• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3776 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۷ فروردين

خبركوتاه

اميدوار بوديم مجلس به عمر دو سال معاينه فني خودروها راي دهد
ايسنا| رييس سازمان محيط زيست با اشاره به تصويب طرح كاهش عمر معاينه فني خودروها در مجلس گفت: اميدوار بوديم مجلس به عمر دو سال معاينه فني خودروها راي دهد.  معصومه ابتكار در حاشيه جلسه هيات دولت درباره كاهش عمر معاينه فني و تصويب مجلس در اين زمينه، اظهار كرد: ما انتظار داشتيم مجلس با همان دو سال يعني پيشنهاد دولت موافقت مي‌كرد كه بحث بسيار زيادي شد ولي مجلس محترم نظرش همان چهار سال بود اما بسيار مهم است كه لايحه هواي پاك در مجلس مراحل نهايي‌اش طي مي‌شود. چهارشنبه هم ماده 8 كه مربوط به خودروهاي فرسوده بود تصويب شد كه ماده بسيار مهمي است و كمك مي‌كند خودروها بر اساس سني كه دارند و افزايش سن‌شان از طريق همكاري با بيمه‌گزار، بيمه اين موضوع را پيش‌بيني كند تا خودرويي كه فرسوده مي‌شود با تسهيلات و كمك بيمه از رده خارج شود و باري را براي شهرهاي ما از نظر آلايندگي نداشته باشد.  رييس سازمان محيط زيست خاطرنشان كرد: از طرفي مساله ايمني خودرو هم در معاينه فني و هم در فرسودگي بسيار مهم است كه به امن شدن خودروها و راه‌هاي ما هم منجر مي‌شود و مي‌تواند بسياري از حوادث جاده‌اي را كاهش دهد.

موميايي كردن جسد مشكل شرعي ندارد
ايلنا| احمد شجاعي؛ رييس سازمان پزشكي قانوني كشور گفت: موميايي كردن جسد از لحاظ شرعي هيچ مشكلي ندارد و هر كس تمايل داشته باشد، مي‌تواند با پرداخت هزينه آن، جسد را موميايي كند. طبق مقررات بين‌المللي هر جسدي كه قرار است از كشور خارج شود، بايد موميايي شود و سپس به خانواده‌اش سپرده و به كشور مقصد ارسال شود. در داخل كشور تنها در موارد استثنايي جسدها موميايي مي‌شود، زيرا به دليل بالا بودن هزينه موميايي كردن، كسي از اين موضوع استقبال نمي‌كند. در مواردي كه جسد به دليل جراحت وارده قابل شناسايي نباشد، توسط پزشكي قانوني موميايي و نگهداري مي‌شود.


توفان شن محوطه تاريخي مدفون در فهرج را نمايان كرد
مهر| غلامرضا نژادخالقي، فرماندار فهرج با اشاره به رخ نمودن محوطه باستاني در پي وقوع توفان شن در اين محوطه گفت: نيروي انتظامي در منطقه حضور داشته و غارت اشياي تاريخي رخ نداده است. محوطه باستاني در شهرستان فهرج بعد از توفان شن از دل خاك بيرون آمده و قدمت اين محوطه را بايد كارشناسان ميراث فرهنگي برآورد كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون