• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3759 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۱ اسفند

پيشخوان

با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي در حسينيه امام خميني (ره)
نخستين شب مراسم عزاداري حضرت فاطمه سلام‌الله‌عليها برگزار شد

نخستين شب مراسم عزاداري شهادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌عليها با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي، روساي قواي مقننه و قضاييه، جمعي از مسوولان و قشرهاي مختلف مردم در حسينيه امام خميني (ره) برگزار شد. در اين مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي فضائل و مقامات معنوي حضرت فاطمه سلام‌الله‌عليها را بسيار برتر از فهم و درك عقول بشري خواند و با اشاره به فرازهايي از خطبه فدكيه آن حضرت، افزود: اطاعت از دستورات اهل‌بيت‌عليهم السلام در جامعه اسلامي، اصلي اساسي و موجب برقراري عدالت و وحدت است. همچنين در اين مراسم آقاي ارضي بر مصائب ام‌الائمه حضرت صديقه كبري سلام‌الله‌عليها به مرثيه‌سرايي و نوحه‌خواني پرداخت.

 

فرمانده كل سپاه:
 سپاه بايد اولين خريدار محصولات علم و فناوري باشد

فرمانده سپاه پاسداران گفت: بيشتر محصولات عرضه شده در حوزه علمي و فناوري محصولات دفاعي، كشاورزي و صنعتي است و اميدواريم سپاه اولين خريدار اين محصولات باشد. به گزارش ايسنا، سردار محمدعلي جعفري گفت: در كشور جهادگر علم و فناوري فراوان داريم و افرادي كه بتوانند نيازهاي كشور را در صنعت كشاورزي، پزشكي و سلامت در همه بخش‌ها برآورده كنند، فراوان هستند. وي ادامه داد: ضعف و مشكل ما در مديريت اعلام نياز و وصل كردن محصول و توانمندي و ظرفيت ايجاد شده به توليد و كاربردي كردن آن است. فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد: اميدوارم مجموعه عظيم سپاه با توجه به اينكه نياز به اين محصولات وجود دارد بتواند اين اتصال را انجام دهد. جعفري افزود: متاسفانه با اتصال راحت‌تر به خارج از كشور وصل شده‌ايم و محصولات خارجي را كه دركشور داريم، به راحتي مي‌خريم و اين مشكل عرصه تحقيقات و فناوري است. وي افزود: اميدواريم با پيگيري‌هايي كه در مجموعه سپاه انجام مي‌شود، اين سيستم را راه‌اندازي كنيم تا نيازهاي مردم را در بخش‌هاي مختلف سپاه بسنجيم و محصولات مورد نياز را براي توليد سفارش دهيم. فرمانده سپاه پاسداران در پايان خاطرنشان كرد: اكثر محصولات توليد شده محصولات دفاعي، كشاورزي وصنعتي است و اميدواريم سپاه اولين خواهان و خريدار اين محصولات باشد و به مرور اين كار در كشور توسعه پيدا كند.

 

سردار باقرزاده در مراسم تشييع پيكر دو شهيد دفاع مقدس:
50 نفر در جريان تفحص شهدا به شهادت رسيدند

 فرمانده جست‌وجوي كميته مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: در همين سال‌هاي اخير نزديك به 50 نفر از تفحص‌كنندگان در مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس به شهادت رسيدند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سرتيپ سيدمحمد باقرزاده فرمانده جست‌وجوي كميته مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح در مراسم تشييع پيكر دو شهيد دفاع مقدس با اشاره به اينكه پيكر 29 خلبان شهيد نيروي هوايي به عنوان خلبانان مفقود‌الاثر هنوز در مناطق عملياتي دفاع مقدس باقي مانده‌اند، عنوان داشت: بايد براي كاوش پيكرهاي پاك و نوراني آنان تلاش و دعا كنيم. وي افزود: راهروان شهدا افرادي هستند كه منتظر شهادتند و در مسير شهدا حركت مي‌كنند. سردار سرتيپ باقرزاده با بيان اينكه شهدا تا آخر بر پيمان استوار خود ايستاده‌اند، تصريح كرد: شهيدان كوتاه‌ترين و مخلصانه‌ترين راه را براي رسيدن به خدا طي كردند و از خاك تا افلاك شكوهمندانه پرواز كردند. سردار باقرزاده با اشاره به اينكه ما امروز در مسير شهدايي حركت مي‌كنيم كه بي‌ترديد بهشتي هستند عنوان داشت: شهدا در نزد پروردگارشان آبرومند هستند. وي گفت: خدمت به شهدا فرصتي در جهت رسيدن به صاحب مكتب عاشورايي است و در حقيقت اين حضور يك فرصت براي اثبات پيوندهاي روحي و قلبي ما با صاحب مكتب شهادت يعني امام حسين (ع) است. سردار باقرزاده با اشاره به ويژگي شهداي گمنام يادآور شد: يكي از اين دو شهيد از نيروهاي ارتشي است كه در منطقه عملياتي پنجوين كردستان تفحص شده و ديگري نيز از نيروهاي پشتيباني عمليات والفجر8 است كه پيكر مطهرش در منطقه ام‌الرصاد پيدا شده است. وي تاكيد كرد: در همين سال‌هاي اخير نزديك به 50 نفر از تفحص‌كنندگان در مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس به شهادت رسيدند. وي در پايان با اشاره به نكاتي كه يك ژنرال روسي مطرح كرده است گفت: اين ژنرال روسي در جريان تشييع شهداي دفاع مقدس به من گفت، كه باز هم از اين جوان‌ها تربيت كنيد و اگر شما هم كار تفحص شهدا را انجام ندهيد هزاران جوان هستند كه حاضرند اين كار را انجام دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون