• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3752 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۳ اسفند

كارگردان فيلم «فرشته دختر احمد» به جشنواره سن لوييس نمي‌رود

همچنان كه فرمان منع صدور ويزاي رييس‌جمهور دونالد ترامپ در حالت تعليق است، با اين حال فيلمساز ايراني از شركت در جشنواره فيلم سن لوييس در ماه مارس بازماند.
وقتي حسن آخوندپور در ماه ژوئن مطلع شد كه فيلم «فرشته دختر احمد» در جشنواره سن لوييس راه پيدا كرده و اكران خواهد شد ابراز خرسندي كرد و گفت كه برنامه‌اي براي حضور در جشنواره دارد. فيلمساز 35 ساله ايراني كه تا به حال به امريكا سفر نكرده گفت كه به واسطه هنرمنداني چون رابرت ردفورد، مايكل جكسون و مارلن براندو از كودكي روياي سفر به امريكا را داشته است. اما زماني كه دستور منع صدور ويزا در اواخر ماه ژانويه اعلام شد، حسن آخوندپور ناچار به لغو برنامه‌هاي خود براي سفر به سن لوييس شد. طي مكاتبه آخوندپور با نيو تايمز وي افزود «كاملا واضح است كه اين دستور برخاسته از يك نقطه نظر و انگيزش نامعقول است.»
«او {ترامپ} قصد به سخره گرفتن ملت ايران را داشت و من به جايي كه رييس‌جمهورش بدون هيچ دليلي به كشورم توهين كند سفر نخواهم كرد، هر‌چند كه آن كشور امريكايي باشد.»
با اينكه فرمان محدوديت هم‌اكنون به حالت تعليق درآمده و آخوندپور قادر به سفر به امريكا است، اما او همچنان نيازمند اخذ ويزا خواهد بود. در زمان اعلام دستور منع او از مصاحبه كنسولي خود با سفارت امريكا در دوبي بازماند. وي گفت كه در حال حاضر هيچ زماني براي قرار مصاحبه جديد براي سفر او به كاليفرنيا وجود ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون