• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3769 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۴ اسفند

خبر كوتاه

تكذيب خبر حضور 2هزار سرباز امريكايي در الانبار
يك افسر ارتش عراق از ورود ۲۰۰۰ سرباز امريكايي به يك پايگاه نظامي در استان الانبار در غرب اين كشور با هدف حمايت از نيروهاي عراقي در عمليات ضدداعش پرده برداشت. اين در حالي است كه فرماندهي عمليات مشترك عراق ورود اين نيروها به عين الاسد را تكذيب كرد. به گزارش ايسنا، به نقل از سومريه نيوز، فرماندهي مشترك عراق روز گذشته بيانيه‌اي را براي توضيح درخصوص اخباري مبني بر ورود 2000 سرباز امريكايي به پايگاه عين الاسد در استان الانبار منتشر كرد. فرماندهي مشترك عراق در بيانيه‌اي تاكيد كرد: صفحه‌هاي اجتماعي و برخي پايگاه‌هاي خبري اخباري را مبني بر ورود 2000 سرباز امريكايي به پايگاه الاسد مطرح كردند. فرماندهي افزود: بر اين اساس ما توضيح مي‌دهيم كه اين اخبار دروغين با هدف برهم زدن افكار عمومي است تا بر پيروزي‌هاي بزرگ نيروهاي امنيتي ما تاثير بگذارد. همچنين در خبري ديگر، برت مك‌گورك، نماينده ويژه امريكا در ائتلاف ضد داعش به خبرنگاران در بغداد گفت: داعش محاصره شده است، لشكر نهم زرهي ارتش عراق كه در نزديكي بادوش در شمال غرب موصل مستقر است، آخرين مسيرهاي منتهي به شهر را بست. تمامي تروريست‌هاي داعشي كه در موصل هستند نابود خواهند شد. با پيشروي‌ نيروهاي عراقي از جنوب موصل و حضور شبه نظاميان حشد شعبي در غرب اين شهر، تنها راه باقيمانده براي ورود و خروج داعش به غرب موصل گذرگاه شمال غربي و مسير موصل به شهرك بادوش و سپس تلعفر بود كه اين مسير نيز اكنون توسط عراقي‌ها مسدود شده است. مسوولان ائتلاف ضد داعش تعداد تروريست‌ها در غرب موصل را تا ۲۵۰۰ تن برآورد كرده‌اند. مك‌گورك تاكيد كرد: بعد از آزادي ۵۰ هزار كيلومتر مربع از خاك عراق و رهايي بيش از دو ميليون و ۵۰۰ هزار عراقي از چنگ داعش، تروريست‌ها اكنون ۶۰ درصد از اراضي تحت سيطره خود در عراق را از دست داده‌اند. او گفت: ائتلاف ضد داعش بيش از ۱۸۰ تن از فرماندهان داعش را از پاي درآورده و ۹۰ هزار نظامي عراقي را براي جنگ آموزش داد. ما به شكل جدي در خنثي‌سازي بمب‌ و مين با همكاري بيش از ۱۰ كشور به عراق كمك مي‌كنيم. نيروهاي عراقي بيش از يك سوم غرب موصل را از داعش پس گرفته‌اند. عمليات غرب موصل دومين مرحله سرنوشت ساز از عملياتي است كه از ۱۷ اكتبر براي آزادي آخرين مقر مهم تحت كنترل داعش در عراق آغاز شده است.

احتمال سقوط نتانياهو
نتايج دو نظرسنجي كه به تازگي منتشر شده نشان‌دهنده كاهش جدي حمايت اسراييلي‌ها از نخست وزير اين رژيم است. همچنين درحالي كه يكي از اين نظرسنجي‌ها احتمال سقوط نتانياهو را مطرح كرده، نظرسنجي دوم تاكيد دارد با وجود كاهش محبوبيت حزب ليكود، نتانياهو در قدرت باقي خواهد ماند. به گزارش ايسنا، به نقل از سايت الان، طبق نتايج دو نظرسنجي مذكور حمايت اسراييلي‌ها از بنيامين نتانياهو، نخست وزير اين رژيم به‌شدت كاهش يافته است. طبق نتايج نظرسنجي كه شبكه دو تلويزيون رژيم صهيونيستي منتشر كرد، اگر امروز انتخابات برگزار شود، حزب «آينده» به رياست يايير لاپيد بر حزب «ليكود» به رياست نتانياهو پيروز خواهد شد و احتمالا حزب آينده (كه در حال حاضر ۱۱ كرسي دارد) ۲۶ كرسي و ليكود (كه در حال حاضر ۳۰ كرسي را در اختيار دارد) ۲۲ كرسي را به دست خواهند آورد. همچنين در اين نظرسنجي پيش‌بيني شده در صورتي كه موشه يعالون، وزير جنگ سابق اين رژيم حزبي تشكيل دهد و وارد انتخابات شود، در كسب اكثريت آرا شكست خواهد خورد. اما اگر اكثريت قاطع آرا را به دست آورد، چهار كرسي را از آن خود خواهد كرد.
براساس اين نظرسنجي ۱۳ كرسي توسط فهرست مشترك عربي پر مي‌شود كه به معناي حفظ كرسي‌هاي فعلي است. همچنين حزب «خانه يهود» كه در حال حاضر هشت كرسي دارد، براساس نظرسنجي ۱۱ كرسي را كسب مي‌كند و ۱۳ كرسي براي ديگر احزاب باقي مي‌ماند. طبق نتايج اين نظرسنجي مجموع كرسي‌هايي كه احزاب غير حامي نتانياهو كسب مي‌كنند، به ۶۰ كرسي مي‌رسد كه اين به معناي تشكيل ائتلافي براي ممانعت از انتخاب نتانياهو است. اما طبق نتايج نظرسنجي دوم كه از سوي راديوي رسمي رژيم صهيونيستي انجام شد، پيش‌بيني مي‌كند حزب راست‌گراي نتانياهو همچنان قدرت را در دست داشته باشد. بر اساس اين نظرسنجي حزب آينده با ۲۲ كرسي پس از حزب ليكود با ۲۶ كرسي قرار خواهد گرفت و احزاب راست‌گرا همچنان قادر به تشكيل ائتلافي به رهبري نتانياهو در انتخابات آتي خواهند بود. اما حزب خانه يهود كرسي‌هاي خود را به ۱۳ عدد افزايش خواهد داد و حزب كمپ صهيونيست تا ۱۲ كرسي كاهش خواهد داشت. به اين ترتيب ائتلاف حاكم فعلي با ۶۷ كرسي در كنست آتي جايگاه خود را حفظ خواهد كرد. در اين دو نظرسنجي حدود ۱۲ درصد از راي‌دهندگان كه غالبا از حاميان دو حزب «كمپ صهيونيستي» و «كلنا» بودند، اعلام نكردند كه به چه كسي راي خواهند داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون