• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3746 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۶ بهمن

علي لاريجاني:

امريكايي‌ها به دنبال عصباني كردن ايران هستند، بايد با تدبير عمل كرد

گروه سياسي| بي‌شك او را مي‌توان يكي از شاخص‌ترين چهره‌هاي حامي برجام خواند و همين حمايت بي‌چون و چرايش از مهم‌ترين دستاورد روحاني سبب شده تا او در ميان همفكران اصولگرايش بيش از همه به حسن روحاني نزديك شود. اكنون در اين ماه‌هايي كه در ايالات متحده امريكا ترامپ كاخ سفيد نشين شده و بسياري براي برجام نگران هستند علي لاريجاني بار ديگر حمايتش از برجام را بيان كرده است و مي‌گويد: دولت فعلي امريكا فكر مي‌كند كه مساله برجام بسيار بد است اما اينكه آيا امريكايي‌ها مي‌توانند نقض برجام كنند عجولانه و ناپخته است، آنها به دنبال عصباني كردن ايران هستند و در مسائل پيچيده بين‌المللي بايد با طمأنينه تصميم گرفت و باتدبير عمل كرد. رييس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه «مشكل دولت امريكا توانمندي ايران است»، گفت: نظام جمهوري اسلامي تجربيات خوبي در اين ۳۸ سال داشته است و با دقت مسائل را بررسي و متناسب با شرايط تصميم‌گيري مي‌كند و بايد متناسب با شرايط خودمان تصميم‌گيري كنيم.
 به گزارش جماران، علي لاريجاني در برنامه گفت‌وگوي خبري شبكه استاني قم كه يكشنبه شب پخش شد، با اشاره به اقدامات اخير ترامپ در منع ورود اتباع 7 كشور مسلمان به امريكا گفت: صحبت‌هاي ترامپ تا حد زيادي مغشوش است شكي در آن نيست كه دولت امريكا مجبور است باوجود مشكلات طعنه به‌جاهاي ديگر بزند برخي از مشكلات ديگر كه در امريكا وجود دارد سبب رفتار عجولانه و ناصحيح از سوي آنها شده است، مانند بحث ويزا كه از سوي محافل بين‌المللي تقبيح شده است، اين قضيه مساله‌اي براي كل كشورها به‌ويژه ايران شده است. وي به مساله برجام و نقض آن از سوي دولت امريكا اشاره كرد و گفت: دولت فعلي امريكا فكر مي‌كند كه مساله برجام بسيار بد است اما اينكه آيا امريكايي‌ها مي‌توانند نقض برجام كنند عجولانه و ناپخته است، آنها به دنبال عصباني كردن ايران هستند و در مسائل پيچيده بين‌المللي بايد با طمأنينه تصميم گرفت و باتدبير عمل كرد.
دولت فربه است و بايد شكل دولت كوچك شود
 وي درباره برنامه ششم توسعه تصريح كرد: در برنامه ششم توسعه وقت زيادي در مجلس صرف شد رويكردهاي خوبي براي آن تعبيه‌ شده است كه هم براي كل كشور و هم براي استان قم مفيد است. لاريجاني بابيان اينكه «توسعه بايد در دل ملت شكل بگيرد و مردم بايد توانمند شوند» عنوان كرد: اينكه تصور كنيم كه دولت بايد رونق در كشور ايجاد كند مدل كشورهاي توسعه‌يافته نيست و دولت‌ها بايد تلاش كنند امكانات جانبي رفاهي را درست كنند از طرف ديگر با نگاهي به وضعيت دولت خودمان مشاهده مي‌شود كه دولت فربه است و بايد شكل دولت كوچك شود و خود مردم صاحب اقتصاد و حرفه شوند. وي با تاكيد بر اينكه «بايد مردم را آنقدر توانمند كنيم كه صاحب ثروت شوند»، تصريح كرد: گشايشي با توزيع اوراق مشاركت در مورد پروژه بلوار پيامبر اعظم به وجود آمد از دور نظريه اين بود كه اين پروژه فاز به فاز پيش برود با اين نظريه درواقع مشكل حل خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون