• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3746 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۶ بهمن

نگاهي به مدعيان وزن 74 كيلوگرم جام جهاني كشتي آزاد

جنگ دوباره ياراحمدي با جردن باروز

اميررضا احمدي

هرچه به اوزان بالاتر مي‌رويم هيجان بيشتر و بيشتر مي‌شود. وزن 74 كيلوگرم يكي از وزن‌هايي است كه به واسطه حضور قهرمانان نامي جهان و المپيك هميشه مسابقات جذابي را در برمي‌گيرد.
پيمان ياراحمدي و رضا افضلي دو كشتي‌گير نام‌آشناي تيم ملي ايران هستند كه در جام‌جهاني كرمانشاه بايد پنجه در پنجه رقيبان بيندازند.
پس از صعود حسن يزداني به يك وزن بالاتر حالا جا براي ديگر كشتي‌گيران باز شده و مي‌توانند با نمايش مناسب ارزش‌هاي خود را به ديگران ثابت كنند. پيمان ياراحمدي، كشتي‌گيري برخاسته از ديار فلك‌الافلاك، به اندازه كافي ميدان ديده تا او را باتجربه بدانيم. ياراحمدي كشتي‌گير قدرتمندي است كه دستان پرتواني دارد و با تكيه بر همين دستان پرتوان، توانايي رسيدن به پاي حريفان و همچنين اجراي فنون مختلف را دارد. پيمان سابقه قهرماني آسيا و سومي جوانان جهان را دارد و مي‌توان در اين مسابقات به درخشش‌اش اميدوار بود. او در قهرماني كشور رتبه نخست را ازآن خود كرد و در جام تختي هم با شكست تمامي رقبا نشان داد كه سرحال و قبراق آماده حضور در جام جهاني است. ياراحمدي سابقه مبارزه با باروز را دارد و يك‌بار طعم شكست از او را در مسابقات حفظ كشتي در المپيك -كه در وسط خيابان‌هاي امريكا برگزار شد- مزه كرده، از همين رو در صورت مصاف‌ پيمان با جردن، مسابقه جذابي رقم خواهد خورد.
رضا افضلي ديگر كرمانشاهي حاضر در تركيب تيم ملي است. افضلي قهرمان دانشجويان جهان است و در سال‌هاي اخير همواره روند خوبي داشته؛ اما افت و خيزهاي زياد، سبب شده تا با وجود كسب سهميه جام تختي، كادر فني به او اعتماد نكنند؛ اما با مصدوميت بهمن تيموري اين فرصت مهيا شده تا او با درخشش در اين مسابقات يك بار ديگر خودش را به كادر فني تيم ملي ثابت كند.
از ايراني‌ها كه عبور كنيم مدعي اصلي اين وزن جردن باروز است. كشتي‌گير سيه‌چرده امريكايي‌ها كه نيازي به معرفي ندارد.
پس از باخت ناباورانه در المپيك برابر آنور گدويف و همچنين حذف در دور شانس مجدد، او از همان موقع براي جام‌جهاني ايران خط و نشان كشيد و مطمئنا با آمادگي بالا در اين مسابقات شركت مي‌كند. باروز هميشه كابوس حريفان هم وزن بوده و مطمئنا براي شروع دوباره گام به روي تشك‌هاي كرمانشاه مي‌گذارد. مصاف او با كشتي‌گيران كشورمان مي‌تواند يكي از زيبايي‌هاي سالن مسابقات را شكل دهد.
از باروز كه بگذريم، باتوهان دميرچين دارنده برنز اروپا و اندر كوشكن مردان تركيه در اين وزن هستند. دو كشتي‌گير ترك قهار كه در غيبت بزرگاني چون طاها آكگول در تركيب تيم‌شان، اميدهاي مربي روس تركيه براي خود نمايي به شمار مي‌روند و با توجه به هم گروهي با ايران مطمئنا رقابت زيبايي را با ايراني‌ها خواهند داشت.
جيتندر هندي نيز از مدعيان اين وزن به شمار مي‌رود. جيتندر عنوان قابل توجهي ندارد اما شواهد نشان مي‌دهد كه اين هندي كشتي بلد قادر است كار را براي هر حريفي گره بزند. پس نمايندگان كشورمان نبايد او را دسته كم بگيرند.
جاي انور گدويف را هم بايد در اين وزن خالي كرد. حضور او و مصافش با جردن باروز قطعا مي‌توانست يك دوئل حساس و شور‌انگيز را رقم بزند؛ اما در غياب اين آزادكار شش‌دانگ، آتساماز ساناكويف و راديك واليف دو كشتي‌گير دوم و سوم جام يارگين براي روسيه به روي تشك مي‌روند. اين دو كشتي‌گير روس را بايد زنگ خطري براي مدعيان اين وزن دانست. جبرئيل حسن‌اف آذربايجاني را هم نبايد از قلم انداخت. نفر سوم المپيك ريو كه با كشتي‌هاي زيبا توانست مدال برنز المپيك را بر سينه بزند. حسن اف و مراد سليمان‌اف دو آزادكار جمهوري آذربايجان در جام جهاني كرمانشاه هستند. هر دو هم تاكتيكي بوده و با تكيه بر فنون سرپا و خاك و البته زير‌گيري مي‌توانند امتياز دشت كنند. جاكوب ماكاراشويلي و جامبر كويلاشويلي هم گرجستاني‌هاي حاضر در اين تورنمنت هستند. از آنها غافل نشويد. مطمئنا حرف‌هايي را براي گفتن در دايره طلايي سالن امام خميني كرمانشاه خواهند داشت.
مغولستان هم با بهترين داشته‌هاي خود در اين وزن يعني گمبودورج دورجوانچيگ دارنده برنز بازي‌هاي آسيايي وآنخبايار باتچولون برنده برنز آسيا راهي ايران خواهند شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون