• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3754 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۵ اسفند

خبر كوتاه

اخذ گواهينامه، نيازمند داشتن كارت پايان خدمت و معافيت سربازي نيست
اعتماد | الياس حضرتي، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت كه بر اساس اعلام اداره قوانين مجلس، اخذ گواهينامه رانندگي نيازمند داشتن كارت پايان خدمت و معافيت سربازي نيست. حضرتي اعلام كرد: در پي استعلامي كه از آقاي دكتر اميدوار رضايي، معاونت قوانين مجلس درباره اجرايي شدن عدم الزام پايان خدمت براي اخذ گواهينامه رانندگي از سوي جانشين فرماندهي ستاد كل نيروهاي مسلح انجام شده بود من از آقاي اميدوار رضايي درخواست كردم پاسخ اين استعلام را به فوريت بدهند. امروز (ديروز) اداره قوانين مجلس پاسخ روشن و شفافي براي رفع ابهام و حل نهايي اين مساله ارايه كرد و صراحتا گفت كه اخذ گواهينامه رانندگي نيازمند كارت پايان خدمت و معافيت سربازي نيست.


مدير ميراث فرهنگي ايذه: كوشك فروريخته نورآباد در تملك وزارت بهداشت است
ايلنا| ايوب سلطاني، مدير ميراث فرهنگي ايذه، در مورد فروريختن بخشي از عمارت كوشك نورآباد ايذه گفت: كوشك نورآباد بناي دوره قاجاري و تك بنايي شاخص و با معماري چليپايي است. اين بنا در سال 78 در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده و در سال 85 جهت ايجاد موزه مردم‌شناسي از سوي اداره ميراث فرهنگي صددرصد مرمت شده است، اما از آنجا كه سند ملك به نام وزارت بهداشت است و اين وزارتخانه اجازه بهره‌برداري از بنا را به ميراث فرهنگي نداد، پس از آن بنا بدون استفاده و متروك باقي ماند. پس از متروكه شدن، بنا رو به استهلاك رفت، شاهد بوديم كه رفته رفته مصالح آن فرسوده شد و به دليل رطوبت‌هاي صعودي و نزولي بخشي از بنا فروريخت.  سلطاني در پاسخ به اينكه گفته مي‌شود؛ وزارت بهداشت قصد واگذاري بنا به ميراث فرهنگي را داشته، اما سازمان ميراث فرهنگي نپذيرفته است، توضيح داد: ابدا چنين چيزي نبوده است، من در 11 ماهي كه در ميراث فرهنگي سمت داشتم، 3 بار با اداره بهداشت و درمان مكاتبه كردم و اين جداي از مكاتبات همكاران قبلي من است، آنها اجازه نمي‌دادند كه از بنا بهره‌برداري شود، بنابراين اگر ما دوباره مرمت مي‌كرديم، ولي بنا متروك مي‌ماند هيچ فايده‌اي نداشت. ما پيشنهاد داده بوديم، در اين بنا موزه تاريخ پزشكي ايجاد شود اما وزارت بهداشت موافقت نمي‌كرد، حتي مي‌گفتند كه مي‌خواهيم بنا را اقامتگاه كنيم. اكنون قرار شده 1000 متر از عمارت جهت ايجاد موزه به ميراث داده شود، اعتبار لازم نيز تهيه شده و به زودي شروع به مرمت تكميلي خواهيم كرد.


رواج روانگردان‌ها، ايران را در خطر شيوع عمومي ايدز قرار داده است
 ايرنا| مينو محرز، رييس مركز تحقيقات ايدز گفت: «بايد براي پيشگيري از انتقال ويروس ايدز از طريق تماس جنسي برنامه داشته باشيم، به خصوص اينكه استفاده از مواد روانگردان باعث افزايش خطر انتقال ايدز از طريق روابط جنسي مي‌شود و هنوز بسياري از جوانان در مورد اين خطر بزرگ اطلاعات كافي ندارند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون