• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3763 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۷ اسفند

عددنوشت

واسپاري بيمه اتكايي پسا برجام

قائم مقام بيمه مركزي از واسپاري 35 ميليارد دلاري بيمه‌هاي اتكايي به خارج در دوران پسابرجام خبر داد و گفت: اكنون محدوديت پوشش‌هاي بيمه‌اي براي كشتي‌ها و نفتكش‌هاي ايراني برداشته شده است. پرويز خسروشاهي در نشست تخصصي «پول و سرمايه» كنفرانس ملي «اقتصاد مقاومتي و برجام» در مركز مطالعات وزارت امورخارجه گفته است: پس از اجراي برجام (برنامه جامع اقدام مشترك) شركت ملي نفتكش توانسته است 75 درصد بيمه ناوگان خود را به شركت‌هاي خارجي واسپاري كند.
قائم مقام بيمه مركزي گفت: كشتيراني جمهوري اسلامي ايران نيز توانسته است نزديك نيمي از ناوگان خود را نزد شركت‌هاي بين‌المللي، بيمه كند. خسروشاهي ادامه داد: پيش از اعمال تحريم‌ها بخشي از ريسك فعاليت‌هاي اقتصادي در كشور از طريق بيمه‌هاي اتكايي به خارج از كشور واسپاري مي‌شد. وي حجم بيمه اتكايي در دوران پيش از تحريم‌ها را 830 ميليارد دلار برآورد كرد و گفت: تحريم‌ها سبب شد بخش گسترده‌اي از ريسك‌هاي اقتصادي كشور به داخل كشور منتقل شود.


افزايش اشتغال زنان

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي به تلاش دولت تدبير و اميد براي به‌كارگيري زنان اشاره كرد و گفت: به‌كار‌گيري زنان در شغل‌هاي مديريتي در اين دولت ۱۸۹ درصد رشد كرده است. «علي ربيعي» در نخستين كنگره ملي زنان موفق ايران با اشاره به اينكه به‌كار‌گيري زنان در شغل‌هاي مديريتي در اين دولت خوب بوده است، بر اتخاذ سياستگذاري حساس به جنسيت در دولت تاكيد كرد و گفت: اين سياست بايد در همه جا جدي گرفته شود. به گزارش اقتصاد آنلاين به نقل از ايرنا، به گفته وي، سياستگذاري حساس به جنسيت يك راهكار اساسي براي افزايش حضور زنان است. ربيعي از اشتغال 89 درصدي شغل‌هاي ايجاد شده در سال گذشته توسط زنان خبر داد و بر ميان رشته‌اي شدن مطالعه‌هاي زنان تاكيد كرد.


بدهي وزارت راه به

مشاور وزير راه و شهرسازي در امور راه روستايي با بيان اينكه 400 هزار كارگر پيمانكاران وزارت راه و شهرسازي منتظر پرداخت بدهي‌هاي اين وزارتخانه هستند، گفت: قرار بر اين بود هزار ميليارد تومان از محل اسناد خزانه اسلامي بابت پرداخت بدهي پيمانكاران راه‌هاي روستايي پرداخت شود كه از اين رقم فقط 160 ميليارد تومان تامين شد. سيدحسن ميرشفيع در نشست خبري انجمن خيرين راه و ترابري با بيان اينكه امروز در شرايط دشواري قرار داريم، گفت: فشار كار بسيار زياد است و خوشبختانه در اين تنگناي مالي توانستيم مشاركت‌هاي قابل‌توجهي را از سوي خيرين و بخش‌هاي غيردولتي براي توسعه راه‌هاي كشور داشته باشيم. وي افزود: استفاده ما از ظرفيت خيرين و مشاركت‌هاي مردمي تنها مادي و كمك‌هاي نقدي نيست و ما از توان فكري اين افراد هم استفاده مي‌كنيم.
مشاور وزير راه و شهرسازي در امور راه‌هاي روستايي گفت: در حال حاضر 92 درصد روستاهاي كشور از راه‌هاي آسفالته برخوردار هستند اما تعدادي از مناطق مرزي و روستاهاي مرزي كشورمان از ميانگين برخورداري به راه‌هاي روستايي فاصله دارند. ميرشفيع ادامه داد: امروز 400 هزار كارگر بايد از پيمانكاران وزارت راه و شهرسازي حقوق دريافت كنند كه هنوز وزارت راه نتوانسته بدهي اين افراد را بپردازد.


افزايش بودجه كشاورزي 96

نايب‌رييس كميسيون كشاورزي مجلس با بيان اينكه اعتبارات بخش كشاورزي در سال آينده از رشد ۵۵ درصد برخوردار مي‌شود، گفت: با مصوبه مجلس 330 ميليارد تومان براي مقابله با ريزگردها در سال 96 اختصاص مي‌يابد. جلال محمودزاده در گفت‌وگو با فارس، در مورد آخرين وضعيت بودجه سالانه بخش كشاورزي براي سال 96 گفت: بودجه سال 96 بخش كشاورزي نسبت به سال 95 حدود 60 درصد افزايش داشته و در آن به بخش‌هايي همچون آبياري تحت فشار توجه ويژه‌اي شده است. وي خاطرنشان كرد: 90 درصد آب شرب كشور در بخش كشاورزي مصرف مي‌شود كه 70 درصد آن به دليل كشاورزي سنتي به هدر مي‌رود و با اجراي روش‌هاي نوين آبياري مي‌توانيم اين آب را صرف بخش صنعت يا مصرف مردم كنيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون