• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3749 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۳۰ بهمن

خبر كوتاه

جدال قلمي عضو شوراي شهر و خبرگزاري اصولگرا

اعتماد| روز پنجشنبه رحمت‌الله حافظي، عضو شوراي اسلامي شهر تهران در صفحه توييتر خود از عقد قرارداد ميان شهرداري و خبرگزاري اصولگرا براي آموزش و فرهنگ‌سازي خبر داد. حافظي در توييت خود نوشت: «معاونت حمل‌و‌نقل و ترافيك شهرداري تهران در حال عقد قرارداد با خبرگزاري فارس براي آموزش و فرهنگ‌سازي! به مبلغ 189 ميليون تومان است.»  به دنبال اين اقدام عضو شوراي شهر، خبرگزاري فارس روز گذشته با انتشار مطلبي به اين توييت واكنش نشان داد و حافظي را متهم به فرافكني كرد. اين خبرگزاري از حافظي خواست كه درخصوص ماجراي سهام نفتي وزارت بهداشت توضيح دهد: «رحمت‌الله حافظي عضو كنوني شوراي شهر و معاون توسعه مديريت و منابع وزارت بهداشت دولت نهم با حكم وزير بهداشت وقت، مسوول فروش سهام پالايشگاه اصفهان مي‌شود تا ظرف مدت كوتاهي معادل ريالي آن را به وزارت بهداشت باز گرداند، اما اين سهام فروخته نشد و مشخص نيست اصل و سودش در چه مسيري هزينه شده است.»


توليد واكسن يكي از محورهاي همكاري تهران و مكزيكوسيتي
ايرنا| وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با تاكيد بر با‌ثبات‌تر و قدرتمندتر بودن ايران امروز، گفت: توليد واكسن يكي از محورهاي همكاري دو كشور ايران و مكزيك است. سيد حسن هاشمي در ديدار با رييس و سناتورهاي كميسيون بهداشت، آموزش و پرورش، كار و بازنشستگي و روساي كميسيون‌هاي مجلس سناي مكزيك در اين كشور، به جايگاه برتر ايران از نظر شاخص‌هاي بهداشتي در منطقه خاورميانه، اشاره كرد. وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اظهار داشت: سعي كرديم كه در دولت يازدهم در گام اول، منابع حوزه سلامت را پايدار كرده و وابستگي آن را به بودجه‌هاي عمومي حاصل از فروش نفت كاهش دهيم.


مرگ كارگر 20 ساله افغانستاني زير آوار در حكيميه
ايلنا| كارگر 20 ساله افغانستاني عصر امروز در حكيميه در اثر ريزش آوار جان خود را از دست داد. جلال ملكي با بيان اينكه ساعت 15:20 امروز حادثه ريزش آوار در يك كارگاه ساختماني واقع در محله حكيميه تهرانپارس اعلام شد، گفت: دو ايستگاه آتش‌نشاني به محل حادثه اعزام و مشخص شد اين حادثه در ملكي به وسعت 400 متر كه در مرحله گودبرداري قرار داشت، اتفاق افتاده است.  وي ادامه داد: كارگران در ديواره ضلع‌شمالي اين ملك مشغول كار بودند كه ناگهان بخشي از ديواره تخريب شد كه در پي اين حادثه يك كارگر افغانستاني از ناحيه سر و صورت دچار مصدوميت شد و كارگر ديگر كاملا زير خاك مدفون شد. ملكي عنوان كرد: آتش‌نشانان پس از ايمن‌سازي، كارگر مصدوم را تحويل عوامل اورژانس دادند و عمليات آواربرداري و خاك‌برداري را آغاز كردند. سخنگوي آتش‌نشاني تهران با اشاره به اينكه آتش‌نشانان پس از تلاش زياد موفق شدند كارگر 20 ساله افغانستاني را از زير حجم زيادي خاك خارج كنند، اظهار كرد: پس از معاينات لازم مشخص شد اين فرد جان خود را از دست داده است.

 

مخالفت وزارت بهداشت با غربالگري ژنتيك پيش از ازدواج

ايلنا| رييس مركز توسعه پيشگيري سازمان بهزيستي كشور از مخالفت وزارت بهداشت با غربالگري ژنتيك پيش از ازدواج انتقاد كرد. مجيد رضازاده درباره اجباري كردن طرح غربالگري ژنتيك پيش از ازدواج گفت: يكي از وظايف اصلي سازمان بهزيستي رسيدگي به امور معلولان است و اين سازمان در تلاش براي كاهش تعداد معلولان در كشور است. وي با اشاره به تولد سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار معلول در كشور اظهار كرد: نيمي از اينگونه تولدها ناشي از اختلالات و بيماري‌هاي ژنتيكي است كه در والدين كودك وجود داشته است. رييس مركز توسعه پيشگيري سازمان بهزيستي با بيان اينكه متاسفانه وزارت بهداشت تاكنون در اين زمينه عقب بوده و كاري نكرده است، بيان كرد: سازمان بهزيستي به اين دليل كه فشار بار معلوليت را تحمل مي‌كند نسبت به پيشگيري از اين پديده اقدام كرده، اين در حالي است كه وزارت بهداشت به اين دليل كه روي موضوع تالاسمي كار مي‌كند، موافق طرح سازمان بهزيستي نبوده است. رضازاده با تاكيد بر اينكه اگر اين مصوبه قانوني شود، وزارت بهداشت به آن تمكين خواهد كرد، اظهار كرد: اين وزارتخانه قبلا درباره غربالگري ژنتيك با ما همكاري نمي‌كرد و مي‌گفتند بايد دستورالعملي در اين خصوص بنويسيم، لذا برخي مراكز بهداشتي كه قصد داشتيم از آنها براي غربالگري استفاده كنيم با ما همكاري نمي‌كردند، اما مراكز دانشگاهي با ما همكاري داشتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون