• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3757 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۹ اسفند

صدا و سيما با وجود افزايش بودجه باز هم ناراضي است

نامه رييس رسانه ملي به مقام معظم رهبري

گروه سياسي| رييس صدا و سيما براي افزايش بودجه اين سازمان به رهبري نامه نوشته است. صدا و سيما مدت‌هاست كه با بحران مخاطب مواجه است. بحراني كه بر درآمدزايي اين سازمان عريض و طويل تاثير گذاشته تا آنجا كه حتي سهم 7دهم درصدي از بودجه عمومي در تامين بودجه صدا و سيما هم دست‌اندركاران آن را راضي نكرده و آنها براي افزايش اين بودجه دست به دامان رهبري شده‌اند. علي عسگري، رييس صدا و سيما روز گذشته به درخواست فراكسيون مستقلين مجلس در جلسه هفتگي آنها حاضر شد تا هم دلخوري‌ها و گله‌مندي‌هاي نمايندگان از عملكرد جناحي صدا و سيما را بشنود و هم مشكلات سازمان متبوعش را با آنها در ميان بگذارد. اينگونه بود كه علي عسگري با بيان اينكه به مقام معظم رهبري نامه نوشته و درخواست افزايش بودجه پايه صدا و سيما را داشته و ايشان به رييس مجلس فرموده‌اند كه كمك كند، افزود: انتظار داشتيم همان 7 دهم درصدي كه در كميسيون تلفيق برنامه پنج ساله ششم تاييد شد داخل بودجه سالانه هم بيايد و پايه بودجه افزايش داشته باشد؛ اما با اين شرايط رسانه ملي در سال آينده قابل اداره نيست.
«ثريا» سياه نمايي كرد، تعطيل شد
به گزارش خانه ملت علي عسگري درخصوص برنامه «ثريا» با اشاره به آن قسمت از برنامه كه وزير بهداشت در آن حضور داشت، توضيح داد: من خودم آن برنامه را ديده‌ام؛ هرچند دست‌اندركاران آن برنامه بچه‌هاي انقلابي هستند اما با اين وجود برنامه را به مدت 2 ماه تعطيل كرديم چرا كه معتقديم نبايد سياه‌نمايي كرد. در واقع رويكرد اين برنامه درست نبود به همين دليل تعطيل شد تا دست‌اندركاران آن ضوابطي را بپذيرند و به آنها تاكيد كرديم بايد به ميهمانان خود اعم از مديران و وزرا احترام بگذارند. انقلابي بودن خوب است و ما خود افتخار مي‌كنيم ديدگاه انقلابي را مطرح مي‌كنيم اما تند روي خوب نيست به همين دليل ما نسبت به اين موضوع حساسيت و دقت داريم تا مبادا سياه‌نمايي شود چرا كه براي من شخصا مهم است برنامه‌هاي رسانه ملي اعتبارات نظام را زير سوال نبرد.
توليدات كنوني صداوسيما با قرض و بدهي ساخته شده است
وي با بيان اينكه مقام معظم رهبري بارها فرموده‌اند ما در جنگ سرد و رسانه‌اي هستيم اما رسانه ملي با مشكلات جدي رو به رو است، افزود: اين سازماني كه امروز به دست من رسيده ماهيانه 185 ميليارد تومان حقوق كارمندانش مي‌شود درحالي كه كل بودجه‌اي كه دولت به ما مي‌دهد 1200 ميليارد تومان است و مي‌گويند؛ مابقي را خودتان به دست آوريد، چگونه؟ درواقع در اين ركود بايد تبليغاتي را روي آنتن ببريم كه خودمان بسياري از آنها را قبول نداريم. وي با بيان اينكه سقف‌بدهي رسانه ملي در سال جاري از 1100 ميليارد عبور كرده است، افزود: دوستان ما در برج دوم سال جاري 570 ميليارد تومان از منابع تبليغات پيش‌خور كرده بودند تا سازمان اداره شود چراكه سازمان هر ماه نزديك به 300 ميليارد تومان بيشتر هزينه دارد، اين در حالي است كه دولت در چند ماه اخير كمكي به ما نكرده است. رييس صدا و سيما با ابراز نارضايتي از اينكه رسانه ملي گاهي مجبور است برخي از نيروهاي خود را استثمار كند، اضافه كرد: كارمندان رسانه ملي حقوق‌ وشرايط كاري لازم را ندارند اما همچنان كار كنند كه نشان از غيرت بچه‌ها دارد. علي عسگري با بيان اينكه بيش از 4هزار ميليارد تومان بودجه جاري رسانه ملي در سال است و حدود نزديك 1000 ميليارد تومان نيز براي عمراني خودشان نياز دارند، گفت: روش ديگر تامين بودجه اين است كه درصدي از بودجه كشور به رسانه ملي اختصاص داده شود، در حالي كه ابتداي انقلاب با يك شبكه و نصفي يك درصد بودجه كشور به رسانه ملي داده مي‌شود اما امروز با وجود 62 تلويزيون و 83 راديو حتي يك درصد بودجه را نيز نداريم درحالي كه بايد نزديك 2 درصد اين بودجه را داشته باشيم.
مجلس در روزهاي باقي مانده تعيين تكليف بودجه كاري كند
رييس رسانه ملي با بيان اينكه به مقام معظم رهبري نامه نوشته و درخواست افزايش بودجه پايه صدا و سيما را داشته و ايشان به رييس مجلس فرموده‌اند كه كمك كند، افزود: انتظار داشتيم همان 7 دهم درصدي كه در كميسيون تلفيق برنامه پنج ساله ششم تاييد شد داخل بودجه سالانه هم بيايد و پايه بودجه افزايش داشته باشد؛ اما با اين شرايط رسانه ملي در سال آينده قابل اداره نيست لذا اميدوارم در روزهاي باقي مانده براي تعيين تكليف بودجه سال 96 كاري براي رسانه ملي شود چراكه اگر رسانه ملي آسيب ببيند جامعه آسيب خواهد ديد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون