• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3762 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۶ اسفند

نكته

پرداخت دوماه حقوق براي عيدي الزامي است
 ميزان پاداش آخر سال كاركنان مشمول قانون كار براي كاركرد يك‌سال تمام، بر مبناي حداقل دستمزد سال جاري يك ميليون و ۶۲۴ هزار و ۳۰۰ و حداكثر ۲ ميليون و ۴۳۶ هزار و ۴۹۸ تومان است. به گزارش مهر، كليه كارفرمايان كارگاه‌هاي مشمول قانون كار مكلفند به هر يك از كارگران خود به نسبت يك سال كار، معادل ۶۰ روز آخرين مزد، به عنوان عيدي و پاداش بپردازند. مبلغ پرداختي از اين بابت به هر يك از كاركنان در پايان هر سال نبايد از معادل ۹۰ روز حداقل مزد روزانه قانوني همان سال بيشتر شود.
حداقل دستمزد روزانه (براي سال ۹۵) = ۲۷۰۷۲۲ ريال
حداقل دستمزد روزانه × ۶۰ = حداقل عيدي
حداقل دستمزد روزانه × ۹۰ = حداكثر عيدي
مبلغ پرداختي به كاركناني كه كمتر از يك سال در كارگاه كار كرده‌اند بايد به ماخذ ۶۰ روز مزد و به نسبت ايام كاركرد در سال محاسبه شود. البته مبلغ پرداختي براي هر ماه نبايد از سقف تعيين شده تجاوز كند.
حداقل عيدي سال ۹۵: مبلغ ۱۶۲۴۳۳۲۰ ريال
حداكثر عيدي سال ۹۵: مبلغ ۲۴۳۶۴۹۸۰ ريال
درباره ساير سطوح مزدي، افرادي كه داراي پايه‌حقوق‌هاي به مراتب بالاتر از حداقل دستمزد هستند نيز مي‌توانند به همان نسبت عيدي دريافت كنند به شرطي كه ميزان دريافت عيدي آنان از ۳ برابر حداقل دستمزد مصوب شوراي عالي كار در سال ۹۵ يعني ۲ ميليون و ۴۳۶ هزار و ۴۹۸ تومان بيشتر نشود.


 دنبال ساخت خودروي داخلي با تيراژ بالا باشيد
وزير صنعت گفت: از سال۹۶بايد مونتاژ خودروهاي خارجي را كنار گذاشته و به سمت خودروسازي كاملا داخلي با تيراژ بالا حركت كنيم تا علاوه بر اشتغال‌زايي، از توان مهندسي بومي هم حداكثر استفاده را ببريم. محمدرضا نعمت‌زاده افزود: بايد چهره خودرو در كشور عوض شود و اين موضوع ميسر نمي‌شود مگر با جدي گرفتن كيفيت ساخت قطعات مورد نياز خودروسازان كه راه طولاني از طراحي تا خدمات پس از فروش را طي مي‌كند. به گفته وي بايد نتيجه و اثربخشي آموزش‌هاي انجام شده براي بازرسان كيفي خودرو همچنين قطعه‌سازان براي مشترياني كه سرمايه‌ خود را براي خريد خودرو اختصاص مي‌دهند به خوبي احساس شود و اثربخشي در بازرسي و فرآيندهاي مربوطه آن مهم تلقي شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون