اقتصاد، پيشدبستاني و آموزش و پرورش
براساس پژوهشهاي «ارزيابي اثرگذاري» (Impact Evaluation)، در ميان پروژههاي مختلف فقرزدايي در كشورهاي مختلف، بيشترين بازدهي و پايدارترين اثرگذاري در كاهش نابرابري اقتصادي و اجتماعي، از برنامههايي ناشي شده است كه «دسترسي خانوارهاي فقير و در معرض تبعيض به آموزش باكيفيت پيش دبستاني و دبستان» را ارتقا دادهاند. در خانوارهاي فقير به دليل كمسوادي والدين و نيز اولويت نداشتن آموزش كودكان، «محيط آموزشي داخل خانوار» (home learning environment) بسيار ضعيفتر از خانوارهاي ثروتمند است و اگر اين مساله با دسترسي به «آموزش مدرسهاي باكيفيت» جبران نشود، پايهگذار تشديد نابرابريهاي اقتصادي و اجتماعي خواهد شد.