• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3786 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳۰ فروردين

نماينده ناظر بر صدا و سيما در گفت‌وگو با «اعتماد»:

قضاوت نامزدها در مورد صدا و سيما عجولانه است

گروه سياسي| با انتقادهايي كه جناح اصولگرا در روزهاي اخير به عملكرد صدا و سيما داشته‌اند به سراغ غلامرضا كاتب، نماينده ناظر مجلس در شوراي نظارت بر صدا و سيما رفتيم. او اما نگاه ديگري به برنامه‌هاي صدا و سيما دارد و تاكيد مي‌كند كه پخش عملكرد دولت‌ها هيچ ارتباطي به انتخابات ندارد و بايد انجام شود. متن گفت‌وگوي «اعتماد» با او را در ادامه مي‌خوانيد:
همان‌طور كه مستحضر هستيد آقاي رييسي به عنوان يكي از كانديداهاي رياست‌جمهوري نامه‌اي خطاب به آقاي روحاني و همين‌طور سازمان صدا و سيما نوشته و از پوشش سخنراني رييس‌جمهور در صدا و سيما انتقاد كرده است. نظر شما درباره اين موضوع چيست؟ با توجه به اينكه شما در شواري نظارت بر عملكرد صدا و سيما حضور داريد، آيا پوشش سخنراني رييس‌جمهور خلاف قانون بوده است؟
قضاوت‌هايي كه نامزدهاي مختلف در رابطه با بحث بي‌طرف بودن سازمان صدا و سيما مي‌كنند، قضاوت‌هاي عجولانه است. واقعيت اين است كه هر يك از نامزدها نبايد به خودشان اجازه دهند هر چيزي را كه به ذهن خودشان مي‌رسد حرف درست و حق بدانند. صدا و سيما زيرمجموعه مقام معظم رهبري است كه عملكردش توسط شوراي نظارت بر عملكرد صدا و سيما نظارت مي‌شود. پخش عملكرد دولت‌ها هيچ ارتباطي به انتخابات ندارد. صدا و سيما در واقع عملكرد دولت را كه عملكرد نظام است گزارش و پخش مي‌كند و اين موضوع ارتباطي به شخص نامزد رياست‌جمهوري ندارد. فرض كنيد يكي از نمايندگان مجلس هم نامزد رياست‌جمهوري باشد، آيا مي‌توان جلوي نطق كردن او را به اين بهانه در مجلس گرفت؟
به طور كلي نظرتان درمورد انتقادها به صدا و سيما چيست؟
بايد به قانون احترام بگذاريم. اگر قانون به صدا و سيما اين اختيار را داده است تا عملكرد دولت را كه در واقع عملكرد نظام است گزارش و پخش كند پس بهتر است اجازه بدهيم هر كسي كار خودش را انجام دهد. صدا و سيما از يك طرف مورد نقد است كه چرا سخنراني آقاي روحاني را پخش مي‌كند از سوي ديگر عده ديگري هم نقد مي‌كنند كه چرا عليه دولت برنامه پخش مي‌كند. اين اندازه نقادي دور از اخلاق است. ضمن اينكه شوراي نظارت بر عملكرد صدا و سيما هم كار خود را انجام مي‌دهد و بهتر است همه اجازه دهيم همه نهادهاي نظام طبق قانون كار خود را انجام دهند.
توصيه شما در اين رابطه به عنوان يك عضو نظارت بر عملكرد صدا و سيما چيست؟
توصيه من به نامزدهاي انتخابات است. نامزدها نياز نيست به ديگران تذكر بدهند و بهتر است خودشان مراعات كنند و بهتر است هر نامزدي خودش بهترين عملكرد را از خود به نمايش بگذارد.
آيا شوراي نظارت بر عملكرد صدا و سيما جلسه‌اي در مورد انتخابات داشته است؟
پيش از سال نو جلساتي داشتيم. معاونين صدا و سيما گزارش‌هاي خود را ارايه دادند و بحث‌هاي مفصلي در اين مورد انجام شد و يقينا اگر موردي باشد شوراي نظارت به آن رسيدگي خواهد كرد. ضمن اينكه بهتر است نامزدها اگر به موردي برخوردند به جاي نامه‌نگاري به يكديگر به شوراي نظارت نامه بنويسند زيرا شوراي نظارت مرجع رسيدگي به اين مساله است و اگر بنا باشد نامزدها سر هر موضوعي به يكديگر نامه بنويسند كه كار پيش نمي‌رود. مرجع قانوني بايد به اين مسائل رسيدگي كند كه در اين مورد مرجع قانوني شوراي نظارت بر عملكرد صدا و سيما است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون