• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3768 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۳ اسفند

خبر

حذف حكم اعدام براي حمل مواد مخدر با مصوبه كميسيون قضايي مجلس

فارس| حسن نوروزي، سخنگوي كميسيون قضايي مجلس از حذف حكم اعدام براي حمل مواد مخدر با مصوبه يك شنبه اين كميسيون خبر داد و گفت: «اعضاي كميسيون در اين جلسه و در جريان طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب كردند كه حكم اعدام از مجازات‌هاي در نظر گرفته‌شده براي حمل مواد مخدر از هرنوع و با هرحجمي حذف ‌شود. اين مصوبه عطف به ماسبق نيز مي‌شود و كساني كه پيش از اين به خاطر حمل مواد مخدر براي آنها حكم اعدام صادر شده، مي‌توانند از اين قانون استفاده كرده و حكم اعدام آنها تعديل شود. كساني هم كه عفو براي آنها در نظر گرفته شده اما حكم‌شان سنگين‌تر از آن مقداري است كه در اين مصوبه آمده نيز مي‌توانند از اين قانون استفاده كرده و بهره‌مند شوند. كساني كه از اين به بعد حكم حبس 5 تا 10 سال براي آنها در بحث حمل مواد مخدر صادر شود، حكم آنها قطعي است و تجديدنظر در آن صورت نخواهد گرفت.

قاتل فراري به همراه همدستش تسليم قانون شد

ايرنا| قاتلي كه ماه گذشته در يك نزاع خانوادگي در شهرستان عنبرآباد يك نفر را كشته بود، دستگير شد. رييس دادستان عمومي و انقلاب شهرستان رودبار گفت: در اين حادثه فردي به هويت سعيد نمدادي به ضرب گلوله به قتل رسيد. متهمان به همراه يك قبضه اسلحه شكاري تحويل دستگاه قضايي شده‌اند. روابط عمومي دادگستري استان كرمان، سهراب سالاري افزود: پس از وقوع اين حادثه تحقيقات براي دستگيري قاتل در دستور كار دادستاني قرار گرفت كه با رايزني‌هاي انجام شده توسط متنفذين و ريش‌سفيدان محلي، متهمان خود را به سپاه پاسداران رودبار جنوب تسليم كردند. دادستان رودبار جنوب ضمن تقدير از ريش‌سفيدان و متنفذين محلي گفت: اين افراد نقش بسزايي در ايجاد صلح و سازش در برخي دعاوي و همچنين برقراري امنيت در جنوب استان كرمان دارند.

مرگ پسر ۱۸ ساله  به دليل گازگرفتگي

ايسنا| جوان ۱۸ ساله تهراني به دليل گازگرفتگي جان باخت. اين حادثه در ساعت ۱۱ قبل از ظهر ديروز در يك ساختمان مسكوني در خيابان پاسدار گمنام اتفاق افتاد. سخنگوي سازمان آتش‌نشاني درباره اين حادثه گفت: گازگرفتگي اين پسر جوان در يك خانه قديمي يك طبقه و با وسعت ۵۰ متر اتفاق افتاد. هنگامي كه ماموران پليس در منزل را باز كردند متوجه جسد بي‌جان پسر ۱۸ ساله‌ شدند. او در هنگام استراحت كنار بخاري و به علت نقص در سيستم دودكش بخاري دچار گازگرفتگي شده و متاسفانه فوت كرده بود. ملكي با اعلام اينكه فوت جوان ۱۸ ساله توسط عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه تاييد شد، افزود: با همكاري عوامل انتظامي جسد مردم جوان به پزشكي قانوني منتقل شد و محل حادثه توسط نجاتگران آتش‌نشاني ايمن‌سازي شد.

هشدار پزشكي قانوني براي حوادث چهارشنبه‌سوري

ايرنا| جانشين مديريت بحران رييس سازمان پزشكي قانوني و مدير ستاد بحران كشور درخصوص صدمات و آسيب‌هاي ناشي از حوادث چهارشنبه آخر سال هشدار داد. مهرداد علي‌بخشي گفت: قرار گرفتن در معرض موج انفجار و ريزش ساختمان متاسفانه عوارض متعددي مانند نابينايي، قطع عضو، جوشگاه‌هاي دايمي روي صورت و بدن، ناشنوايي و ديگر آسيب‌ها را به دنبال دارد. جانشين مديريت بحران رييس سازمان پزشكي قانوني گفت: در حوادث چهارشنبه سوري سال گذشته 17 نفر جان خود را از دست دادند كه از اين شمار فوت شده، هشت تن در استان تهران جان باختند. علي‌بخشي افزود: از 17 تن جانباخته در حوادث چهارشنبه‌سوري سال گذشته، همگي مرد بودند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون