• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3754 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۵ اسفند

خبر كوتاه

قول مسوولان توكيو ۲۰۲۰ براي كنترل گرماي المپيك
تابستان گذشته شرايط استاديوم‌ها در توكيو نشان داد كه ميزان گرما بسيار زياد است و حتي به افراد توصيه مي‌شد كه از انجام ورزش خودداري شود. آمارها نشان مي‌دهد در ماه آگوست سال ۲۰۱۶ تنها پنج روز دماي هوا  زير ۳۰ درجه بوده است. در طول‌ روز دماي هوا به بالاي ۳۷ درجه نيز مي‌رسيد. با وجود اين مسوولان توكيو ۲۰۲۰ اعلام كردند گرما مشكل اساسي به شمار نمي‌رود و در برنامه‌ريزي‌ها در نظر گرفته شده است. استاديوم‌ها طوري ساخته شدند كه ورزشكاران بتوانند با بالاترين توانايي خود تمرين كنند. در ساير بخش‌ها نيز فضاهاي سبز، سقف‌هايي براي ايجاد سايد، اسپري‌هاي آب، فواره‌ها و دستگاه‌هاي خنك‌كننده در استاديوم‌ها تعبيه شدند.


گريزمان، برترين گلزن تاريخ اتلتيكومادريد
اتلتيكومادريد در ديدار رفت مرحله يك‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا، مهمان بايرلوركوزن بود و توانست چهار بر دو پيروز اين ديدار شود. گل دوم شاگردان ديگو پابلو سيمئونه را آنتوان گريزمان به ثمر رساند و مهاجم فرانسوي توانست با اين گل ركورد لوييس آراگونس با 12 گل در ليگ قهرمانان اروپا را بشكند. گريزمان اكنون با 13 گل بالاتر از مهاجم پيشين اتلتيكو قرار دارد. آراگونس در تمام رقابت‌هاي اروپايي به عنوان برترين گلزن تيم مادريدي شناخته مي‌شود. او توانست 27 گل در اين رقابت‌ها به ثمر برساند. پس از او مندونسا و سرخيو آگوئرو با 20 گل و رادامل فالكائو با 16 گل قرار دارند.


۱۰ سال از گل با ارزش «نكو» در اروپا گذشت
روزنامه دياريو دي ناوارا در گزارشي به تمجيد از گل به يادماندني جواد نكونام برابر بوردو پرداخت. نكونام نخستين ايراني‌اي بود كه توانست حضور در ليگ اسپانيا را تجربه كند و عملكرد بسيار خوبي نيز در اوساسونا داشت. او در دو مقطع با پيراهن اوساسونا به ميدان رفت تا يكي از مهم‌ترين بازيكنان اين تيم اسپانيايي از ديد هواداران باشد. روز گذشته دهمين سالگرد گل معروف جواد نكونام براي اوساسونا بود كه وارد دروازه بوردو كرد. اين تيم با گل «نكو» در وقت‌هاي اضافي موفق شد به مرحله يك چهارم نهايي جام يوفا راه يابد. البته اوساسونا در مرحله بعد از اين رقابت‌ها كنار رفت و نتوانست به افتخار مهمي دست يابد ولي اين گل باعث شد تا جواد نكونام به بازيكني محبوب در تيم اوساسونا تبديل شود.


ليونل مسي، سفير درمان هپاتيت C در مصر
ستاره فوتبال آرژانتين در ديدار روز سه‌شنبه خود از مصر، به ترويج راه‌هاي درمان بيماري هپاتيت C در كشورهاي شمال آفريقا پرداخت. هپاتيت C يك بيماري خوني به شمار مي‌رود كه در مصر بسيار شايع است. مسي در صفحه فيس بوك خود نوشت: درمان بيماري هپاتيت C جان افراد را نجات مي‌دهد. بگذاريد كه به ليست‌هاي انتظار پايان بدهيم. مسي قراردادي را امضا كرده است كه طبق آن، او سفير درمان اين بيماري مي‌شود. طبق اين برنامه بيماران هپاتيت C در سراسر دنيا سريعا تحت درمان قرار مي‌گيرند و به دليل هزينه‌هاي گزاف، درمان آنها به تعويق نمي‌افتد. بيماران مي‌توانند در زمان درمان خود از مصر ديدن كنند و زيبايي‌هاي تاريخي اين كشور را ببينند و در هتل پنج ستاره اقامت داشته باشند. ۱۳۰ تا ۱۵۰ ميليون نفر در دنيا مبتلا به هپاتيت C هستند. اين بيماري ممكن است به سرطان يا ورم كبد منجر شود. هپاتيت C در طول سال منجر به كشته شدن ۵۰۰ هزار نفر مي‌شود. قرار بود مسي در ماه دسامبر از مصر ديدن كند اما به دليل بمب‌گذاري در مصر اين ديدار به تعويق افتاد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون