان و اعتداليون فراهم نيست بلكه تريبوني براي حمله به اصلاح‌طلبان شده است. به گزارش اميدنامه، محمدرضا عارف در ديدار با اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران به نقش انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان در دوران‌هاي مختلف جنبش دانشجويي در كشور اشاره كرد و گفت: به گواه تاريخ و با نگاهي به سير تاريخي جنبش دانشجويي در ايران مي‌بينيم كه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان يكي از موثرترين تشكل‌هاي محوري در هويت بخشي به جنبش دانشجويي بودند به خصوص در دانشگاه تهران كه با محوريت مهندس بازرگان كانون اصلي مبارزات دانشجويي با رژيم شاه بود. وي با بيان اينكه بايد قدردان جايگاه دانشگاه تهران باشيم، تصريح كرد: حفظ جايگاه دانشگاه تهران مطمئنا به نفع آموزش عالي كشور است و تشكل‌هاي دانشجويي به ويژه انجمن اسلامي دانشجويان مي‌توانند در ارتقاي جايگاه دانشگاه تهران موثر باشند. عضو شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي در ادامه خطاب به اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان گفت: بايد به خود بباليد كه وارث تشكلي شده‌ايد كه عقبه‌اي بس فاخر دارد و همه تلاش‌ها بايد در جهت حفظ هويت اين تشكل باشد. وي با بيان اينكه انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران بايد جاذبه خود را بالا ببرد، به تلاش جريانات مختلف براي مديريت فضاي دانشجويي اشاره كرد و گفت: در گذشته تلاش‌هاي زيادي براي مديريت جنبش دانشجويي از سوي كساني‌كه با فضاي دانشگاه بيگانه هستند صورت گرفت كه نتيجه آن دور شدن تشكل‌هاي دانشجويي از ارزش‌ها و هويت خودشان بود.
جرياني مي‌خواهد فضاي انتخابات آينده
سرد و بي‌رمق باشد
عارف با هشدار نسبت به تلاش‌هايي كه در جهت خمودگي فضاي دانشگاه‌ها صورت مي‌گيرد، خاطرنشان كرد: جرياني با هدف القاي يأس و نااميدي در فضاي كشور به ويژه در دانشگاه‌ها مي‌خواهد فضاي انتخابات آينده سرد و بي‌رمق باشد هدف آنها جلوگيري از تداوم روند آغاز شده از خرداد 92 است و چون شور و نشاط انتخاباتي از دانشگاه‌ها آغاز مي‌شود، تلاش مي‌كنند فضاي دانشگاه به سمت امنيتي شدن پيش برود تا تشكل‌هاي دانشجويي نتوانند ميدان‌دار انتخابات شوند كه اين تحركات بسيار خطرناك است. رييس فراكسيون اميد تاكيد كرد: تمامي امكانات بالقوه در اختيار جريان رقيب اصلاحات است به ويژه تريبون‌هاي اصلي همچون صدا و سيما كه نه تنها امكان استفاده براي اصلاح‌طلبان و اعتداليون فراهم نيست بلكه تريبوني براي حمله به اصلاح‌طلبان شده است.
تلاش‌هاي گسترده براي متلاشي كردن
 شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان
وي با بيان اينكه اصلاح‌طلبان نظام را قبول دارند ولي به عملكردها انتقادهايي را وارد مي‌دانند، خاطرنشان كرد: مهم‌ترين دستاورد اصلاح‌طلبان طي ساليان اخير تشكيل شوراي‌عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان بوده است و تلاش‌هاي گسترده‌اي براي متلاشي كردن اين شورا صورت مي‌گيرد كه تاكنون موفق نشده‌اند و به همين خاطر از خواهران و برادران بزرگوارم در خانواده بزرگ اصلاحات مي‌خواهم كه اجازه ندهند انسجام شكل گرفته از بين برود.  وي همچنين بر ضرورت ارتباط موثر اعضاي فراكسيون اميد با مردم تاكيد كرد و با اشاره به موضوع گفت‌وگوي ملي در پارلمان، گفت: ما با نگاه درازمدت، ايده گفت‌وگوي ملي را مطرح كرده‌ايم و دست دوستي به تمامي جريانات سياسي داخل نظام دراز كرديم و با نگاهي خيرخواهانه به دنبال حل برخي چالش‌هاي داخل خانواده انقلاب هستيم و معتقديم حل چالش‌ها به نفع نظام اسلامي خواهد بود و اميدواريم با همراهي همه جريانات سياسي و اركان مختلف در حاكميت بتوانيم در مسيري كه انتخاب كرديم موفق عمل كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون