• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3744 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۴ بهمن

پيشخوان

ضربه به جريان‌هاي تكفيري تروريستي در آستانه دهه فجر

سيدمحمود علوي، وزير اطلاعات با تسليت ايام سوگواري شهادت حضرت زهرا(س) گفت: با الطاف الهي و در سايه عنايات حضرت وليعصر(عج)، سربازان گمنام امام زمان(عج) توانستند يكي از توطئه‌هاي سازماندهي شده جريان‌هاي تكفيري تروريستي را كه با هدف بر هم زدن جشن پيروزي انقلاب اسلامي در يوم‌الله 22 بهمن در حال تدارك بود شناسايي و از اجراي آن جلوگيري به عمل آورند. به گزارش روابط عمومي وزارت اطلاعات، وزير اطلاعات گفت: در اين عمليات كه از تاريخ 15بهمن 1395 آغاز و تا 21 بهمن 1395 انجام گرفت، شبكه مخفي عناصر تروريستي در اطراف تهران و برخي از استان‌هاي غربي و شرقي كشور شناسايي و تعداد هشت نفر از عناصر اصلي آن دستگير شده و تمامي دستگيرشدگان از اتباع غيرايراني و برخي از آنان جزو مرتبطين يكي از سركردگان شاخص گروهك تكفيري كه اخيرا به هلاكت رسيده هستند. وي تاكيد كرد: اطلاعات اوليه نشانگر تدارك و تهيه سلاح كلاشينكف و ساير تجهيزات تروريستي براي اجراي چند عمليات تروريستي (از نوع انغماسي) در تهران و بعضي از شهرهاي كشور تحت هدايت مستقيم افرادي مستقر در برخي كشورهاي همسايه است كه اقدام قانوني براي پيگيري آن در دستور كار قرار دارد. وزير اطلاعات در پايان گفت: اين عمليات زواياي پنهان وابستگي و همسويي دشمنان مستكبر نظام با جيره خواران تكفيري شان را به خوبي عيان كرده و بار ديگر ناكامي ديگري را در كارنامه ننگين مزدوران و فريب‌خوردگان به ثبت رسانده است. علوي با اشاره به اينكه اطلاعات تكميلي پس از اتمام مراحل امنيتي به استحضار ملت عزيز خواهد رسيد، از حضور هوشمندانه ملت شريف كشور در راهپيمايي 22 بهمن تشكر كرده و بيان داشت: اميدواريم دشمنان ملت پيام شفاف و روشن مردم كشور را دريافت كرده باشند.


بازگرداندن وجوه اختلاس در كمتر از 48 ساعت
رييس كل دادگستري استان خراسان شمالي از اختلاس يك هزار و 66 ميليارد ريالي در بانك ملي شهرستان بام و صفي آباد و بازگرداندن وجوه اختلاس شده در كمتر از 48 ساعت به حساب وجوه اختلاسي خبر داد. به گزارش ميزان، قدرتي، رييس كل دادگستري استان خراسان شمالي، از اختلاس يك هزار و 66 ميليارد ريالي در بانك ملي شهرستان بام و صفي آباد و بازگرداندن وجوه اختلاس شده در كمتر از 48 ساعت به حساب وجوه اختلاسي خبر داد و گفت: در پي گزارشات واصله مبني بر تراكنش غيرمجاز در اين شعبه و انجام بررسي‌هاي دقيق و تخصصي مشخص شد كه يكي از كاركنان بانك با استفاده از حساب يكي از مشتريان با سطح درآمد پايين كه كاملا از اين ماجرا بي‌خبر بوده است اقدام به انتقال اين مبلغ به حساب‌هاي ديگر خود در شعبات كرده است. قدرتي افزود: برخي از حساب‌هاي مقصد نيز متعلق به صرافي‌هايي در تهران است كه مقرر بود تا از سمت نمايندگي آنها در استانبول تركيه معادل وجوه انتقالي ارز دريافت شود كه با اقدام به موقع و اطلاع‌رساني انجام شده از اين تبادل ارزي ممانعت به عمل آمد. اين مقام قضايي در استان خراسان شمالي تصريح كرد: پس از برگزاري جلسات هماهنگي متعدد با دستگاه‌هاي نظارتي و امنيتي استان و انسداد حساب‌هاي منتقل عليه و تلاش‌هاي شبانه روزي تمامي مبلغ اختلاس شده قبل از خروج از كشور و هر گونه دخل و تصرف توقيف و به حساب وجوه اختلاسي بازگردانده شد.

 

تا قبل از انتخابات مفهوم «رجل سياسي»  را نهايي مي‌كنيم

گروه سياسي| روزهاي شلوغ شوراي نگهبان در راه است. دو ماه ديگر روزهاي پركار شوراي نگهبان براي بررسي صلاحيت كانديداهاي انتخابات رياست‌جمهوري آغاز خواهد شد؛ روزهايي كه تكليف را تعيين مي‌كند كه كدام افراد از فيلتر شوراي نگهبان براي حضور در رقابت رياست‌جمهوري عبور خواهند كرد. ديروز اما آخرين خبرها از آخرين اقدامات و نظرات شوراي نگهبان منتشر شد. سخنگوي شوراي نگهبان درباره وظيفه اين نهاد پيرامون بحث «رجل سياسي» با توجه به سياست‌هاي كلي انتخابات، ‌گفت: كارهاي كارشناسي مقدماتي انجام شده، سعي داريم تا قبل از انتخابات بررسي‌ها را نهايي كنيم. به گزارش ايسنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات عباسعلي كدخدايي در نشست خبري ديروز شوراي نگهبان به شرح زير است:
   در مورد آخرين وضعيت فراخوان پيرامون رجل سياسي، هنوز نتوانسته‌ايم اين موضوع را در دستور كار قرار دهيم. تلاش داريم تا قبل انتخابات آن را نهايي كنيم.
   موضوع رجل سياسي نيازمند بحث كارشناسي است و بعد از آن نظرمان را اعلام مي‌كنيم كه بعد از جمع‌بندي كارشناسي نياز به مصوبه شوراي نگهبان است. در بند 5 ذكر شده اعلام اين شرايط توسط شوراي نگهبان است و به مفهوم مصوبه لازم‌الاجرا براي تمام دستگاه‌ها از سوي شوراي نگهبان باشد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون