• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3770 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۵ اسفند

معاون پارلماني رييس‌جمهور:

رابطه دولت با فراكسيون اميد خوب است

گروه سياسي| در آخرين نفس‌هاي سال 95 مردان دولت فعال‌تر از گذشته شده‌اند. ديروز معاون پارلماني رييس‌جمهور نشست خبري با اصحاب رسانه داشت و پاسخگوي خبرنگاران بود. حسينعلي اميري توضيحاتي درباره جلسه رييس‌جمهور با اعضاي فراكسيون اميد دادو اعلام كرد اعضاي فراكسيون گله‌هايي از دولت داشتند اما شرط و شروطي براي انتخابات سال آينده بيان نكردند. به گزارش ايلنا اميري در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه بنابه گفته اعضاي فراكسيون اميد، گلايه‌هايي از رييس‌جمهور درخصوص تعلل دولت در مسائل مربوط به آزادي بيان، آزادي رسانه‌ها، فعاليت آزاد تشكل‌‌هاي دانشجويي، موضوع ممنوع‌التصويري خاتمي، رفع حصر و مسائل مربوط به زندانيان سياسي در ديدار با رييس‌جمهور مطرح شده، گفت: نگفتم گلايه‌اي مطرح نشد. بلكه در پاسخ به دوستي كه درباره شرط و شروط اعضاي فراكسيون اميد براي حمايت از روحاني سوال كردند، گفتم كه هيچ شرط و شروطي مطرح نشد. مهم‌ترين صحبت‌هاي معاون پارلماني رييس‌جمهور به شرح زير است.
  ما به ويژه در مجلس فعلي تعامل خوبي داشتيم و سه نفر از وزرا كه در مجلس قبلي راي نياوردند، در مجلس دهم راي اعتماد گرفته و همچنين شاهد استمرار فعاليت آقاي آخوندي، تصويب لايحه بودجه سال ۹۶ و اصلاح بودجه سال ۹۵ از جلوه‌هاي خوب همكاري دولت و مجلس بود.
  آنچه به عنوان نامه ۸۰ نماينده مطرح شده و چند روزنامه آن را تيتر كردند، مربوط به نامه ۸ نماينده است، نه ۸۰ نماينده! البته اشكالي ندارد. اين ۸ نماينده توصيه‌هايي به رييس‌جمهور داشتند كه ليست اسامي‌شان هم موجود است. رابطه آقاي روحاني با رهبري به پيش از انقلاب اسلامي بازمي‌گردد و ايشان ۱۶ سال در دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي بودند و شناخت رييس‌جمهور از مشي مقام معظم رهبري و ولايت‌پذيري رييس‌جمهور پيشينه طولاني دارد.
  رابطه دولت با فراكسيون اميد رابطه خوبي است. دكتر روحاني همواره تاكيد كرده‌اند درصورتي كه رابطه نمايندگان عملي است، همكاري شود و در غيراين‌صورت نيز اقناعي عمل شود.
  دوستان فراكسيون اميد بسيار متين صحبت كرده و هيچ‌گونه شرط و شروطي براي حمايت از ايشان مطرح نشد. اين جلسه انتخاباتي نبود و از مدت‌ها قبل برنامه‌ريزي شده بود. كمااينكه پيش از اين فراكسيون مستقلين ولايي يا اهل سنت هم با رييس‌جمهور ديدار داشتند. ديدار ديروز نيز در همين راستا بود. اتفاقا گلايه دوستان فراكسيون اميد اين بود كه چرا دولت در مورد اقدامات خود اطلاع‌رساني و تبليغ نمي‌كند. نمايندگان از استان‌هاي مختلف چنين گلايه‌اي داشتند و هيچ شرط و شروطي هم مطرح نشد.
  اينكه چرا تحقيق و تفحص از شهرداري راي نياورد را بايد از نمايندگان سوال كرد. اينكه شهرداري به برخي نمايندگان مجلس نيز حكم مشاور داده را نيز بايد از خود آنها جويا شد. شهرداري تهران با شهرداري ساير مناطق متفاوت است. دولت آنچنان اشرافي بر شهرداري ندارد و به اين دليل امكان پاسخگويي نيز براي ما وجود ندارد.
  ما از منتقدان شكايت نمي‌كنيم. اما اگر اتهام‌هاي مطرح شده جرم تلقي شود، معاونت حقوقي مجلس چاره‌اي جز طرح شكايت از كساني كه فعل و گفتارشان واجد جنبه مجرمانه است، ندارد و از حقوق هزاران نفر از كاركنان دولت دفاع مي‌كند چرا كه يكي از وظايف ذاتي اين معاونت، صيانت از حقوق و اقدامات دولت است. البته مسائل مختلفي در اين جلسه مطرح شد كه برخي از آنها يادداشت شد تا مورد توجه جدي قرار گيرد و برخي نيز خارج از حيطه اختيارات دولت بود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون