• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3764 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۸ اسفند

وزير اطلاعات :

امنيتي كردن فضاي رسانه جز ضرر چيزي ندارد

 گروه سياسي| سيد محمود علوي با تاكيد بر اصل آزادي رسانه‌ها در قانون اساسي، رسالت وزارت اطلاعات را خفه كردن گلوله‌ها دانست نه قلم‌ها و گفت: امنيتي كردن فضاي رسانه جز ضرر چيزي ندارد. به گزارش روابط عمومي وزارت اطلاعات، جمله‌هاي كليدي اظهارات سيد محمود علوي در كنگره مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به شرح زير است:
 وزارت اطلاعات رسالت خود در دولت تدبير و اميد را امنيت همراه با نشاط و سرور مي‌داند و آن را در دستور كار خود قرار داده است.
 امروز مردم از نام وزارت اطلاعات احساس آرامش مي‌كنند، احساس مي‌كنند پنجه فولادين آن بر گردن تروريست‌ها است اما با مردم مهربان است. يكي از رسالت‌هاي وزارت اطلاعات اين است كه براي جامعه آرامش ايجاد كند و نامش براي مردم امنيت آفرين باشد. ما در ايجاد امنيت خود را نيازمند رشد فرهنگي جامعه مي‌دانيم جامعه هر چقدر رشد داشته باشد امنيت درون‌زا دارد. در جامعه‌اي كه انسان‌ها از كرامت برخوردار نباشند و شخصيت آنها آسيب نبيند دليلي ندارد كه به سمت خلاف و ناهنجاري بروند اين كار هزينه‌هاي ما را پايين مي‌آورد. وقتي در جامعه حرمت و كرامت انسان‌ها در بالاترين سطح باشد امنيت درون زا را ايجاد مي‌كند.
  انحطاط فرهنگي بستر را براي امنيت سخت مي‌كند، ريشه بسياري از ناهنجاري‌ها عقده حقارت است. جامعه وقتي فرهنگ معنوي داشته باشد خود به خود مصونيت پيدا مي‌كند. انسان‌هاي با ايمان در تور سرويس‌هاي ضد امنيتي نمي‌افتند. آنها خودشان خودشان را صيانت مي‌كنند. بايد با فرهنگ ارزشي به بهداشت فرهنگي دست يافت.
 هر چقدر ما فرهنگ ارزشي و معنوي جامعه را پررنگ كنيم امنيت پررنگ‌تر مي‌شود و هر چقدر امنيت پررنگ‌تر شود زمينه بالندگي جامعه فراهم مي‌شود. حركت فرهنگي حيات‌بخش و زندگي بخش در پرتو حركت فرهنگي بر پايه ارزش‌هاي ايماني است
 در عرصه رسانه انقلاب ما براي آزادي بوده است از جمله آزادي‌هاي مصرح در قانون اساسي آزادي رسانه است جز اينكه توطئه باشد. وزارت اطلاعات ماموريت خود را در خفه كردن گلوله‌ها مي‌داند نه قلم‌ها.
   اگر كانالي، سايتي يا رسانه‌اي به حق كسي تجاوز كند حق‌الناس است اما اگر در مسائل سياسي نظري داد امنيتي كردن فضاي رسانه جز ضرر چيزي ندارد و از اساس لطمه مي‌زند. بايد از رسانه‌ها صيانت كنيم، بايد فضايي بيافرينيم كه انسان‌ها خودشان خلاف نكنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون