• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3783 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۷ فروردين

معاون شهردار تهران بدهي شهرداري به پيمانكاران 3 هزار ميليارد تومان است نه 16 هزار

بدهي شهرداري به پيمانكاران؛ واقعيتي كه «سياه‌نمايي» خوانده مي‌شود

اعتماد| در حالي كه موضوع بدهي شهرداري به پيمانكاران همواره يكي از چالش‌هاي جدي شهرداري تهران بوده و بارها نيز از سوي اعضاي شورا بر پرداخت آن تاكيد شده ديروز معاون مالي شهرداري تهران، اعلام كرد كه رقم بدهي شهرداري بسيار كمتر از مقداري است كه از سوي برخي از اعضا اعلام مي‌شود. اين اظهارات در حالي اعلام مي‌شود كه برخي از اعضاي شوراي شهر ميزان اين بدهي را بيشتر از16 هزار ميليارد تومان عنوان كرده بودند. با اين وجود معاون مالي و اقتصاد شهري شهرداري تهران با رد اين رقم درخصوص مقدار بدهي شهرداري به پيمانكاران با انتقاد از آمارهاي غلطي كه از سوي برخي از مغرض‌ها منتشر مي‌شود گفت: بدهي شهرداري به پيمانكاران ۳هزارميلياردتومان است نه ۱۶ هزار ميليارد تومان و اين بدهي در دوره‌هاي قبلي شهرداري هم وجود داشته است.
قدرت گودرزي معاون شهردار تهران درباره بدهي‌هاي شهرداري گفت: «طي ساليان گذشته هزينه‌هايي برحسب ضرورت در پايتخت انجام شده است كه اعتبارات آن در سال انجام پروژه تامين نشده و موكول به سال بعدي شده و پرداخت مي‌شود. وي سپس با انتقاد از برخي از نمايندگان شورا كه به زعم وي، «سياه‌نمايي» مي‌كنند، با بيان اينكه بنده چندماه گذشته با حضور در جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران درباره ميزان دقيق بدهي‌ها گزارش كامل و مفصلي به نمايندگان دادم، گفت: متاسفانه در حال حاضر عده‌اي از نمايندگان كه در سال‌هاي اخير به هيچ عنوان پيگير مطالبات شهرداري از دولت نبوده حالا درخصوص ميزان بدهي‌هاي شهرداري به پيمانكاران سياه‌نمايي مي‌كنند. آقايان حتي به خود زحمت ندادند آمار دقيق را دريافت كنند تا آمار دروغ به مردم ارايه ندهند.
وي در ادامه با حمله به دولت تلاش كرد دولت را مقصر عدم پرداخت بدهي شهرداري به پيمانكاران معرفي كند و با اشاره به اينكه اگر بدهي‌هاي دولت به مديريت شهري پرداخت مي‌شد، هم‌اكنون ميزان بدهي‌هاي شهرداري به پيمانكاران به اين ميزان نبود، ادامه داد: دولت بايد سهم خود را پرداخت مي‌كرد تا بسياري از پروژه‌ها به ثمر برسد اما با عدم پرداخت دولت بازهم شهردار تهران نگذاشته است كه پروژه‌اي بر روي زمين بماند.
گودرزي درخصوص ميزان دقيق بدهي‌هاي شهرداري به پيمانكاران نيز گفت: در سال۹۴ ميزان دقيق بدهي شهرداري به پيمانكاران را مشخص كرديم و رقم زير ۹ هزار ميليارد تومان بود اما امروز كه خدمت شما هستيم اين رقم به ۴ هزار و ۳۰۰ ميلياردتومان رسيده است كه يك سوم اين رقم هم با پيگيري‌هاي به عمل آمده بايد اصلاح شود و قطعا به ۳ هزار ميليارد تومان خواهد رسيد.
معاون مالي و اقتصاد شهري شهرداري تهران در پايان عنوان كرد: اين رقم نسبت به هزينه‌هايي كه مديريت شهري براي پروژه‌هاي مختلف در پايتخت كرده واقعا ناچيز است. من نمي‌دانم اين رقم ۱۶ هزار ميلياردتوماني كه اعلام كردند بر چه اساسي است و چطور مي‌توانند اين را ثابت كنند؟
اما معاون شهردار درحالي بدهي اين نهاد را سه هزار ميليارد تومان و عددي ناچيز مي‌داند كه در سال‌هاي گذشته به خصوص در شرايطي كه كشور با ركود رو‌به‌رو است بسياري از پيمانكاران به دليل عدم دريافت مطالبات خود با چالش‌هاي مالي شديد مواجه شده‌اند و حتي مجبور به تعديل نيرو، تعطيلي كارگاه‌ها و كارخانه‌هاي خود شده‌اند.
همچنين معاون شهردار در شرايطي رقم بدهي‌ها را 3 هزار ميليارد تومان اعلام مي‌كند كه عليرضا دبير، رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر، در گفت‌وگو با «اعتماد» در خصوص رقم دقيق بدهي شهرداري به پيمانكاران مي‌گويد: آخرين گزارشي كه از شهرداري در مورد مقدار بدهي داريم به شهريورماه سال 95 برمي‌گردد كه براساس آن تا جايي كه به خاطر دارم، شهرداري حدود 8 هزار ميليارد تومان به پيمانكاران بدهي دارد.
وي در عين حال تاكيد كرد: اما در حال حاضر گزارش دقيقي در مورد آخرين رقم بدهي شهرداري به پيمانكاران ندارم و براي بررسي صحبت‌هاي معاون مالي شهرداري بايد دوباره از شهرداري گزارش بخواهيم. شايد هم در طول اين ماه‌ها، مقداري از اين بدهي را پرداخته باشند و حجم آن كم شده باشد ولي در هر صورت اين رقمي كه گودرزي گفته را نه رد مي‌كنم و نه تاييد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون