• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3767 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۲ اسفند

سخنگوي متحصنين: مي‌مانيم تا وزير كشور تكليف‌مان را مشخص كند

 چهار روز است كه در حوزه علميه بيرجند تحصن كرده‌اند و اكنون ديگر براي خودشان يك سخنگو دست و پا كرده‌اند. وقتي با امام جمعه شهر فردوس تماس گرفتيم، تصورمان اين بود كه با يكي از متحصنين صحبت مي‌كنيم اما او خود را سخنگوي شوراي متحصنين معرفي كرد و گفت تا عزل استاندار اينجا خواهيم ماند.
محمدرضا بابايي درباره چرايي تحصن به «اعتماد» مي‌گويد: «استاندار در جمع هنرمندان حرف‌هايي زده كه به هيچ عنوان قابل دفاع نيست و نمي‌توان با يك عذرخواهي از كنار آن گذشت. استاندار گفته لباس شخصي‌ها اجازه نمي‌دهند دولت كارش را بكند يا اينكه مي‌گويد نيروي انتظامي تنها وظيفه‌اش ايجاد نظم است و حل ترافيك و مخالفين را طالباني مي‌خواند و از همه بدتر رقص زن و مرد را كه در استان خودش وجود دارد را به رخ مردم ما مي‌كشد.» به او مي‌گويم استاندار مي‌گويد حرف‌هايش تحريف شده است و منظور او چنين حرفي نبوده است و حتي فايل صوتي حرف‌هايش را هم منتشر كرده است. بابايي مي‌گويد: «من خودم فايل صوتي صحبت‌هاي استاندار را گوش كرده‌ام و با گوش‌هاي خودم شنيدم كه در مورد رقص زن و مرد صحبت مي‌كرد». امام جمعه فردوس ادامه مي‌دهد: «اين حرف‌ها باعث رنجش مردم شده است و هر شب هزار نفر از مردم به ما مي‌پيوندند». از او مي‌پرسم آيا امام جمعه شهر بيرجند هم در اين تحصن شركت كرده است؟ او در پاسخ مي‌گويد: «نه ايشان در اين تحصن شركت نكرده‌اند و مواضع‌شان كمي با ما متفاوت است».
از سخنگوي متحصنين درمورد فيلمي مي‌پرسم كه ديروز در شبكه‌هاي اجتماعي و فضاي مجازي دست به دست مي‌شد، فيلمي كه در آن عليه امام جمعه بيرجند شعار و توهين‌هايي نسبت به او بيان شد كه چرا در تحصن شركت نكرده است. بابايي مي‌گويد: ما اين تحركات را به‌شدت محكوم مي‌كنيم و من همين جا اعلام مي‌كنم آنها با ما نيستند و تحصن و حرف و مواضع متحصنان را فقط از حوزه علميه بايد شنيد، نه از جاهاي ديگر». بابايي در پاسخ به اين سوال كه آيا با محمدحسين مقيمي ديدار داشتند، گفت: «من و چند تن از ائمه جمعه با ايشان ديدار كرديم اما اعلام كرديم حرف‌هاي‌مان را فقط در صورتي بيان مي‌كنيم كه ايشان بيايد در حوزه علميه و در جمع متحصنين حاضر شود اما ايشان نپذيرفتند.»
به سخنگوي متحصنين مي‌گويم اينگونه حركات در حالي كه تنها چند ماه مانده تا انتخابات مي‌تواند فضاي استان را متشنج و دوقطبي كند و اين برخلاف حرف‌هاي رهبر انقلاب است. بابايي مي‌گويد: «اين موضوع تنها متوجه استاندار است، ايشان آن حرف‌ها را بيان كرده و حالا به دليل تحصن و فشارهايي كه وجود داشته مي‌گويد اگر سوءبرداشتي شده عذرخواهي مي‌كنم! ما اينجا مي‌مانيم تا شخص وزير كشور تشريف بياورد و تكليف ما را مشخص كند.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون