• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3746 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۶ بهمن

از تاكتيك برانكو تعجب كردم

ابراهيم‌ آشتياني پيشكسوت باشگاه پرسپوليس

1- من بيش از 10 سال در پرسپوليس بوده‌ام و تجربه حضور در چندين داربي را دارم. در داربي، هميشه بار رواني به بار فني مي‌چربد. حتي شايد خود استقلالي‌ها هم با توجه به شرايط جدول، پرسپوليس را برنده اين ديدار مي‌دانستند. مربي‌‌ها هميشه تلاش مي‌كنند به بازيكنان خود اعتمادبه‌نفس بدهند، اما زماني كه اين اعتمادبه‌نفس دادن، بيش از حد باشد، نتيجه معكوس مي‌دهد. برانكو فكر مي‌كرد استقلال هم تراكتورسازي است كه بتواند راحت اين بازي را ببرد. داشتن اعتمادبه‌نفس، مثل يك تيغ دو لبه است كه در مورد پرسپوليس، نتيجه عكس داد.
2- در داربي هشت‌وچهارم، پرسپوليس بازي را خوب شروع كرد و مي‌توانست حتي دو گل ديگر هم به ثمر برساند. بعد از گلي كه استقلال به ثمر رساند و بازي به تساوي كشيده شد، پرسپوليس از هم پاشيد. اميد ابراهيمي و نورافكن وسط زمين را در اختيار خودشان درآورده و عمق دفاع استقلال را هم به خوبي بسته بودند. پس از اين باخت، من بيشتر از همه براي هواداراني ناراحت شدم كه از چند روز پيش، در اين هواي باراني خودشان را به تهران رسانده بودند. با اين وجود اما، باز هم فكر مي‌كنم كه پرسپوليس قهرمان ليگ برتر خواهد شد.
3- من از برانكو تعجب مي‌كنم. مربيان كروات اصولا به دفاع اهميت زيادي مي‌دهند. او مي‌توانست از رامين رضاييان يا صادق محرمي در پست دفاع چپ استفاده كند. در گل سوم استقلال، دفاع چپ پرسپوليس كجا بود؟ اميدوارم برانكو در ادامه رقابت‌هاي ليگ برتر، مانند داربي غافلگير نشود و تغييراتي در تركيبش انجام دهد. محمد انصاري بازيكن بسيار خوبي است اما در گل سوم به خودش زحمت نداد كه به سمت بازيكن حمله‌كننده استقلال برود. پرسپوليس از غرور بيش از حد، دويدن بي‌امان بازيكنان استقلال و اهميت ندادن به دفاع ضربه خورد. اين باخت براي پرسپوليس لازم بود كه بازيكنان اين تيم به خودشان بيايند. در اين مقطع، شايد اين باخت براي پرسپوليس مفيد بود. با اين باخت، غرور بازيكنان پرسپوليس هم از بين رفت و آنها فهميدند كه نمي‌توانند به اين راحتي‌ها قهرمان ليگ برتر شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون